zondag 17 september 2017

Voor Abraham

Vorige week vierde mijn broer zijn vijftigste verjaardag met familie en vrienden, het was een super leuk feest met thema "muziek". Hij vroeg zijn gasten muziekinstrumenten mee te nemen zodat er muziek gemaakt kon worden (zelf is hij heel muziekaal) en hij had een leuke band geregeld om een huiskamerconcert te geven. Enorm leuk, ik ben dol op muziek, ik laat alleen zelf het muziek-maken over aan anderen. Om toch met het thema mee te doen heb ik een haarspeld en ketting voor mijzelf gemaakt.


Ik stanste kleine muzieknootjes uit rubberplaat en plakte die op een witte rechthoek van rubberplaat waar ik met een fineliner zwarte streepjes had getrokken en dat plakte ik weer op een "lege" haarspeld. Voor de ketting rijgde ik transparante kraalstaafjes, afgewisseld met zilverkleurige kraaltjes op een naylondraad. Slotjes eraan en gestanste muzieknootjes van rubberplaat opgeplakt en klaar. 

Mijn broer vroeg als cadeau een bijdrage voor het feest, een band inhuren kost natuurlijk best wat, ook dat deed ik in stijl. Deze Abraham speelt zelf van jongs af aan piano en dus maakte ik van stevig papier een passende verpakking:


Het geheel is slechts 8 cm hoog en 9 cm breed.


Ingepakt in folie was dat leuk geven :-)
Voor de piano heb ik geen werkbeschrijving gebruikt, alleen een foto van een piano. 

Mijn broer heeft daarnaast nog echt wel ingewreven gekregen dat hij Abraham is hoor ;-)

Gisteren was mijn moeder jarig; wat zij kreeg laat ik volgende keer zien.

16 opmerkingen:

zeeuwsmeisje zei

Wat heb je dat ontzettend mooi gemaakt. Een super origineel kado(verpakking) ook nog eens. Hoe kom je er op.
Nog gefeliciteerd met je broer.
gr lisette

Franciens Haakwerk zei

Wat ontzettend leuk weer zeg, je bent lekker creatief bezig. Diemuzieknootjes, enig en de piano is super. Groet francien

casa crea d' emilia zei

Je bent weer lekker creatief geweest zeg. Gefeliciteerd nog met je broer.
Fijne zondag.

Lieve groetjes,
Emily

De Breimeisjes zei

Prachtig gemaakt! Jij maakt er altijd weer iets moois van!
En leuk, zo'n speciaal feest bij deze speciale mijlpaal!
Groetjes,
Akkelien

Vera zei

Allereerst nog gefeliciteerd met je broer en je moeder.
Wat een leuk feest heeft je broer gegeven, met een huiskamerconcert, echt heel origineel.
En als je dan zelf niet muzikaal bent moet je iets anders verzinnen en dat is jou wel toevertrouwd.
Heel leuk bedacht om met een muzikale ketting en haarspeld te verschijnen.
De piano is in één woord geweldig.
Ik hoop dat hij zijn cadeau eruit heeft kunnen halen zonder de piano te beschadigen, want die verdient een ereplaats in huis hoor. 👏👏👏

Pippa's Hus zei

Wat weer creatief! Alsnog gefeliciteerd met je broer. XX Esther

marmarel zei

Wat prachtig heb je dat gemaakt, knap hoor! Hartelijk gefeliciteerd met je broer en je moeder.
Groetjes, Marijke

Anoniem zei

Knap gemaakt!! Zowel je haarspeld en ketting als die papieren piano!! Superideetjes!!
Nog proficiat voor je broer!

Frederika zei

Wauw wat een mooi cadeau. Super gemaakt zeg. Ook je eigen sieraden zien er superleuk uit.

juffrouw Ooievaar zei

Wat mooi gemaakt allemaal én de piano, daar is wel wat tijd in gaan zitten, een super mooi resultaat!!
Dat vind ik nu ook, met muziek is er meteen sfeer, zeker als er life gespeeld gaat worden :)
Dat is een leuk feest geweest :) Groetjes Anita

Sandra zei

Wauw! Die piano is geweldig! Super knap gemaakt!
Lieve groetjes,
Sandra

Elizabeth zei

Oh, jij draait ook nergens je hand voor om hè..
Wat jij allemaal niet kunt maken! Gouden handjes, noemen ze dat.

Margaret zei

Nog gefeliciteerd. Het creatieve zit dus in de familie. Je hebt echt supermooie en leuke dingen gemaakt en alles in muziekstijl. Knap gedaan.

Groetjes, Margaret

Els zei

Enorm mooi gemaakt! Daar kun je trots op zijn!

Christine W zei

Nog gefeliciteerd! En wauw, wat ziet dat er leuk uit! Vooral die minipiano, maar je haarspeld en ketting zijn ook superleuk!

Natas Nest zei

Ohh, how pretty! Great job, Angélique :-).
Belated Happy Birthday to your brother & mother! ♪♫♪♫♪
Hugs, Nata