zaterdag 23 juli 2016

Tuinhulp

Jullie hebben in vorige blogberichten kunnen zien en lezen dat de groenten en vruchten in mijn tuin weelderig groeien, we genieten er met volle teugeen van. Je zou haast gaan denken dat ik verstand van tuinieren heb, maar niets is minder waar. Ik zal maar opbiechten dat ik er niets vanaf weet, maar dat al het succes is te danken aan mijn tuinhulp. Zij weet precies wanneer er gezaaid moet worden, hoe ik de tomaten moet dieven, wat vredig naast elkaar kan groeien en wanneer ik water moet geven. Zonder haar was er niets op ons bordje gekomen. Zal ik mijn tuinprofessortje aan jullie voorstellen?

Even zoeken, hoor, ze is niet zo groot...

Aha, kijk, daar heb je haar bij de pluksla en de worteltjes.

Kom meisje, draai je eens om, mijn bloglezers willen je lieve gezichtje vast wel graag zien :-)

O, madam is er niet om te poseren maar om de tuin te inspecteren!
En ze zag dat het goed was...
Na nog even aandringen wilde ze dan wel op de foto, maar wel bij de radicchio (Italiaanse sla), want die staat er zo mooi bij.
Nou, ik vind dat alle gewassen er prachtig bij staan en heerlijk smaken en dat allemaal dankzij de kennis van dit meisje. (Tsja, het werk moet ik wel zelf doen, want ze heeft nu eenmaal geen armen. Gelukkig zijn de bakken heel onderhoudsvriendelijk)

Eigenlijk wilde ik een nieuwe sleutelhanger voor mijzelf, maar daarvoor is ze te groot. Ik gebruikte als basis het patroontje voor een gelukspoppetje uit het boekje "gelukspoppetjes haken" van Annemarie van Arts en heb me verder een beetje laten inspireren door een foto op Pinterest, afkomsitg van een blog "Made by Leonie". Het was een leuk werkje, maar een sleutelhanger heb ik nu nog steeds niet :p

Ik maakte nog een armband met de Kumihimoschijf, met een mooie knoop die ik ook op een van mijn Pinterestborden heb staan. Ik vind hem wel wat hebben.

Fijne dag allemaal!

22 opmerkingen:

Hobbyrita zei

Wat een schat van een hulpje heb je daar Angélique! Die moet je in ere houden, zoveel kennis als ze heeft van alles in de tuin is echt van onschatbare waarde! En jij plukt er de vruchten van. Een sleutelhanger zal je nog wel ergens anders vinden in patroon en je armband is echt geslaagd!
Grtjes,rita.

Natas Nest zei

Pretty bracelet and your little helper is sooo sweet! ♥ Great job, Angélique :-). Happy weekend!
Nata

Tante Titi zei

Handig hoor zo een leuk tuinhulpje! Zou ik ook wel kunnen gebruiken. Groetjes Martine

Petra L zei

Wat een ontdeugend tuinhulpje heb je Angelique ;-)
Ze is wel een "lekker ding". haha

Lieve groet, Petra

Franciens Haakwerk zei

wat een leuk bericht. De armband is erg leuk geworden met die techniek. groet Francien

Dirkje Spreeuw zei

Zó leuk altijd, jouw mini-haaksels :) Dit tuinvrouwtje is ook al zo'n droppie. Het lijkt wel een Keltische knoop in je armband. Zie ik dat goed? Mooi!
Groetjes
Paula

De Breimeisjes zei

Leuk, zo'n hulpje in de tuin :-)
Mooie armband!
Groetjes,
Akkelien

Angélique zei

Ja, maar het is geen oneindige knoop, als je dat bedoelt. Ik heb echt een fascinatie voor dit soort knopen. Heb zulke knopen ook een tijdje getekend, erg leuk om te doen! (Maar voor de rest kan ik niet echt tekenen hoor)

Antoinette zei

Wat een schattig tuinvrouwtje, ze heeft het wel naar haar zin tussen de groente :D
Prachtige armband, knap gemaakt !

Margaret zei

Goed dat jouw schattige tuinvrouwtje de tuin goed in de gaten houdt. Dat moet toch iemand doen. En dat ze geluk brengt is mooi meegenomen.
Mooie armband.

Fijn weekend, Margaret

Sandra zei

Wat een schattig tuinhulpje! Volgens mij heeft ze wel handjes, maar verstopt ze die diep in haar jurkje :-))
Mooie armband ook.
En nu op zoek naar een geschikte sleutelhanger. Ben benieuwd wat het gaat worden :-))
Lieve groetjes,
Sandra

Michelle zei

Wat een leuk hulpje heb jij! Erg mooi gemaakt.

Frederika zei

Wat een schatje, die tuinhulp van je. En nadien heerlijk genieten van groente uit eigen tuin. Super

zusjeknus zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
zusjeknus zei

Hihi wat een grappig tuinhulpje heb je! Leuk gemaakt!
Groetjes!

Elizabeth zei

Ja ja, je bent één en al bescheidenheid Angélique...
Verschuil je maar achter die lieve tuinvrouwtje!
Maar er gaat wel heel veel tijd in een tuin zitten hè...

Groetjes, Elizabeth

Elizabeth zei

Ja ja, je bent één en al bescheidenheid Angélique...
Verschuil je maar achter die lieve tuinvrouwtje!
Maar er gaat wel heel veel tijd in een tuin zitten hè...

Groetjes, Elizabeth

Christine W zei

Wat een leuk poppetje! Handig hoor, zo'n tuinhulpje. Mooie armband heb je gemaakt.

Dana zei

Super adorable doll. Like the simplicity and colour of the bracelet.

Anoniem zei

Geweldige tuinhulp heb je! Ik vind haar zo grappig en schattig, helemaal mijn ding! Zou ze ook graag onkruid wieden, denk je? Want anders mag ze hier ook eens langskomen! ;-)
Toffe inspiratie, bedankt!
Groetjes, Sigrid

Angeline zei

Leuke tuinhulp heb je Angelique!En al is madam te groot voor aan je sleutelhanger....dan staat ze misschien ook heel erg leuk tussen kruiden in n potje op je vensterbank binnen ;-)....maar hoe dan ook ze is zo wie zo leuk!

lieve groetjes
Angeline

Angélique zei

O ja, dat is ook een heel leuk idee :-)