dinsdag 14 januari 2020

Moederliefde

Ik ben er weer eens en wel met een project waar ik zelf tevreden mee ben en dus wel over "moet" bloggen, haha.

Ik heb het over het kerstcadeau dat ik voor mijn oudste maakte.
Helaas was het met Kerst nog lang niet klaar, maar dat had een reden.
Ik was ruim op tijd begonnen aan een deken voor op de bank van mijn oudste zoon. Hij had immers geen katten meer en kon wel wat extra moederliefde gebruiken.
Het begin wilde niet erg vlotten: ik had regelmatig een berg "spaghetti" op tafel, omdat het niet naar mijn zin was. Een te kleine haaknaald, te breed, geen mooie verdeling..... maar opeens had ik het en het ging lekker! Toen kwam zoonlief met de mededeling dat hij weer een kitten had gekocht, slik! De deken belandde in de kast voor een aantal weken, want het had geen zin om het af te maken.
Maar toen ik mijn zoon vertelde waar ik aan begonnen was, maar ook weer mee gestopt was wilde hij toch heel graag dat ik de deken af zou maken.
En nu is hij af.

Ondanks dat er een heel duidelijke fout in zit (ik zie het als handtekening, had het al te vaak daarvoor uitgehaald), ben ik er tevreden over.
Op de foto lijkt hij niet bepaald recht, maar dat is hij wel hoor.


Hier ligt hij even over mijn eigen bank, de bankdeken die ik "Moederliefde" gedoopt heb.
De deken is gehaakt met in totaal 11,5 bollen acryl en haaknaald 5,5.
De afmetingen zijn (ongeveer) 115 x 170 cm
Ik heb geen patroon gebruikt, maar voor de liefhebbers is hier een korte omschrijving.
137 stokjes al hakend opgezet (deze manier van beginnen vind ik het mooist voor dekens)
Met ecru 10 stokjes, een kabel van 6 stokjes (2x3), draaiend naar rechts, 10 stokjes, een kabel van 12 stokjes (4x3), draaiend naar rechts, 10 stokjes, een kabel van 6 stokjes (2x3) naar rechts, 10 stokjes, een kabel van 9 stokjes (3x3), 10 stokjes, een kabel van 6 stokjes (2x3) naar links, 10 stokjes, een kabel van 12 stokjes (4x3) naar links, 10 stokjes, een kabel van 6 stokjes (2x3) naar links en als laatste 10 stokjes.
Iets overzichtelijker uitgeschreven:
10 st, k 6 st (r), 10 st, k 12 st (r), 10 st, k 6 st (r), 10 st, k 9 st, 10 st, k 6 st (l), 10 st, k 12 st (l), 10 st, k 6 st (l), 10 st.

De rand bestaat uit 1 toer vasten in ecru, 3 toeren vasten in grijs, 1 toer vasten in ecru, 3 toeren vasten in grijs, 1 toer vasten in ecru.

Ik vind de deken heel goed passen bij mijn oudste zoon: stoer, passend bij vele stijlen en verwarmend.
En nu maar hopen dat de kat hem heel laat 😉

21 opmerkingen:

Atelier Valerie zei

Prachtig gehaakt Angélique vooral het kabelmotief
Je mag best fier zijn op dit deken ... liefs Valerie ♥

De Breimeisjes zei

Mooi met de kabels! Mijn zoon heeft ook al heel lag een verzoek voor een deken bij mij liggen. Ik ben nog steeds niet begonnen, omdat er steeds iets tussendoor komt.

Remco zei

brrrr koud hier... wat is hij mooi geworden, Geweldig!!!! brrrr koud hier hahahaha

Daphne zei

Heel erg mooi!!!!
Kan me voorstellen dat je zoon vroeg om de deken gauw af te maken, wat een beauty en wat een (moeder)liefde zit hierin.
Ik heb een tip..... zeg tegen de nieuwe kitten dat ze deze deken kapot mag maken, dan blijft ze eraf, hihi..... Ik spreek uit ervaring, toen wij Lila, onze pup, kregen heeft mijn vriendin en gehaakt kleedje gemaakt, toen ze die gaf zei ze "ze mag het kapot maken hoor, geeft niks, het is haar kleedje", ik kan je vertellen......ze heeft er nog nooit 1 tand ingezet, terwijl ze echt wel veel op dingen knabbelt altijd.
Als het mag is het natuurlijk niet leuk meer😁.
Wat een mooie, neutrale, stoere kleuren heb jij ook gebruikt voor deze deken.

Aankleedpopje zei

Wat een prachtig cadeau voor je zoon, Angélique!!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Oh wauw wat heb je dat mooi gehaakt Angélique. Kabels breien heb ik vaak gedaan maar nog nooit kabels gehaakt, het ziet er tof en stoer uit vind ik. Hopelijk blijft de kitten ervan af, zou écht zonde zijn.
lieve groetjes Miranda

Vera zei

Een prachtige woondeken. Ik heb hem in het echt, nog niet af, mogen zien. En ik kon het natuurlijk niet laten om de fout te zoeken en gevonden 😀😀

Corrie zei

Het is een prachtige stoere mannendeken geworden. Gelukkig dat je hem toch af mocht maken van zoonlief.

Franciens Haakwerk zei

Wat een project zeg, erg mooi geworden met die kabels, knap hoor. Met groet.

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wauw, wat een ontzettend mooie deken. Die kabels zijn echt heel gaaf. Hopelijk laat de kitten hem heel.
Fijne woensdag.

Lieve groetjes,
Emily

Doris knippenenplakken zei

Hoi Angelique,
Wat een prachtige deken! De kabels zijn heel mooi heeft een blikvanger in je deken top hoor.
Ben ook gestart met een zomer pull voor mij de wol ligt al een drietal jaren in de kast. Doe dit ook zo graag eigen kleding maken, naaien, breien , haken jammer dat we geen tijd kunnen kopen.Groetjes Doris

marmarel zei

Wat een mooie deken, goed dat je 'm toch afgemaakt hebt. Leuk toch, zo'n 'foutje' als handtekening. :-)
Groetjes, Marijke

Tinneshobbyworld zei

Super mooi deken! Altijd fan geweest van zo'n kabels! Groetjes!

Haakinformatie.nl zei

Supermooi! Daar gaat je zoon vast veel plezier van hebben.
Groetjes
Lisa

juffrouw Ooievaar zei

Leuk om weer eens van je te horen, dat heb je nog snel gedaan, een deken heb je niet zomaar af!
Een mooie, mannelijke deken, lekker warm eronder en een mooi sieraad voor op de bank.
Groetjes Anita

Creaellenknutselsite zei

wat is de deken mooi geworden en wat een klus. vervelend altijd als iets niet wil lukken maar gelukkig is hij nu af. ik kan nog geen eens een kleedje haken hahaha
groetjes ellen

Renske zei

Wat een mooie deken, dat is een deken vol liefde! Ik kan de fout niet zo snel ontdekken maar dat geeft helemaal niet. Hopelijk laat de kat hem heel.

Groetjes,
Renske

Corina zei

mooi geworden, die fout is eigenlijk gewoon een grapje toch, zo'n hersenbrekertje als iemand het ontdekt. Tof dat je 'm toch afgemaakt hebt, hopelijk laat het katje de deken met rust.

ineke zei

het is een prachtige deken geworden... en knap al die verschillende kabels !!
en is nu de hamvraag waar zit de fout??? want ik zie hem niet hoor !!

blauwruitje zei

Wat een prachtige deken heb je gemaakt. Dat wordt wel poes goed opvoeden vrees ik.
Fijn weekend.
Groetjes Sandra

Sandra zei

Bedankt voor de verwijzing, deze had ik gemist.
Wauwww, die kabels zijn geweldig! Knap gemaakt en goed ook dat hij niet in de kast is blijven liggen ❤️