dinsdag 30 juni 2015

Orchidee en enkele andere zaken

Ik laat maar even wat van me horen, voordat ik mijn blog nog meer verwaarloos.
Momenteel ben ik niet erg aan de haak. Wat dan wel, zou je denken; nou, dat vraag ik mijzelf ook af. De dagen gaan voorbij terwijl ik amper creatief bezig ben. Komt vast wel weer, hoop ik.

Een tijdje terug heb ik wel een mini-orchidee gehaakt als dank voor het lenen van de camper van mijn schoonouders. Ik had hem zo gemaakt dat hij geschikt zou zijn voor de camper, maar ze willen hem thuis op de vensterbank, ook goed natuurlijk.
Het patroon kocht ik van Yvonne Blanker, je kunt haar vinden op haar facebookpagina.
Ik heb gehaakt met naald 1,5 en Lammy Coton Crochet 10.
Het was best een klusje, maar dan heb je ook wel wat ;-)
De orchidee is zo'n 25/30 cm inclusief potje.



Verder was er een nichtje jarig en als zelfgemaakt cadeautje erbij had ik 2 armbandjes voor haar geknoopt met de Kumihimoschijf. (Hier kun je bijvoorbeeld lezen hoe het werkt)
Nu had ik bedacht dat dierenprintjes wel leuk voor haar zouden zijn en daar die patroontjes niet voor handen waren, heb ik zelf ontworpen met behulp van dit ontzettend handige en leuke programmaatje. Kunnen jullie zien welke dieren ik geprobeerd heb te benaderen? Het was leuk om even te doen, ook heel geschikt voor wat grotere kinderen en met warm weer.




Ik ben een "Dikke Heer" aan het haken voor degene die ook de "dikke Dame" van me had gekregen, ben al een behoorlijke tijd geleden begonnen, maar het wil maar niet vlotten. Er komt steeds iets tussen en om eerlijk te zijn zie ik ook enorm op tegen de beentjes, wat ook niet echt bevoordelijk werkt. Het is de bedoeling dat hij bij de "Dikke Dame" op theevisite gaat en  op mijn blog verschijnt, dus als jullie een gehaakte "Dikke Heer" hier willen zien, is het misschien een goed idee als jullie iets aanmoedigens schrijven, hopelijk helpt het ;-)

19 opmerkingen:

Preeti zei

Your crocheted orchids are looking great and the bracelets too:)

juffrouw Ooievaar zei

Hup, hup Angelique je kunt het hoor;-) Ja soms is de inspiratie even weg, in de zomertijd heb je ook veel andere zaken die je aandacht vragen, misschien ben jij meer een herfst,winter en lente handwerkster;-)

Franciens Haakwerk zei

Een mooie orchidee voor altijd:: De armbandjes zijn ook leuk, ik zie een lieveheersbeestje? en de dikke heer..... tja.... wat kan ik hier voor aandragen, dikke heren zijn niet leuk, hahaha.... maar wel om te haken, succes, groet Francien

Dirkje Spreeuw zei

Soms heb je gewoon zo'n fase dat je even niet zoveel creatief bezig bent. Een soort creapauze. Gaat vanzelf weer over. Een dikke heer met gehaakte beentjes, je maakt me wel nieuwsgierig hoor. Met het weer dat komen gaat, mag je hem wel een zwembroekje aan geven :-)
Groetjes,
Paula

Wendy's Mhaaksels zei

Prachtig je orchidee!
En ja wat een mooie bloemenpatronen heeft ze zeg, vandaag liet ze haar nieuwste zien een prachtige klaproos waar het patroon binnenkort van komt.

Unknown zei

Een hele mooi orchidee heb je gehaakt. Er is een beetje droevig nieuws...de dikke dame is aan het wachten op haar dikke heer. Zou de creatieve dame zo vriendelijk willen zijn om verder te haken aan de dikke heer ;-)
Grtjs
Daniëlle

De Breimeisjes zei

Mooi, die orchidee! En die armbandjes vind ik super leuk, wat een goed en trendy idee, die dierenprints!
Ik heb kort geleden ook het boekje van de Dikke dames gekregen. Eerlijk gezegd ben ik er ook nog niet aan begonnen, want ja, al die onderdelen... Ik ben wel heel benieuwd naar die dikke meneer van jou, dus ik hoop dat je 'm toch af gaat m/haken!
Groetjes,
Akkelien

Es zei

Tuurlijk wil ik die dikke heer zien, geweldig! Mistte je al...
X Es

Erica ♥ zei


Wat een schitterende haakplant heb je gemaakt woww ☺
Gezellige en fijne (knutsel) dagen
Liefs van Erica
{Heidebloempjuh}
{DT De Egel}

Atelier Valerie zei

Heel mooi hoor de gehaakte orchidee ...
Je kan er altijd van blijven genieten ...
Fijne zonnige woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

Drora's minimundo zei

Your orchid is gorgeous! Fabulous crotchet Work!
Hugs, Drora

Dinah zei

Wat een leuk cadeau is dat en zeker erg geschikt voor de camper. Lekker gemakkelijk geen water geven en toch altijd iets vrolijks op de tafel. De armbandjes zijn ook erg leuk geworden.

Lieve groet,dinah

Hobbyrita zei

Een heel origineel en leuk idee die orchidee (hé dat rijmt hihi), zeker geschikt voor de camper maar even mooi thuis op de vensterbank. Ook de armbandjes zullen wel heel graag in ontvangst genomen worden. Nog veel haakplezier!
Grtjes, rita.

Elizabeth zei

Ha, die orchidee lijkt wel echt... Ik zag pas toen ik goed keek, dat ie gehaakt was... Nou ja, misschien zegt dit ook nog wel iets over m'n ogen ;)
Leuke armbandjes, lekker stoer ook!
Die beentjes haken is priegelwerk, ik snap dat het niet aanlokkelijk is. Maar ik haak bij amigurumi's de armen en benen als een lapje en dan naai ik het met naaigaren aan elkaar. Je ziet er niks van...

Groetjes, Elizabeth

Christine W zei

Wauw, die orchidee! Heel mooi! En die beentjes...ik zou als ik jou was even wachten tot de temperatuur wat lager is en dan even doorzetten... Er komt nu bij mij ook niet veel haakwerk uit mijn handen.

Vera zei

De orchidee is prachtig en wellicht gaat hij mee in de camper als je schoonouders weer op pad gaan.
En nu verder met de dikke heer, ik wil hem graag zien!!!!

Michelle zei

Soms hebben sommige hobby's gewoon wat rust nodig. Hier ben ik de ene keer er ook meer bezig dan de andere. Zo te horen ben je lekker creatief bezig achter deze blog schermen. De armbandjes zijn mooi geworden en je Orchidee natuurlijk ook, heel knap!

Natas Nest zei

Wow, I'm late, I must have missed this post! Pretty bracelets and the orchids are so well done, prachtig! Keep my fingers crossed that you get the Sir ready so that the Lady will have some company at teatime ;-). Happy weekend! Nata xxx

Angeline zei

Je orchidee is prachtig!ik heb ook n mega gaaf patroon gekregen van iemand van een orchidee...niet van echt te onderscheiden...ze had hem zelf gehaakt en op haar vensterbank staan waarop een keer iemand zei dat haar orchidee zo lang bloeide,ha,ha...ik wel deze dan ook OOIT een keer gaan haken voor de schoonmoeder van mijn dochter's nieuwe lover...zij is nl helemaal orchideen gek en heeft een orchidee die ze al 15 jaar heeft en jaarlijks weer opnieuw bloeit