dinsdag 23 januari 2018

Knuffeltijd!

Een belevenis van afgelopen zondag....


Natuurlijk ben ik het best gewend dat er soms wat geroezemoes uit de kast met amigurumi komt, maar nu klinkt het anders: het lijkt wel of iedereen tegelijk praat, afgewisseld met een hoop gegiechel.

Oh kijk, dat rode puntje is vast de aanleiding, dat was er eerder nog niet.

Niet het rode puntje, maar hetgeen eronder zit is de aanleiding!


Even luisteren wat de vreemdeling dan voor spannends te vertellen heeft:
"...en dus kom ik jullie vandaag op nationale knuffeldag jullie een knuffel brengen; broeders, verspreid de liefde!"


Wauw, dat is een heuse kabouter!
Er wordt volop geknuffeld, alle dieren van de bovenste verdieping en zelfs Bart de reuzekleuter (voor kabouterbegrippen dan) komen aan de beurt. Wat een gezellige boel!



En ja hoor, ook de amigurumi op de plank eronder worden geknuffeld!



Weer een plank lager komt de kabouter mijn lieve Axel tegen, die net een nootje aan het knabbelen is.


"Ik wil je dolgraag knuffelen" zegt de kabouter, "maar ik kom wel terug als je je mond leeg hebt, straks stik je nog in een stukje noot!"

En zo belandt de kabouter behendig op de plank waar het gezellige gekwebbel vandaan komt.
Maar de kabouter schrikt zich werkelijk een (punt)hoedje! Dat zijn..... dat zijn.....


"HEKSEN!!!"

Het kleine kereltje rent zo hard als hij kan, een verbaasde Drusilla en Florentina achterlatend


Hij heeft zo'n haast, dat hij uit de kast tuimelt; gelukkig kan ik hem nog net opvangen


En raad eens wie toen de dikste knuffel van de dag kreeg......


Het patroon van deze kabouter vind je in het boekje "haak je eigen kabouterhuis" van Christel Krukkert, een heel leuk boekje waar je behalve een kabouterfamilie in 3 generaties ook een complete huisinrichting in vindt :-)

21 opmerkingen:

Atelier Valerie zei

Een prachtige gehaakte familie van gezellige vriendjes ...
Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

Franciens Haakwerk zei

Knuffels kan je nooit genoeg krijgen ;) hij is erg leuk geworden, krijgt vast een vriendinnetje, groet Francien

De Breimeisjes zei

Wow, ik neem bij deze dan ook maar een virtuele knuffel in ontvangst :-)
Groetjes,
Akkelien

Unknown zei

wat een leuk blogje ....leuke foto's
heel veel groetjes

Margaret zei

Echt een vriendelijke kabouter die met alle amigurumi in jouw huis vriendjes wil worden. Misschien kun je hem helpen om echt kennis te maken met de heksen. Ze zien er wat eng uit, maar hun harten smelten vast als zij zien hoe lief en leuk de kabouter is.

Groetjes, Margaret

Dirkje Spreeuw zei

Jeetje, wat een indrukwekkende verzameling amigurumi heb je inmiddels.... Je hebt heel wat gehaakt. En alles wat je weggegeven hebt komt daar nog bij. Heb je de tel bijgehouden?
De kabouter is ook weer zo'n leukerdje!
Groetjes,
Paula

Petra L zei

Hahahaha...je maakt er wel een erg leuk blogbericht over. Heel leuk om te lezen en ik zit hier lachend te reageren op je bericht. Je hebt wel een lieve knuffelkabouter, ben jaloers op je ;-)

Lieve groet, Petra

Dinah zei

Die zag puntmuts niet aankomen. Ik zou me ook een hoedje geschrokken zijn trouwens.

Lieve groet,dinah

juffrouw Ooievaar zei

Wat een leuk verhaal en wat een leuke kabouter.
Kabouters hebben wel iets vind ik :)
Groetjes Anita

blauwruitje zei

Dat is wel weer een heel leuke uitdaging. Een kabouterfamilie met huisraad. Het begin is er. Wat een leukerd. Groetjes Sandra

Vera zei

Ohhh, nationale knuffeldag?? Weet ik niets van en niets van gemerkt. Maar ja, ik heb ook niet zo’n leuke kabouter die iedereen een knuffel komt geven. Gezellige boel daar. Maar hebben de heksen nu geen knuffel gehad? En ze zijn zo lief, komt kabouter vast nog wel achter.

ANNASOER zei

Hahaha wat een superleuk verhaaltje. Wat heb je veel wezentjes gehaakt, dat is best veel werk allemaal! Laten we van elke dag een knuffeldag maken, kan geen kwaad!Wat een gezellige kabouter en de koala vind ik erg schattig :)

Elizabeth zei

Oh, was het nationale knuffeldag? Dan heb ik nog wat goed te maken...:)
Wat een geinige kabouter heb je gehaakt en het is een heel lief ventje ook!
Heeft hij nog een tweede poging gewaagd bij Drusilla en Florentina?
Ik heb genoten van je verhaal!
Groetjes, Elizabeth

Els zei

Wat leuk gedaan :-). Dikke knuffel van mij :-)

Pippa's Hus zei

Wat een lieverd is die kabouter, daar moeten we een heleboel van en ze dan de wereld over sturen, dat zou mooi zijn! XX Esther

Sofie zei

Wat een leuke kabouter, hopelijk knapt hij voor je thuis wat werkjes op...
Fijne avond, groetjes Sofie

Michelle zei

Het begint al een mooie collectie te worden!

Christine W zei

Geweldig verhaal!

Ateljee de Kraal zei

Super!!!!! geweldig leuk...

ineke zei

oww dat boek heb ik onlangs ook gekocht.. wat istie leuk geworden je kabouter!!! eerst nog wat andere knuffels haken, want mijn zak met weggevertjes is leeg, en er komen weer een paar geboortes aan !

Corina zei

wat een leuke kabouter!