woensdag 29 juni 2016

Vosje Josje

Eindelijk heb ik weer een nieuwe amigurumi te laten zien. Het is Vosje Josje, naar een patroon van Tessa van Riet - Ernst uit het geweldig leuke boekje "Amigurumi & More", maar wel met wat eigen inbreng. Het wit op het buikje heb ik ingehaakt i.p.v. een los rondje op de buik genaaid en de kop en het lijf heb ik in een geheel gehaakt. De voetjes heb ik zonder zoolkussentjes, omdat ik vond dat het geen meerwaarde had en toen ik d originele staart had gehaakt en (goed) vast had gemaakt waar het hoort vond ik de staart helemaal niet mooi. Ik heb het weer helemaal los gepeuterd en heb zelf een staart gemaakt waar ik wel tevreden mee ben.
Kijk eens wat een dotje het is geworden:
Hij is zo lief aan het spelen :-)

Hier nog even de voor- en achterkant zonder verdere afleiding ;-)

O ja, ik vond dat een stoffen sjaaltje hem nog net iets extra's geeft.
Josje is gehaakt van katoen en is ca. 16 cm hoog (zittend)

Dit schattige knuffeltje is gehaakt zonder speciaal doel en wacht nog op een nieuw thuis; je kunt hem vinden in mijn virtuele winkeltje

25 opmerkingen:

Remco zei

Leuk geworden, heppie mooi doan!

Remco zei

Leuk geworden, heppie mooi doan!

juffrouw Ooievaar zei

Josje is super leuk geworden :) Hij zit inderdaad lief te spelen, trouwens ook leuk gemaakt. En zijn staart is prachtig, precies zoals een vossenstaart hoort te zijn. Groetjes Anita

Unknown zei

Wat een schatje. Vooral die pootjes zijn grappig.

Anoniem zei

supergaaf ♥

Natas Nest zei

Haha, so sweet! And I love that carrot car :-). Good night! Nata xxx

Tante Titi zei

Wat een super lief vosje!

jellinacreations zei

Wat een snoetje, zo lief!

Wendy's Mhaaksels zei

Heel erg leuk! Mooi met ingehaakte buik. En dat sjaaltje, dat maakt t wel af hoor hihi

Dirkje Spreeuw zei

Wat een droppie Anguelique. Zal Astrid op je blog wijzen, zij is gek op vosjes.
Groetjes,
Paula

Preeti zei

So cute!!:)

Unknown zei

Ziet er super leuk uit!
Groetjes, Jacqueline

Franciens Haakwerk zei

wat een leukerd, en knap dat je je eigen inbreng eraan hebt kunnen geven, groet Francien

Frederika zei

Wat een schat is dat. Erg lief zo te zien. :-)

zeeuwsmeisje zei

Het is echt een snoepje om te zien.
gr lisette

Dinah zei

Wat een leukerd is dat geworden en weer helemaal op z'n Angelique's met eigen inbreng. Top. en het speeltje is ook zo schattig, die wortel met dat muisje er in.. hahahaha.

Lieve groet,dinah

De Breimeisjes zei

Erg leuk geworden! '
Ja, die wortelauto, dat was toch toen voor zo'n kastje met vakjes?
Groetjes,
Akkelien

Angélique zei

Inderdaad :-D Hij mocht er even mee spelen van me

Vera zei

Hij is leuk geworden. Deze staart is veel beter dan de originele. En wat zit hij lief te spelen.

marmarel zei

Wat een schatje, heel mooi zo! Ik weet niet hoe de originele staart is, maar deze past helemaal bij Josje!
Groetjes, Marijke

Christine W zei

Wat een lief vosje! Heel erg leuk.

Sandra zei

Josje is een boefje met zijn stoffen sjaaltje. Een beetje zo'n ouderwetse struikrover hihihi! Erg leuk en prima aanpassingen!
Lieve groetjes,
Sandra

Michelle zei

Wat een leukerd! Altijd leuk om een patroon iets aan te passen, zo wordt het echt 'jouw' creatie!

mijnsaramsades zei

o, zo schattig

Sas zei

Oh wat een leukerd!