zondag 24 februari 2019

Kaarten en zachte krullen

Ik heb weer 2 kaarten te laten zien.
Vorige week waren mijn "schoonouders" 64(!) jaar getrouwd, dat verdient naast een bloemetje natuurlijk ook een lief kaartje.

De voorkant....

En de binnenkant.

De egeltjes zij stempels die ik heb ingekleurd met potlood, nadat ik een egeltje gespiegeld gestempeld had. Ook het egeltje aan de voorkant is een stempel, ingekleurd met kleurpotlood.

Dan was Pauline jarig van de blogs "haakheksen" en "borduurderij" , voor haar maakte ik een kaart met katten, omdat ze dol op katten is.



De katten heb ik gestempeld op designpapier en daarna uitgeknipt, ik hoefde ze niet te kleuren, ze waren zo al leuk. Wel heb ik van de katjes aan de binnenkant zelf feestkatjes gemaakt.
Ik vind het wel heel bijzonder dat op bovenstaande foto de vouwen precies anderom lijken: de horizontale vouw is in het echt een bergvouw en de diagonalen zijn dalvouwen. Als je de kaart opent, ontvouwt het deel met de bloemetjes en feestende katten zich, dit model heet explosion card.

Vrijdag kreeg ik zelf heel lieve post, maar van een heel andere aard.
Marga van het blog "haken met Marga" is tegewoordig meer actief op facebook en doet veel aan wolverven, spinnen en weven. Nu had ze op facebook laten zien dat ze krullen had geverfd en voor een challange er een draadje van had gesponnen. Nu ben ik op zoek geweest naar mooie grijze krullen om een genaaldvilte oude dame een mooi kapsel te geven (deze dame hoop ik in de toekomst eens te naaldvilten). Ik had gereageerd op het mooie werk van Marga en vertelde erbij dat ik blij was nu te weten van welk schaap die mooie krullen komen, dat maakt de zoektocht makkelijker.
Vervolgens kreeg ik een PB van Marga, ze wilde me wel een paar krullen toesturen, alleen zijn ze wel gekleurd. Vrijdag kreeg ik een grote envelop met 2 soorten krullen: de gekleurden van het Gotlandschaap en witten van de Angorageit.


Beide soorten zijn zo mooi! Het grappige was dat, toen ik de gekleurde lokken uit de envelop haalde (heel voorzichtig, ze vervilten snel), ik in gedachte een heks uit de envelop zag kruipen, haha! Nou, die moet ik echt eens maken! De witte krullen zijn heel fijn en zacht.
Dankjewel lieve Marga, je hebt me heel blij gemaakt met de krullen!

8 opmerkingen:

Frederika zei

Wat heb je weer een leuke kaartjes Angelique. Daar wordt je zo vrolijk van

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw wat heb je twee bijzondere en mooie kaarten gemaakt Angélique. Heel toepasselijk voor allebei de ontvangers en lief in die zachte kleurtjes. Gefeliciteerd met je schoonouders, dat verdient zeker een kaart. Lief dat je van die mooie wolkrullen opgestuurd kreeg, ik ben benieuwd...;P
Lieve groetjes Miranda

Daphne zei

Wat een mooie kaarten.
Dat spiegelbeeld stempel en is nogal moeilijk, toch?
Die andere kaart maakte ik ook eens (dat model), geeft een verrassend effect als de ontvanger de kaart open doet.
Die lieve post, die je mocht ontvangen, dat is toch gewoon TE lief!
Dat mensen zoveel moeite doen, dat geeft een extra gevoel vind ik.
Héél erg lief, ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

Margaret zei

64 jaar getrouwd. Dat halen maar weinig echtparen. Dan verdienen ze echt een zelfgemaakte, mooie kaart en bloemen.
De andere kaarten zien er ook mooi uit. Daar heb je weer een paar mensen blij mee gemaakt.
De wolkrullen zijn mooi. Ik ben benieuwd waar je ze voor gaat gebruiken.

Groetjes, Margaret

Elizabeth zei

Leuk dat je altijd voor iedereen zo'n passende en persoonlijke kaart weet te maken! Dat zal echt gewaardeerd worden.
Ik dacht even bij het lezen van je berichttitel dat je naar de kapper was geweest en zachte krullen had laten maken...
Eigenlijk vind ik dat helemaal niks voor jou, dus tja...
Maar deze krullen passen wel bij je! En het gaat iets leuks opleveren, dat voel ik wel...

Franciens Haakwerk zei

Wat een leuke kaartenvweer, ben benieuwd naar je krullen popjes haha, groet Francien

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een leuke kaarten heb je weer gemaakt. Echt heel erg mooi. Benieuwd hoe de krullen gaan worden haha.
Fijne avond.

lieve groetjes,
Emily

marmarel zei

Hartelijk gefeliciteerd met je schoonouders! 64 jaar getrouwd, wat bijzonder.
Dat zijn leuke krullen! :-)