zaterdag 12 juli 2014

Granny-vestje

Pas geleden kwam ik op pinterest een vestje tegen, gemaakt van een granny-zeshoek. Dat wilde ik wel eens uitproberen. Iets later (ik was nog niet begonnen) zag ik op het blog van Alice dat zij hetzelfde idee had, bij haar kun je heel goed zien hoe het vestje in elkaar zit en haar vorderingen volgen (en mocht je haar blog nog niet kennen, het is zeker de moeite waard!). Alice maakt hem voor zichzelf, ik heb een kindermaat ca. 104 gemaakt, omdat mijn hoeveelheid garen geen grote maat toestond. Ik gebruikte een groen garen (uiteraard geeft de foto weer niet de juiste kleur weer :-( ), een mengsel van 70% katoen, 30% acryl en wat geel, 100% acryl.
Ik vind het resultaat erg leuk geworden :-)


En de achterkant:

Voor het randje gebruikte ik de kreeftensteek, van de week gezien in het werk van Vera.
Het vestje sluit met houten bijpassende knoopjes en gehaakte lusjes.

Ik vond het erg leuk om dit vestje te maken, misschien maak ik hem ook ooit nog eens voor mijzelf.
Deze gaat woensdag mee naar de Weversmarkt voor de verkoop. We hebben met ons haakcafé een kraam en daardoor de mogelijkheid onze creaties te verkopen. Naast dit vestje ga ik eens uitproberen of er voor mijn amigurumi gegadigden zijn, ik vind het wel een beetje spannend, want het is mijn eerste poging tot verkoop en ik vind het moeilijk om de prijzen te bepalen. We gaan zien of ik het allemaal een beetje goed bedacht heb.
De weversmarkt is a.s. woensdag in het centrum van Hoorn, van 10.00 uur tot 17.00 uur.

35 opmerkingen:

De hobbydroom zei

Wat een schitterend vestje! Erg mooi deze kleuren combi :) . Ook wil ik je alvast heel veel succes wensen voor de Werversmarkt. Maar ik weet zeker dat dat helemaal goed gaat komen!

Fijn weekend en
Lieve groetjes, Mandy

Pauline zei

Een snoepig vestje! en heel veel succes met de verkoop!!

Lindevrouwsweb zei

Het vestje is prachtig geworden vooral dat randje maakt het helemaal af! Leuk ik zie je snel! GRoetjes Joke

hooksandyarns zei

It's a lovely jacket Angelique - very pretty. The edging and buttons are perfect. Have a great weekend. :)

HaakBrei-n zei

De kreeftensteek is een van mijn favorieten steken om een mooi randje te maken. Ik gebruik deze vaak. Leuk vestje, deze wordt zeker woensdag verkocht op de markt. Succes alvast. Liefs Chantal

Hobbyrita zei

Superleuk vestje, dat is zeker in no time verkocht Angélique! En ja, prijzen bepalen vind ik ook altijd moeilijk. Veel succes op de markt!
Grtjes, rita.

Anoniem zei

het is een leuk vestje ik hoop hem in het echt te kunnen bewonderen of niet als hij snel weg is ;o)

Franciens Haakwerk zei

Het is een schattig vestje geworden zeg! Die verkoop je vast wel. Tenminste..... als er niet te veel dames komen die zelf allemaal haken:))) succes en groeten Francien

blauwruitje zei

Wat een schattig vestje is het geworden. Ik kom ook naar de weversmarkt. 's Morgens bij de kraam en 's middags ga ik even met mijn moeder langs. Misschien tot woensdag. Groetjes Sandra

Natas Nest zei

How beautiful!! Looks great in that color and the yellow gives a nice touch of vanilla or so, really pretty :-). Groetjes, Nata

Linda zei

Wat een prachtig vestje is dat geworden, die raak je vast heel snel kwijt op de markt. Heel veel plezier en succes met de verkoop!

Alice, Atelier de kleine Haven zei

Zo leuk geworden, en die knoopjes zijn geweldig die maken het helemaal af,.!* See you soon! :)

Vera zei

Wat is is leuk geworden. Dat randje maakt het helemaal af!!!! Waar het haakcafé al niet goed voor is ;-)
We gaan er woensdag een gezellige dag van maken en met het verkopen komt het wel goed hoor.

Ghea zei

wat een beeldig vestje is dit een prachtige kleur Angelique
Liefs Ghea

Amarins zei

Wauw wat super leuk gedaan!

molemieke zei

Het vestje is prachtig!! Veel succes met de verkoop woensdag.

Groetjes Daisy

Ateljee de Kraal zei

leuk... heel leuk, en niet moeilijk, ga ik ook eens proberen, groetjes

Haakmuts zei

Wat een schattig vestje, die is zo verkocht. Inderdaad ook leuk om voor je zelf te maken. Succes met de verkoop.

Antoinette zei

Ohw wat een hartstikke leuk jasje !
Lijkt me super om eens te haken :)
Veel plezier en succes op de markt .

Susana zei

Hola, la chaqueta es preciosa y el color es muy bonito.
besos

Tante Titi zei

Superleuk idee!

Herriet zei

Mooi gemaakt Angélique!
Heel veel plezier op de markt en succes met de verkoop!

mingle-mangle zei

leuk hoor je vestje,en de andere haaksels super,

goeie verkoop:D

mingle-mangle

Erica ♥ zei

Dat heb je gaaf gemaakt, heel mooi ☺
Een leuke en gezellige (knutsel) zondag ☼
Liefss van Erica
{Heidebloempjuh}

Corine zei

Mooi vestje! Ik hoop dat je verkoop een succes wordt!
Fijne zondag verder!

Groet, Corine

ANNASOER zei

Goed gelukt! Ooit probeerde ik eens een soortgelijk patroontje, het was wel heel klein... maar dat zat niet goed onder de armen. Jouw vestje ziet er echter prachtig uit! ;)

Metsmaakgehaakt zei

Heel erg leuk

swiid-swiet zei

Een prachtig vestje!

Elizabeth zei

Nou, ik vind het vestje heel geslaagd! Het ziet er goed uit.
Spannend om je spulletjes voor de verkoop aan te bieden...

Miss Creatuurtje zei

Het vestje is inderdaad héél erg leuk!

Preeti zei

Lovely jacket!! I liked the idea of collar too :)
Nice to visit you after a long time:)

Monique van den Berg zei

Wat een lief vestje!!
Veel succes met de verkoop.

Michelle zei

Mooi gemaakt. Veel plezier en succes met de verkoop morgen..

Unknown zei

heel mooi gemaakt !!!

Unknown zei

Thank you for sharing.