woensdag 19 april 2017

Weer meer papier dan garen

Iemand heeft bij mij de haakmodus uitgezet en ik heb nog niet gevonden hoe ik het weer aan kan zetten. Wel heb ik 2 kaartjes gemaakt die ik graag wil laten zien.
De eerste heb ik voor Elizabeth gemaakt, gewoon omdat ik daar zin in had en ik weet dat ze dat wel kan waarderen. Ze had me gevraagd hoe ik de hekjes had gemaakt bij een van de vorige kaartjes, dus die "moesten" er zeker op.
Ik heb gekozen voor een speels model kaart, dit model heet op Pinterest "Bindi" of "Bindy", de invulling is naar mijn eigen idee gedaan.






Ik heb nog een kaartje gemaakt, geen idee nog voor wie die bestemd is, deze is geheel mijn eigen idee.


Leuk om zo met papier bezig te zijn! :-D
Met hout iets maken vind ik ook leuk en zo heb ik de uitbreiding van mijn "moestuin" kunnen realiseren. Vorig jaar heb ik 2 bakken gemaakt, één van 45 cm hoog en één van 60 cm hoog. De hooge bak heb ik doormidden gezaagd zodat ik nu twee bakken van 30 cm hoog heb. Ik heb er nog een lage bak bij gemaakt en nog twee hoge, er staan nu dus 6 bakken van ongeveer 110 x 60 cm.


Ik moet de nieuwe bakken nog een laatste keer beitsen en er moet nog een anti-slakken-rand omheen, dat scheelt toch een hoop (al weert het niet voor 100% de slakken, maar zeker wel voor 75%). Dan nog een vakverdeling in de lagere bakken en dan kunnen de groenten er mooi in groeien.

Toch heb  ik nog wel iets kleins gehaakt.
Een van mijn nichtjes was jarig en zij is dol op Harry Potter. Ik heb een zogehete "gouden snaai" voor haar gemaakt, als sleutelhanger:


Ik hoop dat ik de haakmodus snel weer aan krijg, en daardoor regelmatiger wat te bloggen heb, maar ach, bijna elke haakster ervaart wel eens een haakdip. Als iemand een tip heeft hoe je zo'n dip te lijf gaat lees ik dat graag ;-)

19 opmerkingen:

De Breimeisjes zei

Wat leuk, die snaai! Je hebt "het" nog steeds, hoor! 't Is alleen nog een beetje in de rust of zo, denk ik.
En leuk, je tuinbakken, je hebt grootse plannen!
Je kaartjes zijn ook fantastisch!
Groetjes,
Akkelien

CarlaK.be zei

Garen of papier, het is allemaal even mooi ! Dat gouden mini-snaaitje is superlief !

Frederika zei

Wat zijn dat een leuke kaarten. Vrolijk zo'n huis met een tuintje.
Succes met je groentetuin. Heerlijk om zoiets te hebben.
Dat haken komt vast wel weer op gang.
Liefs Frederika

Vera zei

Is niets om je zorgen over te maken, het haken komt vanzelf weer.
Met papier bezig zijn is toch ook heel erg leuk? Ik vind het weer mooie kaarten, doe je het niet na.
Je krijgt een hele echte moestuin met al die mooie bakken. Geniet ervan.

juffrouw Ooievaar zei

Geeft volgens mij niets, niet ernstigs in ieder geval ;)
Je hebt nu tijd om mooie kaarten te maken, vooral die met het huisje is prachtig!
Ook je bakken waar de plantjes mooi in kunnen groeien zijn top, daar ga je veel plezier van hebben :)
Komt vanzelf wel weer, dat haken, de dingen die je nu aan het doen bent zijn ook leuk en je kunt je tijd nu eenmaal maar een keer besteden ;)
Ik geniet van je mooie kaarten en verhalen over de tuin, dankjewel voor het dlen, liefs Anita

Sofie zei

Ik heb ook mijn mostuinbakken klaargezet, en weer opgevuld. Voorlopig nog niks gezaaid, wat gebruik je tegen slakken misschien?
Mijn man hakselde wat takken en strooit die elk jaar rond mijn bakken, helpt ook, als ze nog niet in mijn bakken zijn geraakt, Hihihi.
Groetjes Sofie

TamaraART zei

Dat eerste kaartje is echt supermooi! Knap gedaan!

Elizabeth zei

Ja, je kaart trekt hier ook de aandacht van mensen! Ik vind hem zo leuk, er valt van alles aan te ontdekken. En te fantaseren... Zo bedacht ik dat het 'binnenhek' speciaal voor de kleine kipjes zou kunnen zijn. En de grote kippen bij het 'buitenhek'. En dan die schommel... wat een gepriegel met de draadjes, maar zo ontzettend leuk!
Ik had de kaart eigenlijk nog wel bij de genietmomentjes kunnen plaatsen! Maar ik had er nog geen foto's van gemaakt.
Je tuinbakken zien er goed uit en jij draait je hand ook nergens voor om geloof ik ...
En de kaart met de uil lijkt wel houtsnijwerk!

groetjes, Elizabeth

Ria, zei

Dat haken komt wel weer hoor, Angélique, dat kun je niet afdwingen of forceren. Gewoon zo nu en dan leuke haak-ideetjes bekijken. En je kaarten: Superleuk! En knap dat eigen ontwerp van de uil. Wat Elizabeth ook zegt: Net houtsnijwerk! Door dit soort dingen krijg ik ook weer zin in kaarten maken. Iemand een blikje tijd over? :)

blauwruitje zei

Nog steeds een haakdip? Af ten toe wat afwisseling kan toch geen kwaad. Die bakken maken kost ook best wat tijd en wat een goede tip tegen slakken. Of het ook lukt bij mijn stenen bakken, daar moet ik even over nadenken. Lieve kaartjes trouwens. Vast fijn weekend. Groetjes Sandra

Pippa's Hus zei

Je haakt dan misschien niet maar wat maak je een prachtige kaartjes! XX Esther

Dirkje Spreeuw zei

Ach, zo'n dip gaat vanzelf weer een keer over. Ik zit al maanden in een handwerkdip en maak me er maar geen zorgen over. De tijd die overblijft gaat in andere (leuke en nuttige) dingen zitten. Dat zie ik bij jou ook gebeuren. Haken móet niet, het mag ;-)
En kijk eens wat een prachtig mooie kaartjes je gemaakt hebt. Ik vind ze écht heel leuk (zeg ik bijna jaloers, hihi)

ineke zei

wat een enorm leuke kaart met dat huisje en nooit op het idee gekomen om zo diepte te maken met je kaart... die moet ik onthouden!!!

Anoniem zei

Oh wat mooi, die kaart!! Dan is het niet zo erg om even wat minder te haken!
Heel leuk trouwens, dat kleine gouden snaaitje.
De haakmodus komt vanzelf weer terug, even er tussenuit is juist goed.
Ik had het een tijdje geleden ook, ik denk dat het wat batterijtjes opladen-tijd is ofzo.
Geniet nog van je weekend, Sigrid

Haakinformatie.nl zei

Wat een kunstwerkjes weer zeg, je kaartjes.
Jij heb heel wat moestuinruimte. Ik wens je een goede oogst.
Groetjes
Lisa

Petra L zei

Wat een prachtige kaart heb je voor Elizabeth gemaakt, prachtig!

Lieve groet,Petra

Els zei

Erg mooi gemaakt :-). Ik ben ook echt fan van papier. Ik maak graag kaarten.

Michelle zei

Wat een mooie zaaibakken! Slim ook om zo gebruik te maken van je ruimte! En je kaarten zijn weer prachtig geworden zeg, een hele leuke techniek lijkt mij dit.

De groene fazant zei

Tegen slakken kruimel ik altijd eierschaal van onze kipjes rondom de bak.