maandag 2 april 2018

Koe

Hè hè, ik heb weer eens een amigurumi te laten zien. Ik ben nog nooit zo lang met een knuffelbeest bezig geweest, het komt omdat ik vaak geen zin heb om te haken.
Maar ze is er! En ik ben tevreden met het resultaat, ze is leuk (vind ik dan)




De koe is gehaakt naar een patroon van Kristel Droog uit het boekje "mijn knuffels van sokkenwol", met Phildar Cotton 3 en haaknaald 2,5. Daar het bedoeld is als kraamcadeau heb ik ipv veiligheidsoogjes, de oogjes gehaakt. Eerst vond ik ze niet mooi, maar nu ze helemaal klaar is ben ik er toch blij mee. Dat geldt eigenlijk niet alleen voor de oogjes, maar voor de hele koe.

Dan heb ik ook nog een kaartje te laten zien.
Het is de verjaardagskaart die ik voor vriendin Vera maakte.
Zij houdt van rustige kaarten en van katten.


Lang geleden was ik op Pinterest een kaartmodel als deze tegengekomen, maar die bleek voor A4 formaat te zijn en ik wilde hem in een envelop versturen, dus moest ik heel wat nadenken en rekenen om het model op een gewenst formaat te krijgen, maar ook hier ben ik tevreden met het resultaat.
Hier nog even een bovenaanzicht:


En de achterkant ;-)
Hier schreef ik mijn wens voor Vera.


Nog even voor de kaartenmakers de gebruikte stansmallen:
Katten met muisje en bolletje wol (waar ik ook de ballon van maakte) ADD10118
Het vogeltje komt van MD CR1398
Slinger letters MD LR0340
De kaart zelf is heel mooi parelmoer-achtig linnenkarton, maar daardoor wel wat moeilijk te fotograferen.

33 opmerkingen:

Haakinformatie.nl zei

Aaaaa wat is ze lief. Vooral haar oogjes zijn lief.
Wat een mooie vorm die kaart.

zeeuwsmeisje zei

Prachtig! zowel de kaart als de koe.
gr lisette

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een leuke koe. Erg mooi geworden. Het is de enige echte amigurumi die ik ooit heb gemaakt, ik heb er geen geduld voor. haha. Je kaart is echt heel mooi geworden.
Fijne paasmaandag.

Lieve groetjes,
Emily

De Breimeisjes zei

Geweldige koe! Ja, de patronen in dat boekje zijn prachtig, ik heb 't paard gehaakt.
De ogen zijn ook erg mooi geworden.
Mooi kaartje ook!
Groetjes,
Akkelien

CarlaK.be zei

Boe zegt de koe, ze is prachtig ! Ook de kaart vind ik een absolute voltreffer ! Knap werk !

Jeanine zei

Ze ziet er ZO lief uit ,de koe. En het kaartje is heel mooi ook.

Groetjes,
Jeanine

Dirkje Spreeuw zei

Wat een schatje, die koe. Ik loop met het idee om er ook een te haken maar moet nog even moed verzamelen. Je kaart is prachtig, Vera zal hem zeker koesteren.
Groetjes, Paula

Franciens Haakwerk zei

boe! Leuke Koe! Heb je de zin in het haken weer terug na dit werkje? groet Francien

Vera zei

Wat is de koe mooi geworden!!! Zo zie je maar dat het eerst helemaal af moet zijn voordat je kunt zeggen of iets wel of niet geslaagd is.
De kaart is helemaal mijn ding. Hij staat op een mooi plekje te pronken, ik ben er heel erg blij mee.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Die koe is niet leuk die is LEUK in hoofdletters. Ik vind het een dotje met dat label in haar oren en het roze steekt zo lekker af bij de rest...héél mooi.
Je kaart voor Vera is ook heel mooi gemaakt, leuk model en op een creatieve manier gebruik gemaakt van de hoogtes in combinatie met de poes. Heb je nu weer meer zin in haken gekregen Angélique?
Lieve groetjes Miranda

blauwruitje zei

Wat is je koe goed gelukt zeg. Daar is de krijger vast heel blij mee. En je kaart voor Vera is ook goed gelukt. Helemaal Vera. Groetjes Sandra

Anoniem zei

Wat een lieve koe, mijn dochter noemde koeien vroeger 'Plekkie'. Iedere koe die we tegenkwamen, werd 'Plekkie' genomed. Omdat ze vlekjes (plekjes in ons dialect) hadden.
En die verjaardagskaar met de katjes is ook prachtig!! Ik hou ook van katten... (hint, hint) haha :-)

Atelier Valerie zei

Een bonte lieve en mooie koe ...
Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

Nina Hobbysite zei

Wat een gave koe. En een prachtige kaart!

Tinneshobbyworld zei

Super mooie koe en prachtige kaart die je maakte.

Groetjes, Tinne

Preeti zei

Cute cow!:) The card is lovely too!

juffrouw Ooievaar zei

Wat een leuke koe en wat een leuk kraamcadeau :)
Ik heb laatst ook een kijkje in het boekje genomen, best veel 'onderdelen' die je moet haken
Maar het is je gelukt en nog mooi geworden ook, super
Je kaart is ook heel leuk, dat is het mooie als je zelf een kaart maakt, je kunt de kaart precies
afstemmen op de ontvanger. Fijne week en groetjes Anita

Margaret zei

Je hebt weer prachtige dingen gemaakt. Het koetje ziet er leuk uit en de ogen zijn mooi geworden. Goed van je om voor veiligheid te kiezen. De kaart is echt speciaal. Knap gemaakt.

Groetjes, Margaret

Ela zei

Haha, geen zin om te haken als je zulke leuke dingetjes maakt, wat een schatje! Maar ik snap het wel, het kost natuurlijk best veel tijd voordat het af is. Ik zou er denk ik te ongeduldig voor zijn, wil snel resultaat. Maar als ik dit zie, lijkt het me een geweldige hobby ook! Groetjes Ela

Jacqueline zei

Mooi amigurumiwerkje!!!! Ga zo ook weer eens de haaknaald/wolletje pakken..heb ook niet zo'n zin om te haken tegenwoordig,maar is toch wel weer erg mooi en je kaart is ook al zo goed gelukt!

Pippa's Hus zei

Wat een leuke lieve koe! Ze kijkt ook zo lief. XX Esther

Marga zei

Prachtig is ze geworden, je koe!!!Dat lijkt me nou ook nog wel eens leuk om te doen.
Fijne week.

ineke zei

das een schattige koe geworden !!!
en je kaart is ook leuk.. zijn alle mallen van hetzelfde merk dan? want ik heb ze van allerlei merken en zou de nummers echt niet meer weten!

Angélique zei

De eerste letters van het artikelnummer verwijzen naar het merk: MD = Marianne Design, ADD = Amy Design en zo doen andere merken dat vaak ook. Als ik een nieuwe mal heb, sla ik daar meteen een foto van op met het artikelnummer als naam, alles netjes in een map genaamd stansmallen, zodat ik het altijd terug kan vinden. De artikelnummers zijn ook handig om naar voorbeelden te zoeken. ;-)

Elizabeth zei

Wat een leuke kaart heb je voor Vera gemaakt! Je zit echt helemaal in de flow hoor...
Maar vaak geen zin in haken, lees ik ... Oh, dat is nieuw voor me. Ik dacht dat jij zo van haken hield!
Of is het nu een andere hobby geworden?
Groetjes, Elizabeth

Sarah zei

Via Daphne en dan via Vera kwam ik hier.
Ik hou ook van kaartjes maken en bloggen,dus ik ga je volgen. Ik zag heel wat leuke dingen hier!

ANNASOER zei

Jouw koe is echt heel mooi, de ogen passen heel goed erbij. Ik heb ooit eens een Jacobus aap gebreid en knuffels maken is nog een hele klus! De kaart voor je vriendin vind ik prachtig: less is more! Benieuwd naar je volgende creatie ;)

ineke zei

nooittttt geweten!!! ik ben niet zo precies hoor! ik bewaar mijn mallen gewoon op magnetische platen in een koffertje, die is loodzwaar !:) als je mijn kaarten wil zien.. moet je bij mijn inhoud kijken een paar jaar geleden.. heb ook nog honderden kaarten gemaakt voor mijn man om te verkopen in gambia... maar helaas stuurt niemand meet een vakantiekaart naar de achterblijvers.. men zet een foto op faceboek!! over 10 verjaardagen ga ik weer beginnen met een schoenendoos vol te maken met kaarten! ik stempelde veel, ook beschaafd artistiekerig erotische stempels ... mooie naakte dames vanaf de rug gezien en zo of blote elfjes , maar altijd zat er wel wat gestanst bij!!!

Hallo Peetje zei

Het eindresultaat mag er wezen. Het is een leuke koe geworden angelique, en dat heb ik ook hoor periodes van geen zin in haken, er is ook zoveel leuks te doen en te maken. Gewoon doen waar je zin in hebt .

Ateljee de Kraal zei

Geinig die koe, en nou, geen zin in haken dan een poezenkaart :-) erg leuk, groetjes

Sandra zei

De koe is fantastisch gelukt! Goed dat je de oogjes een wit accent hebt gegeven. En de kaart is helemaal te gek!

Michelle zei

Ze is mooi geworden! Soms moet je er echt even voor gaan zitten he..

Renske zei

Leuke koe!

Groetjes,
Renske