woensdag 20 augustus 2014

Met de poppen spelen

Zoals ik jullie in het vorige bericht meldde heb ik een nieuw boek, "mijn gehaakte pop" van Isabelle Kessedjian. Het boek is net uit in het Nederlands en staat vol met de meest schattige foto's, waardoor ik meteen verliefd werd. Maar het boek staat ook vol met fouten en onvolledigheden. Ook de kleertjes worden veel te groot voor de pop, het boek is dus niet geschikt voor beginners. Overigens lees ik overal op internet een hoop gemopper op het boek, gelukkig ligt het dan niet aan mij; ik smul gewoon verder van die fantastische foto's en maak de pop en kleertjes lekker op mijn eigen gevoel.
En zo is Julia geboren.

Oeps, Julia was er kennelijk nog niet helemaal klaar voor; even snel aankleden maar.


Ja, dat staat een heel stuk netter!
Julia is een heel lief meisje, maar dat zie je zo wel.
Ze is gemaakt van katoen Phildar Phil 3, net als haar kleertjes en ze is ongeveer 20 cm groot. Ze is niet perfect, maar dat geeft niet, ik ben heel blij met haar.
Ze heeft al met heel wat amigurumi hier kennis gemaakt.


Het schaapje is zo lief en lekker zacht!
Jullie gaan ongetwijfeld Julia nog wel eens terug zien en er zijn ook plannen voor een vriendinnetje ;-)

Van Remco (vriendlief) kreeg ik voor de vakantie het boek "amigurumi's & Remco in love" van Tessa van Riet en de nieuwste Simply haken (ja, de schat weet echt hoe hij me blij kan maken :-) ), dus de regen deert me niet, ik verveel me absoluut niet :-D


Er is ook nog een leven naast het haken, hoor. We zijn bijvoorbeeld naar de expositie "Art of the brick" geweest, naar een vlindertuintje en morgen zijn we van plan om naar de dierentuin in Leeuwarden te gaan.
O, en tussen de buien door oogst ik peren, bramen, pruimen en vijgen in mijn eigen tuin :-)

44 opmerkingen:

Jacq zei

Wat een droppig meisje heb je gemaakt! Jammer dat dat boek rammelt, want ik vind de tekeningen en de ontwerpen die ze maakt heel schattig. Wel heel leuk dat het jou inspireert om er je eigen draai aan te geven! Fijne vakantie nog, enne tussen de buien door is het heerlijk weer :-))

Remco zei

Met wat gezucht en gekreun, weet jij toch een geweldig eindresultaat te maken zeg.
Jammer dat het boek zo vol met fouten zit, maar ach een mooie uitdaging voor jou om er wat van te maken!
En je laat maar weer mooi zien dat je hier een expert in bent!!
Klasse werk hoor!

Margaret zei

Wat een lief poppetje, wel jammer dat er zoveel fouten dan in zitten, hoeft toch eigenlijk niet als je het door iemand laat proefhaken.

De Breimeisjes zei

Dat zag ik toevallig deze week in een (Friese) haakgroep staan, dat dit boek vol fouten staat en dat er al een speciale facebookgroep is om die fouten te bespreken, en dat zelfs de uitgever zich daarbij aangesloten heeft!
Jouw poppetje is prachtig geworden! Werk van een expert :-)
Een fijne vakantie gewenst en veel plezier morgen in Aqua Zoo!
Groetjes uit Friesland!
Akkelien

Margot zei

Dat meen je, vol fouten, wat jammer zeg! Ik heb 't boekje ook, dus ga mij maar aanmelden op die facebook groep. Ik vind jou popje erg leuk!

Franciens Haakwerk zei

Ik vind jouw Julia een schatje hoor, en een heel leuk project om van die leuke kleine kleertjes te maken! En wel slordig van zo'n boek hoor. Maar gelukkig ben jij niet voor een foutje bang, haha.

Leonie zei

Wat een lieffie! Ik vind haar erg mooi, net als het schaapje!
Leuke kadootjes heb je gehad! Nog een fijne vakantie!

Groetjes Leonie

Dirkje Spreeuw zei

Een schat van een popje. En je schaapje, ik ben helemaal flieft *O*
Suf trouwend dat het boek zo vol fouten staat. Er zullen veel mensen teleurgesteld zijn, denk ik. Maar gelukkig heb jij haakervaring genoeg om het te doorzien en op te lossen.
Fijne vakantie nog!
Groetjes,
Paula

blauwruitje zei

Heerlijk vakantie. En of ze nog perfect is of niet, ze ziet er heel lief en schattig uit. Groetjes Sandra

Erica ♥ zei

Dat is zonde dat het boek zo vol fouten staat, jammer is dat dan.
Maar gelukkig ben jij ervaren genoeg om er zelf toch iets leuks van
te maken, het is je dit keer dan ook weer goed gelukt, ziet er weer
top uit !!
Ik heb gisteren het boek puur haken van het blog creJJtion gekocht,
woww dat is pas een mooi haakboek !
Liefsss van Erica
{Heidebloempjuh}

Metsmaakgehaakt zei

Ik had ook al gehoord dat het boek vol met fouten staat, wel jammer is dat. Maar die van jou is super leuk geworden

Elizabeth zei

Een lief poppenkind hoor... en wat zal ze heerlijk kunnen spelen met al die andere vriendjes en vriendinnetjes bij je in huis!
Gelukkig lijkt ze niet op Sterre, ach het is een heel ander kindje denk ik.
Het boekje is waarschijnlijk vertaald door iemand die geen verstand van haken heeft. Je krijgt dan vaak een heleboel onduidelijkheden.
Maar het lukt jou vast wel om ondanks dit gegeven gewoon lekker door te gaan en iets moois te voorschijn te haken!

Groetjes, Elizabeth

Antoinette zei

Wat een schatje is het geworden :D
Ik lees het ook overal dat het boekje vol fouten staat, écht heel vervelend zoiets............wat zeg ik, ik zou uit mijn vel springen van ergernis.
Maar je hebt de fouten wel heel goed aangepakt, wat jouw Julia is gewoon een plaatje :))

vrolijk by Leen zei

Jouw Julie ziet er superlief uit!
Ik had het boek ook al op mijn verlanglijstje staan, maar nu twijfel ik toch...

kervei zei

Stilzitten is er niet bij...! Julia is echt een schatje, en ach, wie is er nu wel perfect?! Wel jammer dat een boekje waar je voor betaalt zoveel fouten bevat.
Wat heerlijk dat je zo verwend wordt! Altijd fijn :)

Groetjes,

Ilse

Pauline zei

Jammer van zo,n boekje, is toch niet goedkoop he, dan hoort het goed te zijn, gebeurt me ook veel te vaak vind ik! Was ook zo met de gehaakte lekkernijen.Maar goed jij bent creatief genoeg om er toch wat van te maken! Geniet maar lekker van je vakantie en het haken, kan ik nu ook eindelijk aan gaan beginnen :)

marmarel zei

Zou het door de vertaling komen? Ik had het boek net in het engels aangeschaft en kwam er toen achter dat er ook een nederlandse versie is. We zullen het wel merken. Julia is superschattig in elk geval!
En wat een verwennerij, heerlijk! Ik heb mijzelf verwend op vakantie: Ook de Simply Haken (er staan zóveel leuke patronen in).
Geniet ervan!
Groetjes, Marijke

Quiltfrouke zei

Prachtig, heb deze morgen dit boek kado gekregen van mijn dochter..
Er zat wel al een volledige bestelling bij voor mijn kleindochters.

Prachtwerk zei

Ook ik heb mijn eerste poppekind af! En ook een hoop fouten ontdekt! Zou graag willen weten hoe de groep op Facebook heet?
Na mijn vakantie zal ik mijn poppekind op mijn blog Liefste Lies laten zien!

Angélique zei

Lies, die kun je hier vinden: https://www.facebook.com/groups/1466244760316880/ Ik heb hem gevonden door op fb "mijn gehaakte pop" in te typen, zo heet de fb-groep ook. Ik ben benieuwd naar jouw versie.

Het zonnetje in huis zei

Hallo,

Mooie pop en zo ook haar kleertjes.
Gelukkig kan je zelf een goed stukje haken, dat je het kon bijwerken.

Groetjes,

Tante Titi zei

wat een leuke pop zeg!

jellinacreations zei

Ze is wel leuk he, en dan nog kleertjes erbij haken. Het doet me wel terugdenken aan toen ik nog jong was.
Jammer dat de patroontjes in het boek niet goed kloppen en ik kan me de teleurstelling van haaksters die puur van patroon haken wel voorstellen. Maar gelukkig voor jou heb je daar weinig last van.
Ik zie al uit naar een vriendje!

Atelier Valerie zei

Wat een mooie, lieve pop met het schaapje ...
Prachtig gehaakt ...
Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

Hippehaakwerkjes&zo zei

WoW Julia ziet er schattig uit in haar mooie kleertjes ! En klinkt als een heerlijke vakantie !!

Unknown zei

Had het boekje ook al gezien en het kriebelde om het te bestellen. Spijtig dat er zoveel fouten instaan, maar dat houdt jou niet tegen om een prachtig resultaat uit je pannen te toveren.
Grtjs
Daniëlle

sajuki zei

great !
Greetings from Poland :)
Katarzyna


www.sajuki.blogspot.com

hooksandyarns zei

It's a shame that the book has a lot of errors in it. I would think that the writer would of proof read her work. Julia came out nicely - she is very cute. Have a good day. :)

Betsy zei

Wat een lief poppenmeisje is dit geworden. Dat vraagt gewoon om een lief vriendinnetje.... Het schaapje is ook al zo leuk geworden. Jammer dat er zoveel fouten in het boek staan.
Hoe was Aqua Zoo? Ik ga er binnenkort nog een keer met Natuurkieker naar toe tijdens ons jaarlijkse uitstapje :)

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Unknown zei

Jammer dat er zoveel fouten in het boek zitten :( gelukkig kun jij er altijd weer wat leuks van maken!

Het popje is superschattig!!

Groetjes Henrike

Klaartje Nel zei

Ik vind het werk van Isabelle Kessedjian supermooi. Ik kocht dan ook haar boek in het Frans, voordat het hier uit was. En idd, de kleding paste helemaal niet. Als je dan wat ervaring hebt, kan je dat aanpassen, maar toch vind ik dat je van een boek mag verwachten dat de patronen correct zijn. Helaas merk ik tegenwoordig wel vaker dat er fouten in patronen staan. Ik vraag me dan ook echt af waarop uitgeverijen zich baseren als ze in zee gaan met hakers. Ook fouten in vertalingen komen voor. Ik vermoed dat de creahype sommige uitgevers vooral aan een rinkelende kassa doet denken in plaats van kwaliteit voorop te stellen. Jammer. En wat een toeval: wij bezochten ook Art of the brick. Leuk hè!

Tineke zei

Wat een schattige pop is Julia,knap gemaakt.
Groetjes Tineke

Hobbyrita zei

Julia is een dotje geworden hoor! Echt schattig! Gelukkig heb je wat ervaring en kan je de patroontjes wat aanpassen. Altijd stom als een boek vol fouten staat, je betaalt er tenslotte toch voor. Je vriend weet echt wel hoe je te paaien lijkt me, da's fijn als iemand dat zo goed weet en je begrijpt in je passie. Geniet nog van je uitstapjes!
Grtjes, rita.

Angélique zei

De Aqua Zoo is een echte aanrader! Geen leeuwen, tijgers en olifanten, maar wel genoeg leuke kleinere dieren in een mooi opgezet park.

HaakBrei-n zei

Ohhh Julia is heel erg leuk zeg! knap gemaakt, en die boeken en tijdschriften, heerlijk! X Chantal

kristel zei

Je pop is prachtig geworden !
Het is een mooi boek, vol mooie plaatjes maar wat jammer van de fouten, ik ben gewaarschuwd als er mensen komen klagen ;)

Susana zei

Hola, te ha quedado muy bonita y aunque el libro tenga errores no se aprecian para nada en tu muñeca. Me encanta¡¡¡¡¡
besos

Unknown zei

Een lief popje is het geworden. Prettige bijkomstigheid is het dat je als ervaren haakster de fouten in een patroon meestal wel kan oplossen en er je eigen draai aan jan geven, maar kastjes is het wel.

Unknown zei

Kastjes!?!? Ik bedoel lastig! Deze i-pad vormt vaak zijn eigen woorden!

Unknown zei

Je pop past schattig bij het schaap!

MMMmmm fruit oogsten. Vooral vijgen zijn mijn favoriet. Heb je ze in eigen tuin? Wat goed!

Unknown zei

:) die iPad toch!

Unknown zei

Ik vind dat we deze uitdrukking moeten invoeren als algemeen Nederlands:
"Het is wel kastjes!"

Natas Nest zei

What a cutie!! ♥ Great job, Angélique, the doll as well as the clothes. How bad that the book has wrong patterns! But I had such a problem also, when I remember it right I had problems with the shoes in the Strikkedukker book by Arne and Carlos, so I made the shoes on my own. Julias little sheepy friend is also very sweet! ♥ And what a thoughtful present you got, great readings! Enjoyyy :D

Unknown zei

Ze is zeker prachtig!! En inderdaad is het geen boek voor beginners, ik heb het boek in het Engels. Overigens staat daar wel dat je de kleertjes met een haaknaald kleiner moet haken! Maar ik ben ook nog niet veel verder gekomen. Komt nog wel, want ze is gewoon te leuk ;)
dank je voor je lieve berichtje! liefs, Nancy