maandag 4 november 2019

Kraamcadeautjes

Ik vertelde in mijn vorige post al tussen de regels door dat we nóg wat te vieren hadden. Nou, het was een hele feestweek bij ons afgelopen week!
Maandag was zoals jullie konden lezen mijn vader jarig, woensdag mijn oudste zoon, donderdag de trouwdag van mijn ouders, maar dat was dus nog niet alles. Dinsdag is Remco opa geworden van een prachtige kleindochter! Afgelopen zaterdag kon ik haar, op mijn verjaardag, live bewonderen en o, wat is ze mooi en lief!
Uiteraard had ik voor mijn "bonuskleindochter" ofwel "cadeaukleindochter" wat gehaakt. Op het wensenlijstje stonden wat boekjes van Nijntje, laat ik Nijntje nou ook zo leuk vinden. En dus kocht ik één van de boekjes, een Nijntje pyamaatje en maakte ik een knuffelnijntje en een Nijntjerammelaar.


Nijntje is gehaakt van katoen en volgens het kooppatroon "mijn kleine konijntje" van Kristel Droog. Dit patroon is geen Nijntje, maar wel als basis te gebruiken.


Kennelijk ben ik vergeten een foto van de rammelaar los te maken, maar dat geeft niet, hier te zien met het oranje stokje, in het hoofdje zit een rammelkraal. Hier gebruikte ik een patroon dat niet meer op internet te vinden is, nog de site.
Bovenstaande Nijntjes haakte ik met naald 2,5, ik was nieuwsgierig of ik met naald 2 het resultaat mooier zou vinden en dus probeerde ik dat uit.


Ik vond de gele net iets mooier en dus mocht die mee zaterdag, de blauwe is voor een volgend kraamcadeautje. De blauwe is ook iets kleiner uiteraard, op de volgende foto is het wel te zien.


Natuurlijk maakte ik ook kaarten voor het meisje zelf, de opa en de overgrootouders, maar die komen volgende keer aan bod.

27 opmerkingen:

Happy Earl Grey zei

Wat heb je dat mooi gemaakt, ik zou nog eenzelfde maken als reserve. Als het een lievelingsknuffel wordt kan dat heel handig zijn.

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Van harte gefeliciteerd voor Remco, en natuurlijk ook voor jou met je bonuskleindochter. Wat ontzettend leuk nieuws, een echte feestweek bij jullie. Je nijntjes vind ik echt te schattig geworden. De rammelaar ook. Ik heb er ook een keer 1 gehaakt voor een leraar van mijn opleiding die vader was geworden. Die was daar zo van onder de indruk toen haha.
Ontzettend mooi is alles geworden.
Fijne nieuwe week.

Lieve groetjes,
Emily

Vera zei

De felicitaties voor jullie beiden met jullie (bonus)kleindochter. Mooi cadeau om op je verjaardag op kraamvisite te gaan.
De Nijntjes zijn vast heel enthousiast ontvangen, want ze zijn zo mooi gemaakt. (Ik mocht ze eerder al in het echt bekijken).

De Breimeisjes zei

Van harte gefeliciteerd met deze nieuwe wereldburger in jullie familie!
Wat een mooi cadeau heb je gemaakt! Leuk, zo'n "thema" waarbij alle cadeautjes bij elkaar passen.

Daphne zei

Zo, jij hebt je lekker uit kunnen leven zeg!!
Wat leuk, al die Nijntjes😍
Het kleine meisje is dus precies tussen alle feestdagen door geboren, op haar eigen uitgekozen datum hoe mooi is dat.
Natuulijk is ze prachtig, blijf jij nou maar gewoon even lekker zitten op die roze "bonus oma" wolk.

Franciens Haakwerk zei

Wat leuk, gefeliciteerd! En lieve nijntjes hoor.

juffrouw Ooievaar zei

Gefeliciteerd bonus oma ;) Ik ben ook een bonus oma :)
Leuke Nijntjes, ik vind ze alle drie leuk geworden, wel handig dat je nu een kraamcadeautje op voorraad hebt.
Inderdaad dat is nog eens een feestweek, maar wel gezellig.
Groetjes Anita

Elizabeth zei

Van harte gefeliciteerd! Leuk hoor zo'n kleintje... En wat heb je een prachtig cadeau gegeven! Zo netjes gehaakt allemaal... het ziet er fantastisch uit.

Daphne zei

Ik heb op mijn blog gereageerd op jou opmerking!!
Super leuk bedacht😉

Renske zei

Gefeliciteerd! Erg leuk gemaakt.

Groetjes,
Renske

Sofie zei

Fijne felicitaties, wat zijn de Nijntjes cadeau's super tof! Knap!
Groetjes Sofie

bolletjelucky.blogspot.com zei

Van harte gefeliciteerd met je "bonus-kleindochter" en wat maakte je mooie en leuke kraamcadeautjes Angélique. Nijntje is echt van alle tijden en spreekt kindjes heel erg aan. Ik heb voor mijn dochter (bijna 30 jaar geleden!) ook een Nijntje-trui gebreid én een van Betje Big, ook een bedenksel van Dick Bruna. Dat gele jurkje/truitje bij Nijntje vind ik ook mega-lief, dat kraagje..
Lieve groetjes Miranda

marmarel zei

Van harte gefeliciteerd met je 'bonus-kleindochter'! Wat een leuk setje heb je gemaakt, dat zal in de smaak vallen.
Groetjes, Marijke

Sandra zei

Prachtig! Ik zou gedacht hebben dat die met de kleine naald beter/mooier zou zijn, maar de gele is écht de knapste!

Sandra zei

Oh, en nog van harte gefeliciteerd natuurlijk! Veel knuffelplezier 🥰

Doris knippenenplakken zei

Van harte gefeliciteerd! Wat een prachtig setje heb je gemaakt Angelique!
Groetjes Doris

Corrie zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En ook met de kleine meid natuurlijk. Nijntje blijft een leuk cadeau om te geven.

Ria, zei

Gefeliciteerd met al die blije gebeurtenissen, Angélique. En wat een enig kraamcadeau. Nijntje... altijd prijs :)

blauwruitje zei

Gefeliciteerd met alle feestelijkheden. Ik vind Nijntje heel goed gelukt! Leuk om van die persoonlijke cadeautjes te krijgen.
Groetjes Sandra

Corina zei

van harte gefeliciteerd met alle feestelijkheden, mooie nijntjes!

Christine zei

Leuke kraancadeautjes :) ik heb ooit die rammelaar gehaakt en zou hem nu nog eens voor iemand willen maken, maar zoals he al zegt, het patroontje is niet meet te vinden, helaas. Kan ik eventueel via jou aan het patroontje komen???

Angélique zei

Zo jammer hè, maar helaas kan ik je het patroon niet doorsturen ivm copyright. Ik denk dat als je goed kijkt, je het misschien wel zonder patroon voor elkaar krijgt, het zit simpel in elkaar.

Christine zei

Helaas, dank je wel

Unknown zei

Hoe krijg ik dit nijntje patroon

Angélique zei

Beste...., zoals in het blogbericht vermeld is het een kooppatroon van Krissie Dolls.

Anoniem zei

Hallo mag ik vragen welke aanpassingen je hebt gedaan , heb ook t patroon maar wil ook nijn maken bvd

Angélique zei

Het enige dat ik anders heb gedaan is een x geborduurd ipv een T als snuitje. Ik heb de oren ook niet opgevuld, maar dat is puur omdat ik dat moiie vind.