donderdag 1 december 2016

Enkele cadeautjes over en weer

Voor een lieve jarige mevrouw maakte ik een kaartje en een setje pannenlappen, omdat ik weet dat ze handwerk erg waardeert. De werkbeschrijving van de pannenlappen vind je hier, ze zijn dubbel gehaakt, leuk om te doen.


Ik hoef jullie vast niet te vertellen welke kleur die mevrouw graag ziet toch?

Verder maakte ik tussen de cadeautjes door een schouderwarmer van Fenna-garen uit de voorraad.


Aanvankelijk maakte ik het voor mijzelf, maar het is niets voor mij.
Hij is heerlijk warm en ik vind hem mooi geworden, maar ik ben meer van de vesten.
Het is gehaakt volgens het principe van de möbiussjaal (een gesloten lus met een draai erin), maar verder zonder patroon. Het zijn simpelweg stokjes met 1 losse steeds ertussen, de volgende rij versprongen, zoals bij de weversteek; het kleurverloop doet de rest. Op Youtube zijn er filmpjes te vinden hoe je zoiets haakt.
Ik heb hem inmiddels weggegeven aan degene van wie ik het garen heb gekregen.

Maar ik heb zelf ook nog iets fijns gekregen :-D
Vorige week was Ria van het blog Aankleedpopje bij mij op visite, wat opzich al heel gezellig was, maar ze nam ook nog een cadeautje voor me mee:


Daar ga ik (als ik klaar ben met alle cadeautjes en kaartjes) eens een mooie amigurumi van maken!
En ik kreeg ook nog echt Zweedse appeltjes van haar (ze is net terug uit Zweden), kijk eens wat een schoonheden:


Dankjewel Ria, voor je bezoek en voor alle verwennerij die je meebracht! Als ik in Zweden bij je in de buurt ben, en jij bent er ook, kom ik dit keer zeker langs, beloofd!

16 opmerkingen:

De Breimeisjes zei

Wat leuk allemaal! De pannenlappen zien er ook prachtig uit en die appeltjes, mmmm, lekker!
Groetjes,
Akkelien

marmarel zei

Wat een vrolijke pannenlappen! En het kaartje past er zo mooi bij!
Gezellig, dat Ria bij je op bezoek was en zoveel gezellige kadootjes, wat een verwennerij!
Groetjes, Marijke

Dirkje Spreeuw zei

Je verwent iedereen maar weer. Leuk je zelf ook eens verwend wordt. Leuke pannelappen!

Unknown zei

hele mooie creaties en de pannelappen en de kaart passen mooi bij elkaar..
ook de schouderwarmer heel mooi ..groetjes

blauwruitje zei

Wat een heerlijke en leuke verwennerijen. groetjes Sandra

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een mooie verwennerijen zeg. Echt supergaaf. Ik vind de schouderwarmer zo leuk. Mooi hoor.
Fijne avond.

Lieve groetjes,
Emily
(casacreaemilia.blogspot.nl)

Frederika zei

Wat een mooi haakwerk. Het haakwerk is vast goed ontvangen. Je kan ook in het nieuwe jaar wel weer even vooruit

Preeti zei

Lovely gifts both sent and received! Enjoy the apples and crocheting with the new yarn too:)

Anoniem zei

Leuke schouderdoek, fijn cadeau en mooie pannenlappen en kaartje!
Je tekst straalt gezelligheid en tevredenheid uit, echt leuk om te lezen.
Groetjes en fijn weekend alvast,
Sigrid

Elizabeth zei

Oh, die appeltjes zijn tè mooi om op te eten! Ik ben even snel gaan kijken op de blog van Ria; wat leuk is het daar. Ik ben maar meteen gaan volgen. Ik ben steeds op zoek naar leuke blogs omdat er zoveel mensen stoppen.
Wat een prachtig kaartje en pannenlappen maakte je. Ik houd wel van roze, maar niet in de keuken.
Met die schouderwarmer heb je me op een idee gebracht. Ik had gisteravond een shirt met lange mouwen aan en de bovenkant van m'n rug had het koud en mijn nek ook. Een omslagdoek vond ik weer te warm... (of hij was te dik ..)
En dat pakketje garen gaat wel van pas komen; ik zie er al een prachtige vos in!

Tante Titi zei

Wat een super leuke pannenlappen bedankt voor het linkje! En ook je schouderwarmer vind ik erg mooi geworden. Leuk hoor die cadeau´s heen en weer!

E Strea Chikitu zei

Verwennerij!!!
En wat een prachtige appeltjes.

Sandra zei

Wat een mooie geven en ontvangen post!
En proficiat met je mooie vermelding bij Annemarie!
Lieve groetjes,
Sandra

ineke zei

een heel leuk kado! mooie kaart en gezellige kleurige pannenlappen!

Christine W zei

Wat een leuke pannenlappen. En die kaart is gewoonweg prachtig! Daar zal ze blij mee zijn. Net als jij met jouw cadeautjes. Geniet van je appeltjes en nieuwe bolletjes.

Haakinformatie.nl zei

Wat een gezellige pannenlappen. Ik vind de sjaal ook erg mooi. Hij is wel stoer met die kleuren. Het verloop staat ook erg mooi in dit patroon. Hmmmm.... appeltjes.... appeltaart.... appelpannenkoek... appeldriehoek.... appel...