maandag 12 november 2018

Creatief cadeau deel 2

Ik zal jullie niet langer in spanning houden en jullie overspoelen met foto's.
Maar eerst even een korte inleiding.

(Nu weten jullie nog niets hè :p )

Er was nog iemand op mijn verjaardag met een zelfgemaakt cadeau, namelijk de zus van Remco, Sylvia.
Sylvia is echt een kunstenares! Ze heeft al in heel veel tijdschriften gestaan, geniet wereldwijde bekendheid en heeft zelfs werkstukken in een museum in Amerika staan. Zij maakt miniatuur kamers/gebouwen. Ik kan het geen poppenkamers noemen, want poppen komen er nooit in voor. Nu heb ik van haar en Remco mijn eigen wolwinkeltje gekregen, helemaal door Sylvia gemaakt.
En het is mooooooi!!!
Nee, daar doe ik het onrecht mee aan, het is onbeschrijfelijk gaaf, geweldig,.... ach, kijk zelf maar:











Dat is toch echt een supercadeau!
Ik kan maar niet stoppen met ernaar te kijken en wil er het liefst zo binnen lopen.
Hebben jullie gezien dat de winkel "Angelique" heet en dat er boven de deur "anno 1968" staat? Echt ieder bolletje is met de hand gemaakt, kleertjes gebreid met dunne fietsspaken (sommige kleertjes heeft ze laten breien door anderen). De breinaalden in het winkeltje zijn gemaakt van spelden en dan al die wikkels! Er staat zelfs een doos in die kennelijk net geleverd is, maar wel al open met het tape er nog aan. En herkennen jullie wat haakboekjes? Ik blijf kijken, echt waar!
Alles is precies op schaal 1:12 gemaakt.

De foto's zijn allemaal gemaakt door Sylvia.
Ze heeft een blog, waar je nog veel meer moois kunt zien:
http://lotjesdollshouse.blogspot.com
Neem er rustig een kop koffie of thee bij en geniet.

In de loop der jaren heeft ze haar eigen handelsmerk ontwikkeld: het liefst maakt ze alles zo oud én vies mogelijk, af en toe ziet het er echt té ranzig uit, blergh. In dit project heeft ze zich ingehouden, haha. Precies de juiste sfeer heeft ze gecreëerd!

In september was mijn winkeltje al gepubliceerd in een Spaans miniatuurblad, dat ik er ook bij kreeg. Hier staan ook heel veel foto's in van het maken, zelfs bouwtekeningen. Uiteraard wist ik niets van deze publicatie.

Ik ben kompleet verliefd!
Dank je wel Sylvia, voor dit fantastische cadeau, waar je zo enorm veel uren en liefde in hebt gestopt, Remco voor het mede-mogelijkmaken, het is jullie vast wel duidelijk dat jullie mij niet blijer hadden kunnen maken.


31 opmerkingen:

Elizabeth zei

Mijn mond hangt helemaal open van verbazing... Dit is ongekend! Elke foto heb ik met bewonderd om de uiterste precisie waarmee alles is gemaakt...
Waar ik heel erg benieuwd naar ben is de schaal waarop het gemaakt is...

Franciens Haakwerk zei

Ohhhhhh.... wat ontzettend mooi en gaaf is dit zeg! Zo mooi uitgewerkt, ik ga gauw op haar site kijken. Het heeft toch wel een ereplek gekregen he? Want dat verdient dit. Groet Francien

Vera zei

Dit is zo vreselijk gaaf. Kan niet wachten het in het echt te zien.
En zo helemaal naar jou gemaakt. Dit is echt KUNST met een hele grote K.
Geniet er iedere dag van.

Happy Earl Grey zei

Fabelachtig mooi! Dat je blijft kijken begrijp ik zondermeer. Wat een mooi persoonlijk cadeau. Prachtig!
Groetjes

Ria, zei

Ik ben sprakeloos! Wat mooi, en wát LIEF!

sylvia zei

De schaal is 1:12

sylvia zei

Dus nog steeds blij ermee, het was leuk om te maken en ik hoop dat je er nog lang plezier aan beleefd

Angélique zei

O ja, dat was ik vergeten erbij te vermelden, zal het meteen doen.

Jenneke zei

Oooo.....wauw....ik ben sprakeloos.
Ongelooflijk gaaf. Wat Knap gemaakt...Kunst !
Daar blijf je zeker van genieten !!

Angélique zei

Jazeker, je ziet het meteen staan als je de woonkamer binnen komt :-)

Angélique zei

Haha, had je gedacht dat dat anders zou zijn? Ik geniet er continue van!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Oooh wauw wat een prachtig cadeau. Ik zat met mijn neus tegen het scherm met kippevel op mijn armen. Die details en zo waarheidsgetrouw, wat is dit genieten. Ik ben meteen naar haar blog gaan kijken, wat een kunstenares. Ook de andere gasten hebben je heel goed verwend. Die stolp met caravan is ook super en die vilten "Axel". Lekker nagenieten Angélique :)
Lieve groetjes Miranda

juffrouw Ooievaar zei

wauw wauw wauw wauw wat mooi, echt een kunstenares :-)
Ik ga ‘ even’ bij haar langs, jij boft maar met zo’n schone zus ;)
Het is je van harte gegund, nog heel veel kijkplezier, liefs Anita

Ateljee de Kraal zei

Prachtig gemaakt, dat blijft genieten

Elizabeth zei

Tjonge, ik zit hier naar een bolletje katoen te kijken en dan denk ik... twaalf keer zo klein..
En dan ook echt alles en alles zo maken... Diep respect!

blauwruitje zei

Echt een heel gaaf cadeau. Prachtig!! En het grappige is; ik volg lotjes... Toen ik jouw foto's zag dacht ik meteen hee dat heb ik al eens gezien en dat klopt dus. Ik had ze al op lotjes... gezien. En ik dacht nog toen ik die foto's bekeek wat een bofkont is die sister-in-law, haha. Jij dus. Voorlopig geen tijd voor handwerken en alleen maar kijken naar alle details. Heel veel plezier ermee.
Groetjes Sandra

Angélique zei

Haha, ja ik bof zeker! Je mag wel een keer komen kijken hoor :-)

Corrie zei

Wat is dat mooi. Al die bolletjes wol. Je zou er zo eens even tussen willen neuzen. En dan een mooi boek erbij uitzoeken.
Ik denk zomaar dat je af en toe je stoel erbij zet en dan zomaar lekker zit te genieten van al dit moois.

casa crea d' emilia zei

Ja, ik zag hem al op facebook. Wauw, wat een ontzettend prachtig en gaaf cadeau. Echt een kunstwerk. Zo mooi.
Fijne avond.

Lieve groetjes,
Emily

Daphne zei

Sprakeloos!!
Ik ben er sprakeloos en stil van.
Wauw, wauw WAUW!!!!
Wat is dit ONT-ZET-TEND mooi en lief en prachtig en geweldig en super gemaakt.
En wat veel mooie, passende details.
Echt te TE leuk!!
Wat een enorme bofkont ben jij zeg, zoiets wil toch iedereen wel krijgen.
Wauw!!!

Daphne zei

Ik heb alle foto's nog eens groter gemaakt en bekeken, ik word er steeds stiller van......

Angélique zei

Kun je nagaan hoe stil ik ben geworden, ik zie het in het echt! Het is zo gaaf......

Remco zei

Ik denk dat ik niet meer kom, je kijkt alleen nog maar naar je winkeltje...
Dus of dit nou zo'n goed cadeau was..... mmmm kweenie

Nee maar serieus, ook ik geniet ervan, en Syl heeft zich weer overtroffen!
Het is je enorm gegund lieverd!

Margaret zei

Wow, wat een prachtig cadeau. Zo knap gemaakt. Jouw 50e verjaardag ga je nooit vergeten. Echt een supergaaf wolwinkeltje, waar je graag even rond wil neuzen. Geniet lekker van al je cadeaus en speciaal van dit cadeau.

Groetjes, Margaret

Little White Heaven - Marja zei

via een vriendin op je blog gekomen , wat een super kado , GEWELDIG !!

lieve groet, Marja

Angélique zei

Welkom Marja, gezellig!

Creaellenknutselsite zei

wat een super gaaf cadeau
eveneens bedankt voor de mooie prijs die vandaag bij mij in de brievenbus lag ben er superblij mee
groetjes ellen

Pauline zei

Gewoon niet te geloven zo geweldig mooi dit is! wat een kunstenares en wat een onbetaalbaar cadeau!

Doris knippenenplakken zei

Wowwww Hoe gaaf is dat !! Werkelijk een pronkstuk, heb ook goesting om daar binnen te wandelen tussen al die mooie wol.:)
Jij bent echt een bofkont hihi.
Fijn weekend, groetjes Doris

Michelle zei

Wauw wat een super mooi cadeau. De creativiteit en uren die ze hierin heeft gestoken, geweldig!

Christine W zei

Wat gaaf! Wauw, zo mooi!