zaterdag 11 februari 2017

Kraamcadeautje

Misschien hebben jullie het al gezien op het blog van Martine, Tante Titi. Zij heeft met haar partner in december een zoontje gekregen en ik vond het leuk om daar een kaartje voor te maken en dan misschien met een klein cadeaautje erbij.

Nou, dat kaartje viel me erg tegen! Bleek dat ik nog niet eerder een babykaartje had gemaakt en ook niet echt materiaal had om zo'n kaartje te maken. Het eerste kaartje dat ik maakte was dan ook door mij afgekeurd, de tweede vond ik oke.

Maar ondertussen had ik ook al bedacht wat ik er  voor een cadeautje bij wilde maken, het werd iets waarvan ik had gewild dat het bestond toen mijn jongens zo klein waren.  Ik had ze al vaker gezien: leuk uitziende kwijldoekjes/sjaaltjes. Niks geen drijfnatte truitjes meer, maar eeen stoer sjaaltje om dat alle nattigheid opneemt.


Mijn babypop van vroeger mag het even showen, ookal is het voor haar wat te groot  ;-)

Ik maakte ook een poppetje naar het patroon "Sleeping Sarah", dat je in het Nederlands kunt vinden op het blog van Charami. Door het kleine formaat lijkt het me pefect voor de nog zo kleine babyhandjes.


Het totaalplaatje zag er zo uit:


Ik vond het erg leuk om te maken en het is inmidddels goed aangekomen :-)

Gisteren was ik met Vera naar de handwerkbeurs in Zwolle. Het was heel gezellig en ik kan voorlopig weer vooruit met haken maar ook met naaldvilten  :-)


19 opmerkingen:

Ron Homan zei

Leuke en originele kadootjes heb je gemaakt, en goed ingekocht op de handwerkdagen in Zwolle zie ik.

Jacqueline zei

Wat een verrassing voor "tante Titii" , daar zal ze wel blij mee zijn! Leuke kraamcadeautjes , lief van je!

Unknown zei

Tante Titi zal vast blij verrast zijn bij het zien van je creaties!
Zo te zien ben je goed geslaagd op de handwerkbeurs. Ik zit voorlopig in de lappenmand (net een blogje aan gewijd) en ben al blij als ik me enigszins in mijn eigen huis kan verplaatsten.
Fijn weekend.
Groet Patricia

De Breimeisjes zei

Prachtig cadeau!
Leuk dat je naar de handwerkbeurs was en wat heb je fijne dingen aangeschaft!
Groetjes,
Akkelien

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een mooi cadeau. Leuke dingen heb je gekocht op de handwerkbeurs. Veel plezier ervan.
Fijn weekend.

Lieve groetjes,
Emily
(casacreaemilia.blogspot.nl)

Frederika zei

Wat een leuke cadeautjes heb je gemaakt. Daar wordt ze leuk verrast

Vera zei

Wat een verwennerij voor Tante Titi. Wat zal ze er blij mee zijn.
Het was reuze gezellig samen op de Handwerkbeurs. En nu maar lekker prikken.

Sandra zei

Wat een heerlijke aankopen en... een mooi cadeau dat je samenstelde!
Ben benieuwd naar je naaldviltprojectjes :-)
Lieve groetjes,
Sandra

ineke zei

mooie kadootjes!!!
oww je bent geweest.. ik zat te dubben.. maar toch maar niet gegaan.. net te ver !

Anoniem zei

Ik had jouw cadeautje op Martines blog al gezien, wat lief van je! En leuk gemaakt hoor!
Die spullen die je hebt gekocht, zien er heerlijk uit, ik zou niet kunnen wachten om er aan te beginnen :-)
Benieuwd wat je met het naaldvilten gaat maken!
Groetjes, Sigrid

Preeti zei

Lovely baby gifts!! Enjoy your stash :)

Petra L zei

Oh wat leuk Angélique :-)

Lieve groet,Petra

Anoniem zei

Wat gaaf zeg! Ik hou zo van haken ik haal zelf hier mijn gratis haakpatronen vandaag http://www.haakpatronen.net

Hobbyrita zei

Echt een heel leuk kraamcadeau, die kwijldoekjes maakte ik ook al en dat slaappopje vind ik geweldig! Je voorraad is weer aangevuld, je kan aan de slag!
Grtjes, rita.

juffrouw Ooievaar zei

Ja ik zag het al bij tante Titi ;) leuke cadeautjes heb je gemaakt. Je bent goed geslaagd, leuk Zwolle :) Misschien dat ik volgend jaar weer ga. Je kunt nu eenmaal niets alles bijhouden. Kunnen we straks weer genieten van nieuwe creaties van je. Fijne week, Anita

Anoniem zei

wat een mooie kraamcadeautjes, sleeping Sarah is een leuk idee, misschien maak ik die ook wel in plaats van een muisje (voor een collega van me). liefs, Mariam

Natas Nest zei

Super gift set! The recipient surely was very happy. I've made a sleeping Sarah some years ago, too. Great new stock, buying yarn is always sooo much fun, isn't it ;-). Happy Monday!

Elizabeth zei

Je hebt een heel leuk kaartje gemaakt! Niks geen zoet wiegje of zo ... maar een stoere boom met kleertjes.
En dan een kwijldoekje... goed gevonden en misschien wel een gat in de markt! Ik deed ze vaak een slap om, maar dat vond m'n schoonmoeder maar niks. Maar zo'n drijfnat truitje gaat ook koud aanvoelen...

Christine W zei

Wat een leuke kraamcadeautjes! Zo lief en handig. Mooie, nieuwe aanwinsten heb je gescoord. Veel plezier ermee.