vrijdag 24 april 2015

Amsterdamse Dikke Dame?

Nou, dat is een lekker vage titel...
Het heeft te maken met de 2 haaksels die deze week zijn gemaakt, maar laat ik even bij de juiste volgorde blijven.
Afgelopen zondag waren Remco en ik 7 jaren samen. Waar ik het leuk vond om eens een extra lekker ontbijtje te maken en een mooi (hartjes) ijsbordje 's middags te presenteren (Remco is gek op ijs), greep Remco de gelegenheid aan om mij weer eens te verwennen met lieve cadeautjes. Ik kreeg een heel lieve kaart, een doos met hartjeschocolade en 2 haakboekjes die op mijn denkbeeldige wensenlijstje stond (hij had heel goed opgelet als ik een titel benoemde)


Omdat Remco heel trots is op zijn Amsterdamse roots haakte ik diezelfde dag nog een Amsterdammertje (zo'n beroemd paaltje) voor hem:


Het boekje van de Dikke dames kwam ook juist op tijd, want vandaag is er iemand jarig die aan het sparen is voor een schilderij van de Dikke Dames. Ik heb enorm moeten haasten, want de dames zijn nou niet bepaald makkelijk in de omgang, het was een grote uitdaging om te haken. Maar wat een geniaal patroon!
Gelukkig had ik haar precies op tijd af en ik vind haar heel geslaagd :-)


Ik heb alleen niet veel tijd meer gehad om een foto te maken, dat had duidelijk wel beter gekund ;-)

Fijn weekend!

30 opmerkingen:

Petra L zei

Oh Angelique wat een schatje die dikke dame. Ook het Amsterdammertje zal Remco wel heel erg leuk vinden. Nog gefeliciteerd saampjes en nog vele jaren samen :-)

Lieve groet, Petra L

Unknown zei

Ik heb het boekje ook van de dikke dames. Ik ben er nog niet aan begonnen, maar die van jou is erg geslaagd! Leuk hoor!

Susan van der Zwaag - Sondeyker zei

Oh wow wat een leukerd en zo lief van je. En natuurlijk ook van je mannetje dat hij je zo heerlijk verwend heeft. Dikke knuffels!

Unknown zei

Oohhh wat is ze gaaf geworden Angelique :) lijkt me best moeilijk om te haken deze dame! Complimenten! Mooi gedaan!

Groetjes Henrike

Elizabeth zei

Leuk dat jullie al zolang samen zijn, gefeliciteerd ..., en dat jullie elkaar zo weten te verwennen!
Grappig haakwerk Angélique ...

juffrouw Ooievaar zei

Leuk dat jullie zeven jaar samen zijn, gefeliciteerd. Het boekje van de dikke dames kende ik nog niet:-) Mooi gemaakt en hard gewerkt, een dikke dame lijkt me toch meer werk als een dunne dame;-)

Wendy's Mhaaksels zei

Gefeliciteerd ;)
En leuke boekjes, daar kunnen weer mooie projectjes uit voortkomen. Leuke dikke dame heb je al zeg ;)
Fijn weekend.
Groetjes, Wendy

Annemiek zei

Wat een gezellige dikke dame! Staat ook op mijn to do list..

ineke zei

Gefeliciteerd met jullie 7e jaar!
De dikke dames wachten hier ook om gehaakt te worden.maar moeten nog even wachten tot ik mijn opdrachtjes afheb. Wat een lieve man heb jij om je zo te verwennen!

ineke zei

Gefeliciteerd met jullie 7e jaar!
De dikke dames wachten hier ook om gehaakt te worden.maar moeten nog even wachten tot ik mijn opdrachtjes afheb. Wat een lieve man heb jij om je zo te verwennen!

Pauline zei

Wat is de dame leuk geworden!!!
Dat boekje staat ook op mijn verlanglijstje hoor.

marmarel zei

Súpermooi en gefeliciteerd met jullie 7 jaar samen!
Groetjes, Marijke

De Breimeisjes zei

Wat leuk! En gefeliciteerd natuurlijk!
Geweldig, die dikke dame!
Groetjes,
Akkelien

Marloeskreatief zei

Verwennerij alom ,en je dikke dame is geweldig

blauwruitje zei

Wat een lieverd is het toch. Leuke cadeautjes.En super leuke haaksels. fijn weekend. Groetjes Sandra

Gittepetit zei

Gefeliciteerd met jullie zeven jaar samen!
Je dikke dame is geweldig!

Haak by Daphne zei

Van harte gefeliciteerd met jullie jubileum!
Leuk hoor, die dikke dame! Ik vind ze helemaal te gek en heb ze ook boven mijn bed hangen. Niet gehaakt, maar geschilderd.

zeeuwsmeisje zei

Gefeliciteerd! wat een super man dat hij zo goed weet wat je wilt hebben. De dikke dame is mooi gelukt daar zal de ontvanger blij mee zijn.

Frederika zei

Oh wat zijn die superleuk. Dat boekje moet ik zien te kopen als ik weer in Nederland ben. Geweldig

Margaret zei

Gefeliciteerd. Wat ben je fijn verwend en wat goed van jouw maatje om de titels die jij wel eens noemde te onthouden. Heel attent.
Het Amsterdammertje is echt top voor een echte Amsterdammer.
De dikke dame ziet er grappig uit. Leuk cadeautje voor iemand die spaart voor een dikke-dame-schilderij.

Fijn weekend, Margaret

xxx Myra xxx zei

van harte met je 7 jarig jubilieum!!!!

Vera zei

Hihihihi ik verwachtte een echte Amsterdams Dikke Dame (Facebook).
Dat paaltje is wel erg grappig en waar je iemand al niet blij mee kunt maken.
De Dikke Dame is goed gelukt. Moeilijke patronen zijn wel jouw ding.

Linda zei

Wat heerlijk om elkaar zo te verwennen en die Amsterdamse dame zag ik op Pinterest al voorbij komen dus ik had een flauw vermoeden maar ze is superleuk geworden, groetjes Linda

TamaraART zei

Gefeliciteerd! En je dikke dame is erg mooi geworden! =)

Anoniem zei

Jouw dikke dame ziet er geweldig uit. Dat haakboekje staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Dinah zei

Ik zeg houden die man...die zo attent is. Leuke, Haak boeken hoor! En het paaltje maar vooral die dikke dame is erg leuk geworden. .

Lieve groet, dinah

Ria, zei

Van harte gefeliciteerd, Angelique, en wat een geweldige dame heb je gemaakt. Echte heupen en heuse dijen... Ik ga rap achter dat boekje aan... nooit eerder gezien. Super leuk.

HaakBrei-n zei

Proficiat met jullie 7 jarig bestaan;-)) en wat is de dikke dame goed gelukt, supergrappig. X Chantal

Natas Nest zei

Belated congratulations on your anniversary! What sweet presents you've got :-). Your crochet lady is fantastic! ♥ Just lately I put this book on my wishlist, too. Have a nice weekend! Groetjes, Nata

Hobbyrita zei

Oeps, blijkt dat ik die "dikke dame" gemist heb in je blog en ze ziet er echt geweldig uit, ik vind ze keileuk, fantastisch goed gelukt! Nu ben ik wel benieuwd naar de "dikke heer" ook natuurlijk.
Grtjes, rita.