donderdag 24 juli 2014

Kleiner, kleinst en weversmarkt

Ik had weer eens zin in wat gepriegel, ik had hem al gezien op de site waar ik de patronen voor de bigfooters vandaan haalde, dus wat hield mij tegen?
Nou.... tijdens het haken de kleur, namelijk zwart :-(  Toen ik begon, zaten we in de donkere dagen en als je 45 bent kan het zijn dat je de steken in zwart, gemaakt met haaknaald 1,5 niet zo goed ziet. Ik heb dus wat langer over deze kruimel gedaan dan ik van te voren had gedacht. Maar dat geeft niet, want hij is leuk geworden!
O, nu weten jullie nog steeds niet wat ik gehaakt heb; kijk:

Ik heb geprobeerd een bamboestengeltje voor hem te haken (nee, het is geen prei), dat geeft hem wat kleur. Helaas zie je op de foto zijn ogen niet zo goed, door de grote zwarte oogvlekken, maar ja, je bent een panda of je bent het niet ;-)

Zijn achterkantje:

Hij kan ook staan:

De pandabeer is zittend 3,5 cm hoog, staand 4,5 cm. Ik heb gehaakt met Lammy Coton Crochet en haaknaald 1,5, volgens het patroon dat je hier gratis kunt vinden. Thanks again Sharon!

Nu we het toch over klein hebben, wilde ik nog iets laten zien dat ik zo'n 3 á 4 jaar terug heb gemaakt.
Vriendlief schildert miniaturen (met behulp van een loep, hoor!) en ik heb dat ook eens geprobeerd (zonder loep, dat kon toen nog) om te zien hoe ik dat vond. Mijn eerste creatie was wel een succes, vond ik:

De cowboy en het paard waren onbeschilderde plastic figuurtjes die ik zelf beschilderd heb. De boom heb ik gemaakt van een takje, wat schuurwol, verf en graspoeder. Het kampvuurtje heb ik helemaal zelf uitgevonden, het zijn hele kleine stukjes van een tak, lijm uit een lijmpistool en verf. Het gehele dioramaatje heb ik gemaakt in een dekseltje van een pot haargel.
Ik zal even een beetje inzoomen om het beter te laten zien.
Zien jullie de bruine bonen op zijn bord liggen? Zelfs zijn ogen zijn geschilderd :-)
Ik ben hier enorm trots op, want als de cowboy zou staan, zou hij ca 26 mm klein zijn! 
Later heb ik nog 2 figuren geschilderd, die kun je op de volgende foto zien. Om aan te geven hoe klein het allemaal is, heb ik de panda die de meesten van jullie al klein zullen vinden, er naast gezet, met het luciferdoosje.
Toen ik door had dat ik het ook best wel kon, vond ik het genoeg en heb ik me er verder niet meer mee bezig gehouden (een mens kan tenslotte niet alles tegelijk doen ;-) )
Vriendlief doet het nog wel, heeft ook een blog: Remco miniatures

Als laatste wilde ik jullie nog even kort vertellen over de Weversmarkt.
Zoals in de vorige blogpost gemeld hadden we met ons haakcafé een dubbele kraam.
Het was heel gezellig, maar ook enorm warm. 's Morgens was het best druk, 's middags een stuk rustiger.
We hebben gehaakt, gekletst, gelachen, verkocht en genoten :-) 

Op deze foto van Joke kun je onze mooie vlaggenlijn (vééél te lang!, krijgt nog een vervolg) en de kraam beter zien:
Joke heeft een mooi verslag van de markt gemaakt, ga er eens langs als je geïnteresseerd bent.
Ik heb zelf enkele amigurumi verkocht. Eigenlijk is het niet de ideale markt voor zulke artikelen, omdat veel bezoekers zelf hartstikke handig zijn, maar ik heb er toch wat aan over gehouden :-)
Het was zeker weer voor herhaling vatbaar!

31 opmerkingen:

Remco zei

Tweede poging, reactie verschijnt niet...

Die panda is geweldig (ik heb er nog wel ruimte voor hoor, hahaha)
Ik begrijp nu wat je met die ogen bedoeld, maar het is een scheetje.

Dan je andere miniaturen, echt mooi gedaan, en mocht je ooit nog zin hebben om de kwast op te pakken, ik heb nog genoeg onbeschilderd!

Jullie kraam ziet er geweldig uit, nu zie ik eindelijk die veelbesproken vlaggenlijn. Jammer dat ik het niet in het echt kon bekijken!
Dat moet een bere gezellige dag geweest zijn.

Liefs van je trotse vriendlief X

HaakBrei-n zei

Wat een schatje, zo'n kleine panda. zeker een gepriegel.
Goed dat je er een luciferdoosje naast gezet hebt dan zie je pas goed hoe klein het is.
De markt ziet er gezellig uit. Liefs Chantal

Elizabeth zei

Kijk, nog meer verborgen talenten.... Wat een gepriegel moet dan zijn om een miniatuurtje te beschilderen. Maar jij bent wel van het priegelwerk begrijp ik intussen. Pandaatje is een lieverd, maar wat klein; maar goed dat je er een luciferdoosje naast zet, anders had ik dat niet gezien.
In de winter hoef ik ook niet met donkere kleuren te breien/te haken, of ik moet onder de loeplamp zitten. Maar in de zomer gaat dat wel beter vind ik..
Wat een gezelligheid op de Weversmarkt en leuk om al die verschillende blogverslagjes te lezen!

Gonny zei

Wat een gepriegel allemaal, maar het resultaat mag er zijn.
Vooral het pandaatje is een schatje.

De markt ziet er ook gezellig uit.

Franciens Haakwerk zei

O, wat een lieverdje zeg. En wat klein!!!! zal vast een heel gepriegel zijn ja, zeker met zwart. Ik ga toch eens even kijken of de miniaturen blog.... want wat jij neergezet hebt ziet er heel leuk uit, groeten Francien

mingle-mangle zei

ohhhhhhh die panda zo mooi,wat een blogbericht wauw, gezellige markt,wat een gepriegel inderdaad maar wel heel mooi:D
leuk allemaal,

groetjes mingle-mangle

Linda zei

Ooo wat een schatje is je kleine panda en knap hoor de geschilderde miniatuurtjes, doet mijn schoonzoon trouwens ook net als Remco!!

Margaret zei

Wat een dotje die panda. Jullie kraam zag er heel gezellig uit.

Unknown zei

Jullie kraam is aantrekkelijk. Prachtige vlaggetjes. Veel verkocht?

Ja, en dat priegelen is echt maar dan ook echt niets voor mij, ik word er zenuwachtig van. Geef mij maar grote dingen.

Mijn hoed af dus voor mensen zoals jij, die wél het geduld hebben.
Pandaatjes is super gelukt. De bamboe geeft net dat extraatje!

Hippehaakwerkjes&zo zei

Oh hij is lief kleintje Panda !!

Anoniem zei

gefriemel met een hoog leuk gehalte ;o), de markt was gezellig maar ik had na het lopen met een cliënt echt geen puf meer om nogmaals te gaan, veels te warm en veels te veel kramen ;o)
groetjes Marjolein

Anoniem zei

lwine

Betsy zei

Dat kleine spul ziet er echt geweldig uit! En ja, op een gegeven moment krijg je dat he, dat je ogen niet meer helemaal doen wat jij wilt, haha! Maar het is je prima gelukt hoor.
Die Weversmarkt moet ik toch ook echt eens een keer naar toe. Ik lees steeds van de enthousiaste verhalen. Jullie kraam zag er ook super gezellig uit.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

jellinacreations zei

Wat een schatje!
De panda dan hè ;)
De miniatuurvoorstellingen zijn erg knap gedaan,
Je hebt echt iets met priegelwerk hè.
Mooi hoor!

Hobbyrita zei

Dit is toch echt weer een superminipanda Angélique, hoe krijg je dit gemaakt? Echt ongelooflijk knap gedaan! Met bamboe en al :-) Ook die andere miniatuurtjes, niks voor mij, maar supermooi!
Grtjes, rita.
Dit is echt iets voor jou hé, gepriegel :-)

Preeti zei

Cute panda! And the miniature is very lovely:) glad to know that you enjoyed the market.

Crealice zei

wat leuk je mini's. Erg kunstig. Altijd gezellig zo'n markt, of je nou wat verkoopt of niet.

HaakZaken zei

Wat een gepriegel. Knap hoor. Panda's zijn altijd leuk. Groetjes, Hannie

De Breimeisjes zei

Ik vind het enorm knap, dat gepriegel! Ik ben al 49 en gooi steeds vaker mijn bril af bij haak- en breiwerk. Met donkere kleuren haken, dat kan alleen overdag, of met heel goed licht. Je panda is erg mooi en je andere miniatuurkunstwerkje ook. En de kraam ziet er prachtig uit. Ik zal nog eens op de links kijken!
Groetjes,
Akkelien

Natas Nest zei

What a sweet panda! And so tiny!! Great job, Angélique. Also the campfire idyll, what an impressive detail work! Congratulations on your amigurumi sales :-). I watched the pictures from your booth at Lindevrousweb, a lot of beautiful works and it looks like you had a wonderful time there! Groetjes & happy weekend, Nata

Miss Creatuurtje zei

Wauw, ik hoop dat je weer zin krijgt om die verfborstel op te nemen want het is echt prachtig gemaakt. Pandaa'tje is héél schattig!

Vera zei

Het pandaatje is super geworden. Ik zag het al toen het nog in de maak was en ik neem mijn petje voor je af. Zo klein!!!!!!
Ook het schilderwerk is erg mooi en ik heb natuurlijk ook even een kijkje bij vriendlief genomen. Nu weet ik tenminste ook waar hij mee bezig is :-)

Jacqueline zei

Wat een lief pandaatje.. was er eigenlijk nog een plekje over in je "letterbak"? want dan heeft hij dáár vast een plaatsje gekregen.. draag jij ook al een bril bij het haken of nog niet? Bij het borduren moet ik het zeker.. anders zie ik het echt niet..
en leuk dat je je eigen ook hebt verdiept in Remco's hobby! Mooi hoor.. Vriendelijke groetjes, Jacqueline

Susana zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Susana zei

Hola, que bonito es el oso y pequeñito, me encanta¡¡¡¡¡ y que bien que tuvieras un buen día de mercado.
besos

Unknown zei

met mn neus op het scherm want ik ben al 52 en zie niet meer zo best hihi heb ik je priegelpanda bekeken en ik vind em schattig ! Het miniatuur werk ook, het deed me denken aan wat ik zag op pinterest. miniatuur kabouter tuintjes zo schattig !

Klaartje Nel zei

Dat kan idd wel eens tegenvallen zo'n kleine kruimel. Door al het gefriemel ben je daar vaak lang aan bezig! Dat is dan ook net de reden waarom ik ze liever niet haak :-) Maar hij is mooi geworden. En btw: de markt ziet er ook gezellig uit!

Dirkje Spreeuw zei

Dat gepriegel is niks voor mij, te kippig voor :-)
Maar wat is ie schattig geworden.
Die weversmarkt lijkt me een gezellig gebeuren. Een beetje uit de slinger voor mij, maar misschien moet ik vlgd jaar toch eens proberen er naartoe te gaan.
Groetjes,
Paula

obat pelangsing alami zei

hi,, just visit this site,, have a nice day :)

Ilse van Kreanimo zei

Wat leuk! Die mat die kleine mannetjes doet me denken aan Slinkachu.

Anoniem zei

Hi there, I enjoy reading through your article. I like to write a
llittle comment to support you.