dinsdag 25 juli 2017

Hoe gaat het met Drusila en Florentina in huis?

Elizabeth kwam al informeren of het nog goed gaat met de heksen in huis, zal ze zich zorgen maken om me? Wat lief! Ik kan ze tot nu toe wel de baas blijven, maar ze houden me wel dusdanig bezig dat ik weinig aan haken toekom.

Persoonlijk denk ik dat hun uiterlijk vertoon imposanter is dan hun toverkunsten, want ik vang zoveel verhalen op over de toverschool, dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat ze daar ook maar iets hebben opgestoken.

Laatst probeerden  ze voorwerpen  te laten zweven. Vermakelijk heb ik naar hun inspanningen in opperste concentratie staan kijken:


Na een halfuurtje  heb ik maar de haaknaald teruggenomen en ze een veertje gegeven, maar zelfs dat wilde niet lukken (ik vond het te gênant om de foto daarvan hier te plaatsen)

Toch hebben ze laatst wel een knap kunstje uitgevoerd waar ik helaas geen foto van heb. Ik was een bordspelletje aan het spelen met mijn zoon, het was echt heel spannend en ik had nog één speciaal kaartje nodig. Volgens mij zat het kaartje niet meer in het spel, toch pakte ik hem. Het gegrinnik achter me verraadde de inmenging van de vriendinnen, nog bedankt dames! Ik had mooi gewonnen, haha!

Afgelopen weekend waren de dames weer fanatiek met allerlei bijzondere woorden aan het gooien, hoofdschuddend liep ik voorbij met een glimlach. Ik had best met ze te doen maar het is ook grappig, hihi.
Plotseling zag ik in mijn ooghoek een flits, gevolgd  door een rookpluim(pje).... Florentina keek beduusd naar de plek waar haar Pokie zat.....


Een ijzige gil volgde uit Florentina's mond, waarop het roze konijn dat op Pokie's plaats zat in Drusila's armen vloog en Krokel een schuilplaats vond tussen de haren van zijn bazinnetje


Arme Florentina barstte in een onbedaarlijke huilbui uit, ach, arme heks!


Ondertussen deed het roze konijn of hij al jaren hier woont en begon aan de pompoenen die ik de heksen bezorgd had.


Ik denk dat ik Florentina maar ga laten zien dat je met een haaknaald ook kunt toveren en een nieuwe Pokie voor haar maak (ik heb gelukkig vorige keer opgeschreven hoe ik de gekko gehaakt heb), of vinden jullie dat ze maar de consequenties van haar fouten moet aanvaarden en het roze konijn als haar nieuwe huisdier moet accepteren?

Het konijntje is een patroon van Mrs. Craftypants
De pompoenen zijn gemaakt met een deel van mijn patroon om de manden met groenten te maken, behorende  bij  het ezeltje uit 2011.

Voor wie het nog niet wist: op een aantal blogs  is het  op dinsdag  poppendag, daar kun je heel leuke belevenissen lezen. Kijk maar eens bij
Akkelien, Anita, Sandra, Sandra, Elizabeth, Rita, Lydia, Jolanda, of daar poppennieuws is.

Ik denk niet dat hier elke dinsdag poppendag is, maar ik zal proberen gerelateerde posts zoveel mogelijk op dinsdag te plaatsen.

14 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ai, ik ga proberen mijn rikketik tot bedaren te brengen... Rookpluimen, ijzig gegil ... Ik ben heel blij dat ik de heksjes niet bij mij thuis heb! Maar ik denk dat jij er veel beter tegen kan, en ze hebben je zelfs heel goed geholpen met dat kaartje. Het zou fantastisch zijn als Florentina met een haaknaald kan toveren... Dat kunstje kun jij haar best leren!

Groetjes, Elizabeth

PS ik zou haar nog één keer de kans geven met een nieuwe Pokie...

De Breimeisjes zei

Geweldig verhaal! Natuurlijk heb ik ogenblikkelijk je naam weer bij het lijstje links "getoverd" :-)
Groetjes,
Akkelien

Vera zei

Wat een leuk stel heb je in huis, ze houden je lekker bezig. Ik zou toch maar een nieuwe Pokie voor haar maken, wel een beetje zielig zo en er is plek genoeg voor een extra beestje.

juffrouw Ooievaar zei

Je verveelt je niet, met een stel heksen in huis;)
Volgens mij gaat het steeds beter met toveren, nu ja een roze konijn ;)
Ik zou ze inderdaad laten zien dat je met een haaknaald ook kunt toveren, wie weet heb je straks ineens twee cursisten ;)
Groetjes en bedankt voor het leuke verhaal, Anita

Christine W zei

Hahaha, geweldig! Dat zal nog voor veel avonturen gaan zorgen denk ik zo ;-)

Lydia Guest zei

Tuurlijk moet je een nieuwe Pokie gaan haken. De heksjes doen gewoon geweldig hun best om te leren toveren. We all make mistakes😀😉

Marga zei

Ohhh, wat spannend weer. Pokie hoort er wel bij hoor, maar het konijntje is ook wel erg leuk

Frederika zei

Nou je beleeft genoeg met je heksen. Dat houdt je echt wel van het haken, maar het zijn de avonturen wel waard. Super zeg.

Anoniem zei

Hahaha! Je heksen zijn echt geweldig! Je moet er echt een vervolgverhaal van blijven maken ;-)

Pippa's Hus zei

Jeetje wat een gedoetjes met de dames. We mooi dat je daardoor een spelletje won! XX Esther

Unknown zei

Ze zijn leuk deze dames.
Lijkt me wel een hele klus om ze te maken met al die kleine onderdelen.

Natas Nest zei

So sweet! Great job, Angélique. Thanks for the bunny pattern link & happy weekend!
Nata xxx

Dirkje Spreeuw zei

Zó leuk die gezellige verhalen en mooie foto's erbij. Je kunt er wel een boekje van maken Angélique!
Groetjes,
Paula

Sandra zei

OMG!!!
Je gaf me eerst een Harry Potter gevoel (dadelijk stappen ze nog op je haaknaald :-)), maar het eindigde met een drama!!
Ik hoop dat Pokie naar de gekko-hemel is gevlogen...
Lieve groetjes,
Sandra