zondag 25 juni 2017

2 nieuwe jurken en nog wat plaatjes

Momenteel probeer ik vriendjes te worden met de lockmachine die ik al een hele tijd terug van mijn moeder heb gekregen en ik moet zeggen, het lijkt een redelijk stabiele relatie te worden (eindelijk). Ik heb 2 nieuwe jurken gemaakt van mooi soepel tricot, dat ik kocht in Rijssen toen ik bij Remco was. Helaas kent Hoorn niet zo'n mooie stoffenwinkel en al helemaal niet voor zulke fijne prijzen. Ik moet het hier doen met een schaarse kraam op de markt. Binnenkort maar weer eens naar Twente :-D

Ik ben zeker geen fotomodel en vind het ook erg lastig om op de foto te gaan, ik denk dat ik maar eens ga kijken voor een paspop, maar oke, zo krijgen jullie wel een beter beeld dan op een levenloos hangertje.
De hele jurk is gemaakt uit 1 lap stof van ca. 1,50 m, ook de zwarte biezen. Het was een behoorlijke puzzel, maar die uitdaging vond ik wel erg leuk.
De achterkant ziet er zo uit:

Het tweede jurkje is simpeler, maar ik vind hem net zo leuk, of misschien wel leuker.

Omdat zoonlief en Remco vinden dat deze foto veel leuker is, zal ik hem er ook maar bij zetten:
(En nu niet meer zeuren, mannen!)

Nu jullie al een kijkje  van de tuin krijgen op de achtergrond, is het stapje er naartoe klein.
Ik heb in het totaal ruim 1,5 kilo rode bessen geoogst, allemaal van 1 struik! Wauw!
De courgette die erbij ligt komt ook uit mijn eigen tuin, we gaaan er nog veel meer van oogsten, jammie!
Ook pompoentjes hanger er genoeg, als die allemaal nog  een mooi formaat krijgen heb ik in het najaar nog wat te doen, haha.
De volgende foto geeft helemaal weer wat het grootste genot van een kleine moestuin aan huis is:

Ik heb ook nog een verjaardagskaart gemaakt die ik zelf wel leuk geworden vind:

Zal er volgende keer weer eens haakwerk voorbij vliegen hier op het blog?

29 opmerkingen:

Remco zei

gelukkig die foto is veeeeeel beter :P

De Breimeisjes zei

Wat knap van je! En ja, je lacht echt leuk op die foto! Vind ik zelf ook altijd lastig trouwens, dus ik snap het helemaal!
En hoe zit het dan met die hele grote markt in Hoorn, straks in juli. De weversmarkt, geloof ik. Zijn er dan ook stoffen te koop of alleen garens en wolletjes?
Groetjes,
Akkelien

Angélique zei

Voor de stoffen hebben we 2x per aar een stoffenmarkt, de Weversmarkt is echt een aanrader voor alle haak-, brei-, vilt-, weef-, spinfans, maar er zijn nog meer ambachten te zien, zo staat er altijd een man die riet vlecht. Hier is de link naar de facebookpagina van de Weversmarkt, helaas hebben ze geen eigen website: https://m.facebook.com/Weversmarkt-Hoorn-nh-225593774205140/

zeeuwsmeisje zei

Ze zijn allebei prachtig geworden. Reuze handig hoor een lockmachine gelijk alles netjes afgewerkt. Jij bent van alle markten thuis zie ik al wel.
gr lisette

Monique van den Berg zei

Ik heb hetzelfde, ik hou er ook niet van om iets te showen op foto maar inderdaad beter dan op een hangertje. Wat zijn je jurkjes leuk geworden! Echt heel knap gedaan en die foto waar je lachend op staat is heel leuk en spontaan!
Heerlijk je eigen fruit en groenten oogsten!
Groetjes, Monique

Frederika zei

Wat een mooie jurkjes. Superleuk die patronen.
Heerlijk zo'n oogst uit eigen tuin .Ziet er lekker uit.

juffrouw Ooievaar zei

Jij kunt ook alles :) wat een leuke jurken heb je gemaakt, ze zijn allebei mooi, de eerste is chic en de tweede een echte zomerjurk :)
wat een opbrengst uit de tuin, leuk hoor en de kaart is ook al super. Groetjes Anita

Nienkehaakt zei

Prachtige jurkjes, knap gedaan hoor! En de foto's zijn heel spontaan ;)

Groetjes,
Nienke

Elizabeth zei

Zoooo, jij durft Angélique... Maar ik vind het erg leuk om je die prachtige jurkjes te zien showen!
Ja, die ene foto is heel spontaan. De eerste trouwens ook hoor... En de jurkjes zitten als gegoten, maar kun je echt trots op zijn.
Je hebt een geweldige oogst in je moestuin; wat ziet het er goed uit. Dat zou ik ook graag willen, maar er moet eerst een stuk grond klaar gemaakt worden hier...

Groetjes, Elizabeth

ANNASOER zei

Beste Angélique, Je staat hartstikke leuk op de foto's en de jurkjes vind ik erg mooi! Veel liefs, Annasoer :)

Lindevrouwsweb zei

Mooie foto's Angelique! Je jurkjes zijn top! ik doe je het niet na! groetjes Joke

Ria, zei

Wat een leuke jurken, Angélique. En allebei zo verschillend. Dat zal puzzelen geweest zijn met die 'variatie'lap, maar het is goed gelukt, en ook nog eens een bies voor.... Knap! Heerlijk, die bessen. Ik heb framboosjes in de tuin, ook lekker.
Fijne week hoor.

Dirkje Spreeuw zei

Wow, mooie jurken, ze staan je hartstikke goed. Ik heb nog nooit met een lockmachine gewerkt, lijkt me best nog lastig.
Ennûh.... je haakt misschien even niet zoveel, maar toch volop creatief bezig! En van de tuin moet je in deze tijd van het jaar genieten, daar valt in de winter weer niet zoveel te beleven. Dan komt er vast weer genoeg haaktijd en -zin ;-)
Groetjes,
Paula

Pippa's Hus zei

Wat een prachtige jurkjes! En wat een prachtige vrouw! Leuk je zo gezien te hebben. :-)) XX Esther

Preeti zei

Your dresses are looking perfect !! The card is lovely . Wow, your red harvest is a big one ! I enjoy seeing your home garden :)

Atelier Valerie zei

Prachtige jurkjes ... je mag gezien zijn hoor ...
Fijne start van de week ... liefs Valerie ♥

Natas Nest zei

How pretty! A beautiful lady & two beautiful dresses :-). They suit you very well, Angélique, great job. And I like the greeting card, too, it's very sweet. Super that you can pick courgettes already. I decided to try them on the balcony the first time, but I'm very late and started only 10 days ago. 3 seeds resulted in 2 plants, each with 3-4 leaves at the moment. We'll see! Have a good week xxx

Vera zei

Wat een mooie jurkjes. Volgens mij heb je de machine wel onder de knie nu.
En wat een ongelooflijke bessenoogst,geniet ervan.
En er is weer iemand heel blij met zo'n mooie kaart.

Dinah zei

Wat zijn ze mooi geworden, staan je ook erg goed. Ik heb laatst ook verschillende lockmachines geprobeerd, nou zo gemakkelijk was dat nog niet. Lekker hoor al die bessen. Die van mij moeten nog rood worden.

Lieve groet, dinah

casa crea d' emilia zei

Je jurkjes zijn erg mooi geworden Angelique, ze staan je leuk ;-).
Fijne maandag.

Lieve groetjes,
Emily

Sandra zei

Laat die paspop maar zitten hoor, veel te leuk zo!
Wat knap dat je dat kunt en ze staan je geweldig, vooral het eerste jurkje; wauw!
Lieve groetjes,
Sandra

Sofie zei

Heel mooie jurken, maakte je voor jezelf! Staat je perfect ;-)
Fijne groeten, Sofie

ineke zei

ik vind je jurken superrrrr de eerste vind ik het leukst, vooral omdat de voor en achterkant zo verschillend zijn.. das apart en daar hou ik van...
en neeee geen paspop kopen.. ik zie je liever zelf in de creaties!!! je hebt een goed figuur en je ziet er leuk uit!!
fijn dat je moestuintje het zo goed doet.
jij had moeite om aan je lockmachine te wennen.. ik heb net een nieuwe naaimachine gekocht en die zag er zo ingewikkeld uit nadat ik hem uitpakte.. ik heb er weer snel de beschermkap overheen gedaan.. ik moet echt moed verzamelen hoor...

Michelle zei

Leuk om je een op foto's te zien! Je hebt mooie jurkjes gemaakt, ik doe je het niet na. Al zou ik het stiekem wel wil leren..

Jacqueline zei

Wat een leuke foto's. Van je! En leuke jurkjes.. Heerlijk he zo'n lockmachine!!

Haakinformatie.nl zei

Wauw prachtige jurken! Echt knap dat je dat zelf kan maken.
Groetjes Lisa

Franciens Haakwerk zei

Hoi hoi, wat een leuke jurken zeg, ik ben een jurken mens, lekker zwierig in de zomer, de tweede jurk vind ik top! groet Francien

Unknown zei

Knap werk geleverd.
Zelf ben ik niet zo'n naaister. Stiekem een beetje jaloers...

Anoniem zei

Superleuke jurkjes!! En ik sta ook niet graag op foto's, dus ik snap je heel goed :-) Toch zijn de foto's heel leuk!
En waaw, wat een goede oogst heb je al.. Fijn! Geniet er nog van en fijn weekend,
Sigrid x