woensdag 1 februari 2017

Een klein kamertje met kabouters

Het kleinste kamertje hier in huis wordt permanent bewoond.
Door kabouters, heel veel Rien-Poortvliet-kabouters :-D
Echt, als je bij mij op het toilet bent heb je nog wat te bekijken.
Omdat jullie niet allemaal ooit op mijn toilet zullen komen heb ik geprobeerd in deze kleine ruimte wat foto's te maken, ik kan jullie vertellen dat dat nog niet meevalt.


Ik zal proberen het wat beter  laten zien, als je op de fot's klikt zi je het nog iets beter.
De kast die ik zelf op maat heb gemaakt (ja, ook het freeswerk voor de glasplaatjes) met meer dan 40 bewoners:


Daarboven hangt een Rien Poortvliet kleurplaat (dat is echt leuk kleurwerk! Niet eenvoudig, echt een uitdaging) van de Kip-caravan XD


Op de andere muur hangen er nog 2:


Op de tegels heb ik tegeltjes-wijsheden gemaakt. Daarvoor had ik een aantal spreuken verzameld en bij elke spreuk een bijpassend plaatje uit één van mijn Rien Poortvliet boeken gezocht. De "tegeltjes" heb ik vervolgens gelammineerd, zodat ze afgenomen kunnen worden zonder dat ze lelijk worden en met dubbelzijdig plakband op de tegeltjes geplakt. Ze zitten er al heel wat jaren en zijn nog steeds mooi (al zijn er mensen die vinden dat ze dat nooit zijn geweest, maar hey, het is míjn toilet).






En boven de stortbak hangen nog deze 2; oorspronkelijk hing alleen de rechter er, maar Remco had er stiekem de linker bijgehangen :p


Ik vind de tekeninngen van Rien Poortvliet echt fantastisch! Ook dieren kon hij prachtig tekenen, levensecht.
Maar ook de verhalen in de kabouterboeken zijn zo leuk! Ik zie het allemaal zo voor me :-)

25 opmerkingen:

De Breimeisjes zei

Nou, dat is echt een bijzonder plekje! Fantastisch gedaan! En wat ben je ook een multi-talent: zelf zo'n kastje op maat maken, die tegeltjes zo kunstig aanpassen, ik vind het heel knap gedaan!
Groetjes,
Akkelien

Sofie zei

Leuk gedaan!

Dirkje Spreeuw zei

Ik denk dat jij het meest originele toilet van Nederland hebt Angélique. Het is bijna een Rien Poortvliet museum :-)
Heb je nooit het probleem dat je visite niet meer van het toilet af komt of dat er rijen voor je toilet staan? ;-)
Groetjes,
Paula

Antoinette zei

Ohhhhhh geweldig leuk :D het kastje heb je mooi gemaakt, knap werk !
Ben ook dol op Rien Poortvliet, zijn tekeningen zijn prachtig, heb daarom ook heel veel boeken van hem, ook de kabouters dus :D

Haakinformatie.nl zei

Jeee wat een herkenning! Ik spaarde de kabouters vroeger ook, ik heb even ingezoomd op de foto en dan zie ik er velen staan die ik ook had. Raar is dat dat dan altijd weer even een gevoel oproept als je iets herkent van vroeger.
Wat een leuk toilet. Genoeg te zien en te lezen daar!
Liefs Lisa

Atelier Valerie zei

Fantastisch bij jou naar het toilet gaan ...
Zooooooooooooooooooo leuk ...
Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

Vera zei

Het is altijd een feest om bij jou naar het toilet te gaan. Er is zo veel te zien, dat je bijna vergeet waarom je er naar toe bent gegaan. En zo knap dat je het allemaal zelf hebt gedaan.

juffrouw Ooievaar zei

Wat knap, ik wist al dat je van meer markten thuis bent, maar een kastje maken, tegeltjes maken toemaar! Inderdaad zo heb je een speciaal toilet en als je eens wat langer zou moeten blijven zitten, dN hoef je je niet te vervelen, genoeg te zien ;)
Groetjes Anita

Petra L zei

Oh wat leuk om zo iets van jou te zien in je huis. Superleuk met al die kabouters van Rien. Schattig :-)

Lieve groet, Petra

Remco zei

Bekend terrein is dit, maar mijn inbreng op de laatste foto blijf ik toch de leukste vinden, sorry 😉

Monique van den Berg zei

Geweldig! Wat een leuke verzameling!

Frederika zei

Dat is een leuk toilet.

Elizabeth zei

Geweldig! En wat zullen de mensen bij jou lang op het toilet blijven zitten...

Franciens Haakwerk zei

Zo, dat is gezellig daar bij jou, haha. Iedereen blijft natuurlijk heel lang zitten op het toilet, heel origineel! groet Francien

Anoniem zei

Ik vind die tekeningen ook geweldig en heb ooit één van zijn boeken over kabouters gekocht ( met als excuus dat het voor mijn toen pasgeboren dochter was ) en er zelf heel veel in gelezen :-)
Een wc mag best gek/mooi/gezellig/grappig/vrolijk ingericht worden vind ik, anders is dat toch écht de saaiste kamer van het huis?
Groetjes,
Sigrid

Nienkehaakt zei

Wauw wat een origineel toilet heb jij zeg! Jouw visite blijft vast heel lang weg als ze even naar het toilet moeten, ze hebben zo veel te bekijken ;)
Super leuk!!

Groetjes Nienke

ineke zei

wat een gezellig toilet!!!
en allemaal in 1 thema!
ik heb ook een gezellig toilet maar dan nostalgisch.. schilderijtjes van waar ik vroeger woonde, mijn oude onderbind schaatsen (met rood lint , je weet wel!!) en ja ook spreukentegeltjes

Klaartje Nel zei

Weinig kleine kamertjes zullen zo gedetailleerd gedecoreerd zijn denk ik!

Tante Titi zei

wat een leuk plekje heb je ervan gemaakt!

Sandra zei

Wat geweldig! Mij zou je langgg kwijt zijn als ik bij je naar het toilet zou gaan :-)))

Michelle zei

Ik ben dan niet zo'n kabouterliefhebber, maar vind het wel origineel en leuk gedaan! Mooi zeg die kleurplaten.

Hobbyrita zei

Oh wat zou ik graag eens bij jou naar toilet komen, geweldig!!! Ook ik vind de kabouters en de verhaaltjes van Rien superleuk, hele mooie verzameling, echt de moeite!
Grtjes, rita;

Natas Nest zei

Ohh, I love the kabouters, too! ♥ Great idea, these "illustrated" tiles. Where did you get all these super sweet figures in your glass cabinet?

Christine W zei

Wat ziet dat er leuk uit met al die kabouters en leuke spreuken! Wat een werk, die kleurplaten. Heel mooi.

Anoniem zei

Wat een supergaaf toilet! Zou graag bij jou naar het toilet gaan, maar dan blijf ik wel een tijd weg! Geweldig en zo origineel, ben gek van kabouters!