woensdag 16 april 2014

Een kleine uitdaging

Vandaag is één van mijn nichtjes 10 jaar geworden. Van deze tante krijgen ze vaak naast een gekocht cadeautje ook een zelfgemaakt cadeautje, maar ja, wat vinden jonge dames van 10 tegenwoordig leuk? Afgelopen zondag kwam ik daar in dit geval achter: de Disneyfilm Frozen is op dit moment dé hit. Ik ging op zoek naar plaatjes en stuitte onder meer op de sneeuwman Olaf. Oké, dat moest te doen zijn, al zou zijn kop nog wat lastiger zijn. Maandagavond ben ik begonnen, gisteravond laat was hij klaar.
Hier heb ik hem gefotografeerd met het originele plaatje ernaast:

Let vooral eens op die rare vorm van de mond
Hier had ik de eerst gemaakte tanden verwijderd, want ik vond zonder veel mooier. Maar ja, die tanden zijn wel heel karakteristiek...
Ik maakte weer nieuwe tanden; beter dan de eerste keer, maar ik blijf er bij dat zonder veel leuker is.


Nu zijn de tanden niet helemaal goed te  zien op de foto, maar hij wordt er niet knapper van. Toch heb ik ze er aan gelaten, want tsja, het moet natuurlijk wel echt Olaf zijn ;-)
Mijn nichtje is dolblij met deze tashanger die sinds vanmiddag aan haar nieuwe tas hangt, missie geslaagd ;-)

56 opmerkingen:

Creadiva zei

Wel de gelijkenis is wel groot ! Dus geslaagd !

Ga ook de film eens kijken !
Groetjes
Diane

Remco zei

Kunstwerkje!!!!

Moos zei

Owwww geweldig meis! Uitdaging meer dan geslaagd 😃

Jacomijn zei

Fantastisch !!!! Heel goed gelukt !!!!! :o)!!!!!!!!

Marjo zei

Super geslaagd !

Liefs
Marjo

De Breimeisjes zei

Geweldig, wat knap gemaakt! Ik ben het met je eens, zonder tanden is beslist mooier. Olaf zou eens aan een beugel kunnen denken ;-)
Groetjes,
Akkelien

Elizabeth zei

Wat heb je dat goed gedaan, Angélique! Ik vind het superknap; dat je dit kunt zonder patroon...
Zonder tanden vind ik hem ook leuker, maar ja..

grtjs, Elizabeth

Angélique zei

Hahaha, ja, dat is de oplossing!

Evelien zei

Wat leuk! Je nichtje boft maar met zo'n creatieve tante :)

Unknown zei

Ohhhhh wat leuk zeg! Knap dat je dat zo na kan maken van een plaatje!!

Erica ♥ zei

Jeetje zeg wat knap hoe jij dat gewoon na maakt zonder patroon,
petje af hoor, en het resultaat is super, en je nichtje is er ook blij mee,
nou wat wil je nog meer, heel mooi, en gefeliciteerd met je nichtje ☺
Gezellige en fijne (knutsel) week ☼
Liefs van Erica
{Heidebloempjuh}

Gonny zei

Wauw, super gedaan. Heel knap.
Snap dat ze er blij mee is.

Frederika zei

Wat een liefie. Daar kreeg de tante vast een dikke knuffel voor

Catherine zei

Logisch dat je nichtje blij was met Olaf, hij is superleuk geworden.
Maak je toch een tweede exemplaar zonder tanden voor jezelf? ;-))

Unknown zei

Ik vind hem top! Echt heel goed gelukt! Groetjes Lisanne
draad en praat...

jellinacreations zei

Ik vind het een knapperd, zowel met als zonder tandjes.

Karolien zei

Oooh waaw, treffend!

Antoinette zei

Whowwwww wat leuk gemaakt en bedacht deze geinige Olaf :D
Ik vind zonder tanden eigenlijk ook mooier, dus Olaf..................mond dicht en tanden binnen houden ;)

Margaret zei

Geweldig idee en wat is hij goed gelukt. Daar is jouw nichtje vast heel blij mee.

Groetjes, Margaret

Es zei

gefeliciteerd en heerlijk zeg zo'n handige tante XXX

hooksandyarns zei

He's very cute - even with the teeth. :)

Jeanine zei

Wow, knap hoor!!! Nu zou ik toch graag ook jouw nichtje zijn...

Groetjes,
Jeanine

hester zei

ontzettend leuk gemaakt zeg,en gefeliciteerd met je nichtje.

Crealiertje zei

Die laat ik maar even niet aan mijn dochter van 10 zien. Ze is ook helemaal gek van frozen. Sinds vorige week staat de film bijna dagelijks wel even aan.

Vera de Gries zei

Als je nichtje er blij mee is, dan heb jij je werk goed gedaan! Ik zou hem zonder tanden ook leuker vinden, geloof ik.. Knap gedaan hoor!

Liefs, Vera

Sanne zei

Wat is je Olaf mooi en leuk geworden daar gaat ze vast veel plezier van hebben.
Ook ik vind hem leuker zonder tanden.

Unknown zei

Wat knap van je dat je dat zo hebt nagemaakt( haakt)
En die tanden horen er inderdaad wel echt bij hoor, ook al begrijp ik dat jij hem zonder tanden leuker vindt. Je nichtje wil een ECHTE Olaf!
Heel goed geslaagd.
Liefs Angelique

Anoniem zei

haha wat een geweldige uitdaging ben je aangegaan en met SUCCES heel leuk gemaakt .....
groetjes Marjolein

Franciens Haakwerk zei

Olaf is heel leuk geworden, ik kan me voorstellen dat de kleine dame hier heel blij mee is:)) groeten Francien

Tinie zei

Goed gelukte uitdaging! Knap hoor!! Lieve groetjes Tinie

Jacqueline zei

Wauw... wéér al iets gehaakt én.. hoe leuk is tie geworden, zeg! Ze vindt je vast een heeeeele lieve tante!

kervei zei

Dat is inderdaad een heel ingewikkelde mond....! Maar hij lijkt heel goed: missie geslaagd!

Groetjes,

Ilse

Michelle zei

Deze is zeker goed geslaagd hoor, knap gemaakt!

Conny zei

Gaaf gedaan hoor, erg goed gelukt!

HaakBrei-n zei

Een lach op mijn gezicht bij het zien van Olaf. Superrrrr goed gelukt! Ben wel een beetje jaloers op je nichtje ;-)
X Chantal

Herriet zei

Met of zonder tanden... hij is super leuk geworden!

Handige handjes zei

super

Margriet zei

Ik vind hem schattig!!! Hartstikke goed gelukt!

Angeline zei

Wat knap dat je dat zo na gemaakt hebt!Hij is erg grappig en in elk geval ondanks zijn voortandjes liefdevol ontvangen! ;-)

lieve groetjes
Angeline

Hobbyrita zei

Je bent een kei Angélique! Je zoekt een foto en begint er gewoon aan en het strafst van al is dan dat het je nog lukt om dit perfect na te maken zonder patroon of iets! Ongelooflijk! Kan best geloven dat die meteen aan haar tas hing!
Grtjes, rita.

Lizette zei

Wat een leukerd! Maar ik ben het wel met je eens: zonder tanden vind ik hem leuker. Mooi dat je nichtje er zo blij mee was! Groetjes

E Strea Chikitu zei

grappig!
tandeloos vind ik ook best kunnen hoor.
Fijne paasdagen

Vera zei

Wat een leuke uitdaging en super gelukt.
Je hebt weer iemand heel blij gemaakt.
Fijne Paasdagen.

Unknown zei

Dat noem ik veel méér dan een kleine uitdaging!
wat een schatje die Olaf, met of zonder tanden. Ik veronderstel dat nichtje heel erg tevreden was.

Prettig paasweekend, met of zonder Olaf!

Brigitte

Lindevrouwsweb zei

Deze is echt heel leuk! Wat een scheetje! hele fijne Paasdagen! groetjes Joke

Natas Nest zei

Haha, so cute!! ♥ And very true to the original, my compliments! I'm sure your niece is very happy and proud :-).

amigurumi haaksels zei

Hij is echt leuk geworden en Olaf is inderdaad favoriet bij de kinderen. Super goed gekozen en heel leuk gemaakt. Ik ben benieuwd hoe je de armpjes gemaakt hebt. Heb je hiervoor chenille draad gebruikt?

Angélique zei

Nee, dat zou veel te grof worden; ik heb gewoon lossen gehaakt en voor de 2 overige vingers een kleiner stukje lossen, die door de 3e steek gestoken en vastgenaaid.

Valerie Deconinck zei

super leuke film!! hebben hem gisteren ook gezien, en Olaf is echt super, hij lijkt er sprekend op, mijn dochter zou die ook wel willen...

groetjes Valerie

Anoniem zei

Tjonge, wat knap dat je dat kan!!! Hij is echt superleuk geworden, complimenten!
Evelyne

Miss Creatuurtje zei

Jahaa die tanden horen erbij :-) Supergoed gelukt hoor! En prachtige film trouwens :-)

Katrien zei

Wat origineel!
Je bent een voorbeeld tante.

Hanni zei

So cute little snowmen :) My nieces are also always happy for my handmade gifts, I love creating for them!
Wishing you a nice week,
Hanni

Droppie26 zei

Ik ben al een tijdje op zoek naar een olaf sleutelhanger, heb je misschien opgeschreven hoe je hem maakte?

Droppie26 zei

Ik ben al een tijdje op zoek naar een olaf sleutelhanger, heb je misschien opgeschreven hoe je hem maakte?

Angélique zei

Nee sorry, ik heb hem nog in mijn aantekenschriftje gekeken, maar ik heb geen aanteningen voor Olaf.