dinsdag 6 januari 2015

Een beroemde kat en een bekende hond

Vorige week kwam ik op mijn slaapkamer en ik schrok me een hoedje: lag daar zomaar een kat op mijn bed te luieren! Nou ben ik ontzettend allergisch voor katten, dus daar werd ik echt niet blij van.
Kijk nou wat een brutaliteit:


Ik probeerde het beest weg te jagen, maar in plaats van het hazenpad te kiezen nam deze "meneer" een geamuseerde pose aan.


Het is natuurlijk wel een beetje een gek gezicht als een kat zo gaat liggen, dus schoot ik in de lach. Dat had ik uiteraard niet moeten doen, niet erg pedagogisch verantwoord, want nu was het hek pas echt van de dam. Met een atletische zwaai kwam hij op een plankje terecht.


Dat had hij kennelijk vaker gedaan, wat een souplesse.
Hij maakte de indruk dat het poseren hem in de genen zit, alsof zijn hele familie al jaren niets anders doet dan voor de camera staan. Ik vond hem trouwens behoorlijk lijken op amigurumi die ik jaren terug al maakte, deze en deze (de laatste is kort na zijn geboorte verhuisd, geen idee hoe het met hem gaat) en, hoe is het mogelijk, ook deze kat heet Amineko (ami is de afkorting van amigurumi, Japans voor rond gehaakte of gebreide knuffel; neko is Japans voor kat). Hij kwam speciaal voor mijn zoon die gek is van Japan en in zijn vrije tijd Japans studeert. Dus niet vanwege mijn fijne bed :p
Logisch dat mijn zoon vindt dat hij mag blijven.
We zullen er nog wat mee beleven, op de gekste momenten duikt hij op.


Kiekeboe!

Maar ik betrapte ook zijn gevoelige kant...


En dan is hij toch wel heel lief! :-D
Maar meestal niet voor lang.


Amineko, laat dat! Arme teckel!
Gelukkig voor de teckel zal die spoedig verhuizen.

Zowel de teckel als Amineko haakte ik met de restjes Caron Simply Soft, die over bleven na de gehaakte vlaggetjes voor de weversmarkt en voor in de winkel van Schouten Handwerken, zij hadden de wol beschikbaar gesteld voor ons haakcafé, zie het bericht hier. De teckel heb ik ook gemaakt voor in de handwerkwinkel, zodat klanten kunnen voelen hoe zacht dit garen is en er gehaakt uitziet, naar het overbekende patroon van Michelle Wilcox, in het Nederlands te vinden bij Stip & Haak.
Ik zal de teckel nog even laten zien zonder gekke kat op zijn rug:


Echt een restjes-teckel :-)
Ik ben benieuwd wat Wilbert Schouten van hem vindt.

Dat is een lang bericht geworden. Een goedmakertje voor de stilte afgelopen december :-D

37 opmerkingen:

Christine W zei

Haha, wat schrijf je leuk! Ik vind het snoesjes, allemaal!

Marjo zei

Geweldige story ....

Liefs
Marjo

Frederika zei

Wat een superleuk bericht heb je weer geschreven. De kat is ook prachtig

Vera zei

Wat is die Ameniko een lieverd. Ik snap heel goed dat die mag blijven en hier zal je allergie niet bij opspelen.
De teckel,is schattig en hier kan Wilbert alleen maar heel blij mee zijn. Wanneer ga je hem wegbrengen??

kervei zei

Ze zijn weer leuk geworden! Vooral de vrolijke streepjes van de teckel vind ik mooi!

Groetjes,

Ilse

Erica ♥ zei


Wat schrijf jij toch leuk zeg, een plezier om te lezen,
maar ook een plezier om naar te kijken, wat mooi
gemaakt zeg ☺
Gezellige en fijne (knutsel) dagen ☼
Liefs van Erica
{Heidebloempjuh}
{DT De Egel}

Pauline zei

hihi, je was lekker op dreef met je speelgoed! Leuke kat!
Ben ik nog steeds van plan een keer te gaan maken.

Margaret zei

Wat een leuk verhaal. Ze zijn inderdaad heel brutaal hoor. Ik heb zijn moeder en die zit ook overal. Is ook al een keer in de auto gekropen en stiekem bij mij dochter in haar slaapkamer gaan liggen.

Unknown zei

Wat een leukerd heb je in huis gehaald. Duidelijk een klein kapoentje, maar vast een lieverd. Net zoals het teckeltje.
Grtjs
Daniëlle

Susan van der Zwaag - Sondeyker zei

Oh wat heerlijk om weer even over al die avonturen in jullie huisje te lezen. Al die geweldige karakters die allemaal ontstaan... Heel veel plezier gewenst met de lieverds en de bengels ;). En zekers weten dat de teckel in liefde ontvangen wordt. Dikke knuffels!

Unknown zei

Een leuk verhaal met een happy end!

Lindevrouwsweb zei

leuk Angelique! Pracht kat en een pracht hond!

Unknown zei

Hihi! Deze kat maakt gewoon ALLES goed! ;)

Groetjes Henrike

Gonny zei

Leuk gedaan.:-))

Preeti zei

They are so cute!!

Elizabeth zei

Ik heb genoten van je heerlijke verhaal, dat gaat je goed af Angélique! Dat talent moet je goed aanboren en naar buiten laten komen hoor...
Amineko zal vast een blijvertje zijn in jullie huis, wat een gezellige kat. Daar beleef je leuke momenten mee!
Je haakwerk ziet er altijd zo netjes uit, het is echt jouw techniek hè?

Groetjes en fijne dag,
Elizabeth

De Breimeisjes zei

Wat leuk! En dat je dat met restjes garen gemaakt hebt, zo leuk! Ik vind de streepjes-teckel bijzonder mooi! En ik houd niet eens zo van honden :-)
Groetjes,
Akkelien

Atelier Valerie zei

Prachtig gehaakte knuffels ...
Ik wens je een gezond en creatief jaar ...
Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

Franciens Haakwerk zei

Ik was vergeten hoe leuk die Amineko wel niet is, haha. Zo eigenwijs he? En die teckel........ wow......heerlijk vrolijk door de kleurtjes. groeten Francien, en nog een goed en gezond jaar gewenst!

Michelle zei

Leuk geschreven =) Beide projecten zijn heel leuk geworden

deborah haakt zei

Haha, leuk bericht! Amineko en de teckel zijn erg schattig geworden!

Jacqueline zei

Weer leuke haakwerkjes♥ je bent gezellig aan het haken geweest;) die ene Amineko heb ik ook, gemaakt van een bolletje van jou (weet je nog? die kreeg ik op de bloggerdag)

molemieke zei

Zo leuk en grappig om te lezen!
Groetjes Daisy

Tinie zei

Wat een ondeugende leukerd. Mijn amineko's zijn verhuisd naar twee hele lieve meisjes. Lieve groetjes Tinie

juffrouw Ooievaar zei

Wat een charmante kat, volgens mij wel een beetje een Don Juan;-) Het teckeltje mag er ook zijn, veel,liefs

Unknown zei

Wat een super leuke kat!! Liefs, Stefanie

Betsy zei

:) wat een leuk verhaal! Amineko is en blijft een geweldige kat en ja, de teckel is ook al zon lieverdje. Dank je wel voor dit leuke blogje. Het toverde een brede lach op mijn gezicht :)

lieve groet,
Betsy

creajettie zei

Wat een leuk verhaal heb je geschreven. Ameniko is erg leuk en ook het teckeltje is superleuk met zijn vrolijke streepjes!

Natas Nest zei

Sweeet!! ♥ One can never make only 1 amineko, isn't that so? And the rainbow dog is cute, too! Happy weekend, Nata xxx

Miss Creatuurtje zei

Hahaha ... niet pedagogisch verantwoord :-) :-) ze zijn lief!

Jacq zei

Deja vu een kat in de kerstboom!! Ik vind de teckel ook heel lief, maar de ondeugd wint!! :-))

Angélique zei

Vandaar ook die foto, omdat ik overal katten in kerstbomen zag ;-)

Little Crochet zei

So cute, all of them! Thank you for sharing :)

Anoniem zei

hi angelique, ik heb een vraagje? ik zoek al een tijdje een link waar er achtergrondjes zijn met haak patronen, die van jou ziet leuk, ik heb het over de randjes van je template....enige tip? thanks

Angélique zei

Hi! Het spijt me, maar ik heb mijn achtergrond gewonnen, die heeft iemand speciaal voor mij gemaakt, ik heb er zelf weinig verstand van, dus ik kan je niet verder helpen.

blauwruitje zei

De brutaliteit zeg! Maar hij ziet er wel heel schattig uit net als je teckel. Hoe vond Wilbert hem overigens? Groetjes Sandra

Hanni zei

I love your crochet pets, especially the dog. It is so colorful and bright! The cats are cute as well :)