dinsdag 2 februari 2016

Een hartje en een kaart

Ja hoor, ik ben er nog :-)
Ik ben alleen met een groter project bezig, kijk maar:


Vandaar de radiostilte hier ;-)
Het is een deken aan het worden, nu bijna klaar, dus die zien jullie wel binnenkort.

Ik heb, voor ik aan de deken begon, nog een geurhartje gehaakt, net zo een als ik vorig jaar voor mijn moeder had gemaakt, maar dan een ander kleurtje. Het hart is gevuld met heerlijk ruikende geursnippers uit zo'n papieren zakje, bedoeld voor bijvoorbeeld in de linnenkast. Het hart is bestemd voor een mevrouw die mij 2 mooie lappen stof gaf.

Verder heb ik nog een kaart gemaakt die ik wil laten zien.
Het was geen makkelijke: een condoleance kaart. Maar ook die kun je heel goed zelf maken en ik ben tevreden over het resultaat.

Het hartje van de bloem was nog niet helemaal droog op het moment van fotograferen, zie ik nu, maar wel toen het de envelop in ging hoor.
Op de volgende foto zie je beter hoe de bloemen van pergamanopapier op de kaart liggen. De witte lijnen heb ik met een lakstift gezet.

22 opmerkingen:

Es zei

ah fijn je weer te lezen en mooie dingen allemal en je deken wauw!!
X Es

Ghea zei

Ik zie allemaal prachtige creaties voorbij komen, ben heel nieuwsgierig naar je deken.
Liefs Ghea

Frederika zei

Wat een mooie kaart is dat geworden.
Kijk uit naar je deken.

blauwruitje zei

Je deken vordert al aardig en mooie kaart. Altijd lastig om de goede toon te vinden bij een rouwkaart. Tot bij het haakcafe. Groetjes Sandra

Franciens Haakwerk zei

je hebt weer mooie dingen gemaakt, ben benieuwd naar je deken :) groet Francien

Sandra zei

Wat een ontzettend mooie kaart. Heel knap dat je dit kunt; zo'n mooie combinatie van creativiteit en ingetogenheid.
En je deken... Wauw!! Ik wil meeeeeer zien! :-)))

Pauline zei

Je bent lekker bezig en gebruikt al je talenten goed!

E Strea Chikitu zei

oooh een enorme deken! Ben benieuwd...

juffrouw Ooievaar zei

Leuk een deken, lekker op de bank :) wat een mooi hart, daar zal ie mevrouw blij mee zijn. Mooie kaart al is het voor een treurige gebeurtenis.

Vera zei

Wat ga je hard met de deken, wordt volgens mij heel mooi.
Een erg lief hartje als bedankje, zal ze blij mee zijn.
De kaart is erg mooi. Een heel persoonlijke condoleance zo.
Tot volgende week.

Wendy's Mhaaksels zei

Benieuwd naar je deken. Leuk je hartje!
Groetjes, Wendy

Elizabeth zei

Wat heb je die kaart mooi gemaakt! Hoe heb je die zwarte silhouette vormen erop gedaan? Of zat dat in het papier?
Je haakwerk ziet er goed uit, 'k ben benieuwd naar je deken. Ik zie diverse reliëfsteken ...

Groetjes, Elizabeth

Dirkje Spreeuw zei

Zag dat je wat condoleancekaarten had gepind, dus ik vermoedde al dat er zoiets aan zat te komen. Mooie stemmige kaart is het geworden. Moet de ontvangers goed doen, de aandacht die je er aan hebt besteed.
De kleuren van je deken zijn prachtig. Zie ik daar allemaal verschillende randen? Ben héél nieuwsgierig.
Groetjes
Paula

Dirkje Spreeuw zei

Zag dat je wat condoleancekaarten had gepind, dus ik vermoedde al dat er zoiets aan zat te komen. Mooie stemmige kaart is het geworden. Moet de ontvangers goed doen, de aandacht die je er aan hebt besteed.
De kleuren van je deken zijn prachtig. Zie ik daar allemaal verschillende randen? Ben héél nieuwsgierig.
Groetjes
Paula

De Breimeisjes zei

Mooi gemaakt, die kaart!
En het hart ook en de deken wordt vast prachtig.
Groetjes,
Akkelien

Dinah zei

Oh mooie kleuren voor je plaid ben wel nieuwsgierig naar het geheel maar wacht geduldig af... Mooie kaart en weet je wat ik zo leuk vind dat het niet te triest is met die mooie witte bloem en een beetje oranje. Soms kunnen die kaarten zo verdrietig zijn maar dit geeft hoop.. Mooi hartje ook.

Lieve groet,dinah

marmarel zei

Mooie kleuren voor je deken en wat een superlief hartje! Een mooie condoleancekaart heb je gemaakt. Pergamano geeft zo'n mooi en subtiel effect.
Groetjes, Marijke

Christine W zei

Ik ben benieuwd naar je deken! En je hart ziet er prachtig uit.
Je condoleancekaart vind ik heel stijlvol, prachtig!

Margaret zei

Zo te zien ben je bezig met een prachtige deken met mooie kleuren en bijzondere steken. Ik bn benieuwd naar het eindresultaat.
Hartje zijn en blijven leuk.
Met deze mooie zelfgemaakte condoleancekaart geef je de nabestaanden nog meer steun als met een gewone kaart.

Groetjes, Margaret

Angélique zei

Die zwarte "takken" zaten al op het kaartpapier, het is gemaakt met van dat flock-spul.

Hobbyrita zei

Wat een geluk dat je er nog bent :-) en je bent aardig in de weer zo te zien. Dat wordt vast een prachtige deken en dat hartje is zeker een lief cadeautje als bedanking voor je stofjes. De kaart vind ik heel geslaagd.
Grtjes, rita.

Tante Titi zei

Die deken ziet er veelbelovend uit!En dat hartje wat een lief cadeautje