maandag 22 september 2014

Omslagdoek en een give away gewonnen

Mijn moeder mocht onlangs 75 jaar worden, waar we natuurlijk erg blij mee zijn. Dat vraagt om een speciaal cadeau, maar wat? Ik had al eerder een driehoeksjaal voor haar gemaakt die ze ook wel eens 's avonds tijdens het lezen om haar schouders slaat. Ik vond dat ze daar beter een grotere omslagdoek voor kon hebben en die heb ik gemaakt.

Lekker groot en zacht, een alom bekende South Bay shawl van de overbekende Fenna garen (4 bollen), met een extra randje licht oranje en donker oranje dat ik ooit bij Marjo won en  waar ik nog net genoeg van over had. Ik vind het een leuk effect geven, wat helaas op de foto niet zo tot zijn recht komt.
Even proberen of buiten beter lukt:

Nee dus, maar nu kunnen jullie wel mijn gigantische salviaplant zien en de prachtig bloeiende herfstaster :-)

En wat dichterbij dan..

Hm, beetje vreemde lichtinval. Hij heeft ergens wel iets "halloween-achtigs", hihi :-)

Dan heb ik nog zoiets leuks te vertellen: gisteren heb ik samen met 4 anderen de give away gewonnen bij Antoinette, het superleuke patroon van Beernadetje, echt geweldig!
Ik "leen" even de foto van Antoinette om jullie te laten zien hoe ze ongeveer moet worden:
Dankjewel lieve Antoinette, ik ben er heel blij mee! Ik heb het patroon al even doorgekeken en het ziet er heel goed uit. Nu ga ik eerst nog een pop uit mijn boek maken, want die heeft een cliënt bij me besteld en dan is Beernadetje aan de beurt (als er niets tussenkomt), leuk!

37 opmerkingen:

hooksandyarns zei

Happy Birthday to your Mom! The shawl looks very pretty. :)

Zaanse Zolder zei

Van harte met je mams. De doek is prachtig! En dat accentje maakt het helemaal geweldig! Wat een mooi cadeau.

Linda zei

Ooo wat een bofferds, je mam met de mooie omslagdoek en jij met je gewonnen prijs, erg leuk!! En natuurlijk van harte met je mam, mijn moeder is vandaag 75 geworden;-))

Preeti zei

Your shawl is very pretty!! Happy Birthday to your mom:)

CarlaK.be zei

Die warme oranje tinten ertussen maken het helemaal af !
Fijn dat je het patroon won, Antoinette maakt supermooie knuffels hé?!
Proficiat aan je mama!
Liefs!

Atelier Valerie zei

Zo een mooie en gezellig omslagdoek voor je ma ...
Proficiat met je gewonnen patroon ...
Fijne week ... lieve groetjes Valerie ♥

Franciens Haakwerk zei

Wow, wat een mooie omslagdoek is dit. Het randje erin is subtiel en mooi. Ook ik ben de gelukkige winnaar van het patroon, leuk he? groeten Francien

Antoinette zei

Proficiat Mama van Angelique, wat een super verjaardagskado :)
En Angelique, veel Beernadetjes plezier .

Vera zei

Gefeliciteerd met je mams. Met deze omslagdoek zal ze heel blij zijn. De oranje randjes maken hem helemaal af vind ik.
Super dat gewonnen patroon. Heel veel plezier met het maken en ik zie de beer vast wel eens voorbijkomen.

Vera de Gries zei

Een mooi cadeau! Gefeliciteerd met je mams!

Liefs!

Hobbyrita zei

Je hebt je moeder echt wel verwend met deze prachtige sjaal, maar dat verdient ze wel denk ik. Leuk en fris met die 2 randjes oranje erin. Je had geluk met de give away, dus die zien we binnenkort wel eens verschijnen op je blog :-) veel plezier ermee.
Grtjes, rita.

Elizabeth zei

De sjaal is prachtig en de gekleurde randjes maken het helemaal af.
Wat een leuk cadeau voor je moeder, en natuurlijk van harte gefeliciteerd met haar verjaardag!
Dus er gaat een Beernadetjespatroon naar jou, leuk! Ik heb ook meegedaan, want dit vond ik toch wel een hele leuke give away...
Zo'n Beernadetje past heel goed bij je andere pop en alle beestjes die je hebt gemaakt, dat gaat een gezellige boel worden!

Unknown zei

Wat heb je je moeder verwend met een mooie omslagdoek.
Ik had het al gelezen dat je gewonnen had. Proficiat met je mooie gewonnen give away.
Grtjs
Daniëlle

Michelle zei

Je omslagdoek is prachtig geworden! Gefeliciteerd met het gewonnen patroontje, ookal zo'n leukerd!

Gonny zei

Wat een prachtige omslagdoek.
Nog proficiat met je moeder.
Leuke give away heb je gewonnen.

Sanne zei

Wat een mooie omslagdoek heb je voor je moeder gemaakt daar gaat ze zeker blij mee zijn.
Veel plezier met het haken van Beernadetje. Een schatje om te haken echt waar!

Erica ♥ zei


Je South Bay is echt super, ik heb het patroon ook liggen, ik moet er alleen nog eens mee beginnen haha.
Wat een leuke pop ook, zo vrolijk ☺
Gezellige en fijne nieuwe (knutsel) week ☼
Liefssss Erica
{Heidebloempjuh}

Erica ♥ zei

En natuurlijk ook van ♥-e gefeliciteerd met je moeder !!

blauwruitje zei

Gefeliciteerd! En je omslagdoek is ook prachtig geworden. Ik zou hem ook wel om willen slaan. Het wordt echt kouder nu. Tot bij het haakcafe. groetjes Sandra

Marjo zei

Gefelisiflapsteerd met je Mams, de omslagdoek is prachtig geworden, daar zal ze van kunnen genieten ....mooie kleuren :-)

Liefs
Marjo

ANNASOER zei

Wat een prachtige shawl voor jouw moeder! Hoeveel shawls ik er ook van zie, het South Bay patroon doet het altijd goed! Van harte gefeliciteerd (ook met je patroontje voor Beernadetje :)
Groetjes, Annasoer :)

jellinacreations zei

Mooi dat oranje accent, dat maakt deze (klassieke) sjaal net even wat extra's!

Tinie zei

Gefeliciteerd met je moeder en met het gewonnen patroon. Pracgtige omslagdoek heb je gehaakt. Ik heb er ook 1 af maar krijg het niet goed op de foto. Lieve groetjes Tinie

De Breimeisjes zei

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder. Mooie omslagdoek, leuk met die randjes kleur/fleur erin.
En gefeliciteerd met je prijs!
Groetjes,
Akkelien

Maddy zei

Gefeliciteerd met je moeder, prachtige doek heb je gemaakt...mooi effect met die oranje randjes, doet het goed!! Wat een lieverdje die Bernadetje, gefeliciteerd met je gewonnen patroon!! Grtzz..Maddy

Natas Nest zei

A beautiful shawl, Angélique, the orange stripes are pretty eyecatchers! Congratulations on your price, Antoinette is a sweetie. I'm curious how yours will look like when you make it one day :-). Good night :D

Margreet zei

Wat zal je moeder blij zijn met deze prachtige omslag shawl / doek, mooie kleuren heb je er voor gebruikt!

Elfi-jo zei

Je hebt een prachtige omslag doek voor een heel dierbaar persoon gemaakt. Allebei Gefeliciteerd!

Betsy zei

Nog gefeliciteerd met je jarige moeder! Wat heb je een mooie, warme omslagdoek voor haar gehaakt. Daar zal ze zeker blij mee zijn.
Mooi patroontje heb je gewonnen. Zien we daar binnenkort weer een nieuwe creatie van terug op je blog?

fijn weekend en een lieve groet,
Betsy

kervei zei

Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder! Ze is vast blij met de omslagdoek; hij is prachtig! Ik heb zelf ook een southbay en gebruik hem heel veel.
Beernadientje ziet er schattig uit, ze is vast heel leuk om te maken.

groetjes,

Ilse

Susan van der Zwaag - Sondeyker zei

Oh daar zal mams vast heel blij mee zijn die grote omslagdoek en nadat je schreef over die kleurtjes zag ik ze ook meteen op mijn iphone scherm ;).
En oh wat leuk dat je het patroon van zo'n leuke lieverd hebt gewonnen. Ben benieuwd hoe ze er gaat uitzien. Heel veel dikke knuffels en bedankt voor je altijd lieve en leuke reacties :D. Knuff!

mums zei

Wauw wat een prachtige omslagdoek! En leuk om zo'n patroon te winnen, veel plezier ermee!

HaakBrei-n zei

Nog hartelijk gefeliciteerd met je mama, een prachtig cadeau zo'n omslagdoek, heel leuk het effect van de twee strepen met de andere kleur ertussen, en ik ben oh zo benieuwd naar het beertje, wat is ze lief :-)) liefs Chantal

Jeanine zei

Mooie sjaal voor je moeder! Ze zal er vast van genieten. En jij zal genieten van het maken van dat lieve beertje.

Groetjes,
Jeanine

Haakmuts zei

Niks mooier dan je moedertje verwennen met zo'n super mooie omslagdoek, hopelijk heeft ze er heeeeeeeeeeeeel lang veel plezier van.
Patroon is prachtig he, ik heb de wolletjes ook in huis om er aan te beginnen maar moet nog even tijd zien te kopen ergens :-)

Anoniem zei

mooie post ik vondt u via andere blogger....ik zal zeker blijven lezen bedankt voor het delen..groetjes xxx

Marloeskreatief zei

Mooi vooral door die gekleurde randjes