dinsdag 25 mei 2021

Grogu

 Goh, nu doe ik alweer mee met dinsdag poppendag.
Het Pinksterweekend was ik bij Remco en dan wil ik altijd wat te haken mee hebben.
Zoonlief is dol op Star Wars en heeft een speciaal zwak voor Grogu, alias Baby Yoda, alias The Child uit de aparte Star Wars serie "The Mandalorian". Nu ben ik geen Star Wars fan, maar voor Grogu maak ik een uitzondering, dat vind ik zo'n grappig, lief wezentje. Het werd tijd dat ik hem eens haakte. 
Niet te groot, niet te klein. Internet staat vol met haakpatronen van dit figuur, ik koos voor deze. Een goed patroon met mooi resultaat... als je priegelen niet erg vindt. Want behalve een hoofd, een lijf (met 2 benen eraan vast als één deel), de armen en de jas, moesten er ook 2 enorme oren, 6 vingers, 6 tenen, 2 wenkbrouwen, 2 oogleden en een neus gehaakt worden. Zie hier een deel van de soep: 


Nu is het haken daarvan al een hele kluif, maar uiteraard moet ieder onderdeel ook vastgenaaid worden. En dan krijg je, als je het goed doet, dit resultaat:





Is hij niet superleuk met een hoog knuffelgehalte?

O, en voor degene die zich altijd al afgevraagd heeft wat hij onder zijn jas draagt...

Nou ja, mijn Grogu dan, ik zag dat ik te kort zou komen van het lichte groen, gelukkig had ik nog een ander kleurtje groen mee en kreeg hij keurig een truitje aan. Overigens zit zijn jas vast, dus de trui blijft verscholen. Op bovenstaande foto kun je wel heel goed zijn tenen en vingers zien en de juiste kleur waarin ik hem haakte. 
Deze amigurumi is 12,5 cm hoog, gehaakt van 100% katoen met naald 2,25 en hij heeft veiligheidsogen van 12mm en nee, hij is NIET te koop.

Eens kijken of deze bloggers ook ijverig zijn geweest op poppengebied.
Ria
Rita

13 opmerkingen:

Sarah zei

Geweldig! Ik ken niks van Star Wars, maar dit doet me ook aan die schattige diertjes denken van in de jaren 90 en die dan op bepaalde momenten eng worden. ( Van een film ) Ik ben de naam kwijt, gremlings of zo. Mijn broer had daar een knuffel van als kind. Ze hebben ook van die grote ogen.
Heel geslaagd is de jouwe en ENORM schattig! Zeker niet te koop zetten! Xx

Martha zei

Prachtige gehaakte popjes Angelique
Liefs Martha

Elizabeth zei

Ja, je staat nog altijd in de poppendaglijstjes geloof ik..
Ik kan wel zien dat het een flinke klus is geweest om Grogu te maken! Heb je dat allemaal in één weekend gedaan?
Hij is aandoenlijk hoor, met die wijde oren en grote ogen!

Creaellenknutselsite zei

wat een schattige yoda ken ik helemaal niet wel de grote wat een werk
groetjes ellen

karin zei

Mooi gehaakt dat figuurtje. Mijn kleindochter doet dat ook graag, zelf begin ik er niet meer aan met mijn zwakke polsen.
Groetjes,
Karin

De Breimeisjes zei

Fantastisch! En wat een klus met zoveel onderdelen. Zoonlief vind z'n moeder nu vast ook heel lief ;-)

Trudy zei

Wat heb je dit knap gemaakt, ik doe het je niet na! Lijkt me best veel werk die knuffels maken!
Groetjes Trudy

Aankleedpopje zei

Hij is schattig! En creatief opgelost met zijn truitje aan.

GerJanne zei

Wat grappig!! Heel erg leuk en ik vind het super knap!

Doris knippenenplakken zei

Super schattig , zo leuk gedaan met zijn truitje aan.
Groetjes Doris

Hobbyrita zei

Een echte leukerd geworden met echt wel een heel hoog knuffelgehalte! Dit wordt vast de topfavoriet van je zoon!

casa crea d' emilia zei

Wat een schatje is het geworden Angelique. Echt te leuk. Een heel hoog knuffelgehalte.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Crealientje zei

Aaahh,ik kwam voor je kaartje hierboven, en ineens zie ik Grogu staan. Ik denk hé!! Ja hoor,wat heb je er leuke wezentjes van gehaakt.
Ik ben ook geen fan van StarWars, maar Grogu met zijn baldadigheden vind ik super schattig.
Heel leuk gedaan!
Ga nu weer naar je kaartje,hahaha.
Groetjes Crealientje.