maandag 11 augustus 2014

Een potje en een doek

Zoals jullie konden lezen in het voorgaande blogbericht werd de sjaal die ik voor mijn broer in gedachten had niet naar mijn zin, maar natuurlijk maakte ik, in dit geval wij (jongste zoon en ik) toch een zelfgemaakt cadeautje voor mijn broer zijn verjaardag. Ik zocht het recept voor zelfgemaakte pindakaas (broer houdt namelijk erg van pindakaas en van kokkerellen) en mijn zoon maakte daar een heel verhaal omheen over een Oude Chinese geleerde die het ontdekt zou hebben, dit met een knipoog naar de aikido die mijn broer beoefend. Ik maakte er een potje bij waar hij de zelfgemaakte pindakaas in kan doen en samen met de ingrediënten maakte dat een leuk pakketje.
Hier even het verhaal, hieronder stond nog het recept (let op het potje in de hand van de oude man!).


Het potje met gehaakte oude Chinese geleerde en pindaplantje (sorry voor de slechte foto, even snel gemaakt voor het inpakken)




Ik maakte in opdracht nog een omslagdoek in de grannysteek en haakte langs de korte kanten een picotrandje.


De doek is gehaakt met acryl en naald 5, waardoor hij soepel valt. Hij weegt ca. 400 gram en is 190 x 100 cm. Als extraatje maakte ik een bijpassende bloemenbroche erbij, volgens de Nederlandse beschrijving die je op Lindevrouw's Web kunt vinden.


Ik vind het een geslaagd geheel.

En nu ga ik genieten van mijn nieuwe boek waar jullie vast wel creaties uit zullen zien verschijnen :-D
(O, wat ben ik er verliefd op!), dus als jullie me zoeken...


22 opmerkingen:

xxx Myra xxx zei

wat een leuk en origineel kado voor je broer!! De omslagdoek is ook leuk. Genietze van je boek!

Franciens Haakwerk zei

Wat een lief en origineel cadeau! Ik kan niet wachten op je eerste popje, haha. Maar de omslagdoek is super, voor je het weet slaan we de al weer om de schouders, groeten Francien

De Breimeisjes zei

Zo leuk bedacht, jullie cadeau voor je broer!
En mooi, de omslagdoek!
Veel plezier met je mooie boek!
Groetjes,
Akkelien

Pauline zei

Wat ben je toch steeds origineel bij het maken en verzinnen van cadeautjes!! Dat zal elke keer een verrassing zijn voor jouw vrienden en geliefden :) Veel plezier met je nieuwe boekje.

Vera zei

Wat een super cadeautje voor je broer, het poppetje op de pot is geweldig.
De kleur van de omslagdoek is in het echt mooier, hij is prachtig geworden en ik weet zeker dat de mevrouw waar hij voor is er super blij mee zal zijn en ze het niet meer koud zal hebben.
Veel plezier met je nieuwe boekje .

Unknown zei

Wat een grappig cadeau, super origineel!

Leonie zei

Super leuk! Jouw cadeaus zijn echt zo orgineel!

Groetjes Leonie

Anoniem zei

wat een leuk kado voor je broer dat gaat zeker in de smaak vallen, en weer zo leuk gemaakt, de omslagdoek en broche zijn ook erg leuk

en nu wens ik je heel veel haakplezier met je nieuwe projectje ;o)
groetjes Marjolein

Betsy zei

Leuk, zo'n zelfgemaakt en persoonlijk cadeautje! Ik weet zeker dat je broer het kon waarderen :)
Mooi omslagdoek heb je gemaakt.
Het boekje ken ik niet, maar het ziet er wel heel aantrekkelijk uit! Veel plezier met lezen en voor het maken van de poppen.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Dirkje Spreeuw zei

Wat een origineel cadeau voor je broer! Mooi, die gehaakte deksel. Je ben flink aan de haak, zo'n omslagdoek maak je niet 'ff' toch? Daar zitten wel wat uurtjes in. Mooie kleur trouwens.
Dat boek heb ik inmiddels al op een paar blogs voorbij zien komen. Het maakt me wel nieuwsgierig. Ongetwijfeld zie ik binnenkort op jouw blog wel wat er in staat, hihi.
Groetjes,
Paula

Hobbyrita zei

Wat een leuk origineel cadeau voor je broer! Hoe kom je er steeds weer op!! Die omslagdoek vind ik supermooi hoor, de wol heeft een tof kleurtje. En je nieuwe boek, daar gaan we vast nog maaksels van zien denk ik :-)
Grtjes, rita.

Elizabeth zei

Oh, dat gaat wat worden met dat boek, ziet er vreselijk leuk uit!
Jullie hebben vast al een hoop voorpret gehad rond het pindakaascadeau, erg origineel... dit zijn toch de leukste cadeautjes!

kristel zei

Wat een origineel cadeau en zo mooi die samenwerking !
Je omslagdoek is prachtig geworden, die bloem maakt het helemaal af!

blauwruitje zei

Geweldig die pindakaas! En ja haaksels zijn ook super. Ik ben benieuwd naar je gehaakte pop. Groetjes Sandra

blauwruitje zei

Waar heb je trouwens dat boekje gekocht? Groetjes Sandra

Alice, Atelier de kleine Haven zei

Zo ontzettend leuk, dat kleine gehaakte chineesje, leuk!

HaakBrei-n zei

Hahahah een zeer geslaagd en origineel cadeau. Veel leuker dan de pianosjaal. En zo zie je maar, alles komt vanzelf weer goed na een haakdip. En dat boekje wat schattig zeg. Kan bijna niet wachten tot je de eerste creatie laat zien op je blogje. X Chantal

Unknown zei

Mooie cadeautjes zeg!! Ik ben benieuwd naar de popjes uit je nieuwe boek! Die zullen vast geweldig zijn!!!

Geniet ze ;)

Groetjes Henrike

kervei zei

Wat goed bedacht, dat kado voor je broer!! Ik vind de deksel ook bijzonder goed gelukt.
De omslagdoek is erg mooi, daar zal de ontvanger vast blij mee zijn.

Groetjes,

Ilse

Natas Nest zei

What a thoughtful and nicely made present for your brother!! And the Chinese is really sweet. Great job :D. The shawl as well, a nice color and the flower is very pretty. The book looks tempting, I'm curious what you will make from it :-).

Anoniem zei

leuke blogje...ik kwam u blog tegen via marijke (marmarelblogspot) leuk

jellinacreations zei

Leuk en origineel dat pindakaas potje!
Ik ben zo benieuwd naar je popjes...