vrijdag 27 juli 2018

Een gieter zonder water

Laatst zag ik een leuk idee op Pinterest voorbij komen.
De materialen had ik allemaal in huis en ik besloot ook zoiets te maken.
En hier hangt hij, mijn gietertje zonder water:


Ik gebruikte glow-in-the-dark-kraaltjes en hing er staafjes van een windgong onder.
Campanula er in en klaar. Natuurlijk is het sneller getypt dan gedaan, ik was een paar uurtjes zoet en ben blij met het resultaat.
Hier zie je de "stralen" beter.


Het gietertje hangt in mijn perenboompje en dat boompje doet het goed!
Kijk maar, dit is een deel van de peren die er hangen.


Afgelopen woensdag was er hier in Hoorn de jaarlijkse Weversmarkt, een groot opgezette markt voor iedereen die van draadjes houdt (zoals de organisatie het omschrijft). Vriendin en medeblogster Vera van Vera's Homemade had een kraam gehuurd en vroeg mij om haar te assisteren, ik mocht ook spulletjes op de kraam aanbieden. We hebben een heel gezellige, geslaagde dag gehad, ondanks de warmte.
Op onderstaande foto sta ik achter de kraam. We hebben goed ons best gedaan hè ;-)


32 opmerkingen:

juffrouw Ooievaar zei

Dat idee van de gieter is leuk en jeperen doen het super :)
Ja ik was al benieuwd naar hoe jullie het gehad hadden op de markt.
Fijn dat het een geslaagde dag is geweest :-)
Groetjes Anita

Ron Homan zei

Leuk gedaan hoor die gieter. Ik ben niet naar de wrvermarkt geweest, voor mij was het veel te warm. Volgend jaar maar weer.

Remco zei

Enorm leuk gedaan die gieter, (heb hem al in het eggie mogen bewonderen), en wow wat een superkraam zeg, hebben Vera en jij mooi opgezet, leuk zo (jammer dat ik niet even langs kon komen)

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw jullie hadden een mooie volle kraam met voor iedereen wel wat wils Angélique. Fijn dat het een gezellige en geslaagde dag was. Volgend jaar weer?
Je gieter ziet er echt heel leuk uit met die witte bloemetjes erin. Die kraaltjes glinsteren dus overdag maar zijn 's-avonds ook nog te zien, dat is dubbel plezier. Je peren zien er inderdaad heel goed uit. Dat wordt smullen ;p
Lieve groetjes Miranda

Vera zei

Wat een leuke gieter, zou ik ook wel in mijn tuin willen.
De peer doet het super, dat wordt lekker snoepen.
Het was een reuze gezellige dag woensdag met een onverwacht goede verkoop.

Franciens Haakwerk zei

wat een super leuk idee zeg, leve pinterest, en zo te zien is het een goed perenjaar, groet Francien Ik hoop dat jullie veel verkocht hebben.

De Breimeisjes zei

Weer zo'n warme dag voor de Weversmarkt! Dit jaar ben ik niet geweest. En er was dus juist een hele goede kans om je te ontmoeten!
Leuk, zeg, die gieter :-)
Groetjes,
Akkelien

Unknown zei

Wat een leuke gieter. Ik schreef het al bij Vera, ik vrees dat ik jullie straatje heb overgeslagen. Fijn dat de opbrengst niet tegen viel. Tot de volgende weversmarkt.
Groetjes Sandra

Elizabeth zei

Wat hadden jullie een goedgevulde kraam! Superleuk joh... en er is veel verkocht?
Die gieter vind ik zo geinig..alsof ik het water hoor lopen...

Happy Earl Grey zei

Wat een grappig idee zeg, die gieter. Echt leuk! Groetjes

anja zei

Ik heb hier een gieter staan, die ik wilde wegdoen omdat de bodem een stukje is losgekomen, en dus niet meer als gieter te gebruiken is. Maar je doet me hier een superidee aan de hand, bedankt! Wat een leuke kraam hadden jullie. Met al die bezoekers die zelf graag breien en haken, zou ik verwachten dat je weinig van je leuke spulletjes zou kunnen verkopen.

Angélique zei

Dat dachten wij dus ook, 2 jaar fekeden stonden we er ook net ons haakcafé en toen hebben we echt niets verkocht, nu mogen we zeker niet mopperen, eerder een dansje doen :-) Mijn gietertje is niet eens een echte gieter maar een plantenpotje in de vorm van.

Angélique zei

Ja best wel! En dan te bedenken dat we beiden een verwachting hadden niets tot bijna niets te verkopen, hoogstens een oatroon.

Tinneshobbyworld zei

Hoe mooi zeg die gieter. Echt knap gedaan! En ja, leuk dat jullie elkaar gezelschap hielden. Wat was de kraam goed gevuld zeg. Leuk!

Fijn weekend, groetjes Tinne

Daphne zei

Wauw, dat ziet er leuk uit zeg, wat een goed idee, die glow in the dark!!
Staat vast heel leuk, zeker ook als het donker is.
Ga ik onthouden!!
Leuk hoor, de markt die goed verlopen is.
Ik schreef het ook al bij Vera, onvoorstelbaar dat er mensen op stap gaan met deze temperaturen , maar ook in de vakanties willen mensen wel eens iets ondernemen.
Nu weer verder om je voorraad weer bij te werken.

Anoniem zei

Oh, dat gietertje vind ik héél mooi gemaakt!
En wow, je perenboom staat er gezonder bij dan de mijne. Hier hangt hij slap van de droogte en enkele peren zijn aangetast (door vogels en andere beestjes)...
ps: Jullie kraam zag er fantastisch uit!

Corrie zei

Ik had hem ook gezien maar jij hebt het daadwerkelijk gemaakt. Het staat heel leuk.
Je peren zien er veelbelovend uit.
En wat gezellig om samen op een markt te staan. En als je dan ook goed verkoopt, is dat helemaal fijn.

Michelle zei

Wat een leuk idee met dat gietertje! Ook leuk om tegen een saaie schutting of zo te hangen. Die peren zullen vast goed gaan met dit zonnige weer.

Preeti zei

Your watering can upcycle is great! I have seen that on pinterest once and you made it very neatly. Nice to see you having a great time with your friend at the craft stall:)

Sandra zei

Wat een mooie, verzorgde kraam hadden jullie! Complimenten!!
En wowwww... wat een peren! Dat wordt smullen straks.
Je gietertje is geweldig, lijkt me erg leuk om die glow in the dark kralen in het echt te zien :-)

Lindevrouwsweb zei

Leuk idee de gieter! Fijn dat de Weversmarkt nu wel een keer succes had...ik kon helaas niet komen naar de Weversmarkt dit keer...

ineke zei

bedankt voor je geweldige idee van de gieter!!! heb hier ook nog 2 kapotte staan!!! ik bewaar ze nog en maak er volgend jaar ook plantenhangers van!
fijn dat het zo'n geslaagde dag was met jullie kraampje!

Ateljee de Kraal zei

Heel leuk die gieter en een goeie oogst met de peren!!!

Pauline zei

Erg leuk die gieter! Gelijk een goede vogelverschrikker! En hebben jullie nog wat kunnen verkopen?? Mooie spullen!

HaakZaken zei

Leuk gedaan, de gieter. Fijn dat jullie succes hadden op de markt. Mooie kraam.

Christine W zei

Wat gezellig, samen op de markt! En die gieter, echt een heel leuk idee!

marmarel zei

Wat een leuk idee van het gietertje! Ik heb er hier nog een paar in felle kleurtjes, ooit bij de Action gekocht. Ze zijn wat kleiner, maar misschien wil zoiets daar ook wel mee. En wat ziet jullie kraam er gezellig uit. Hebben jullie goed verkocht?
Groetjes, Marijke

Angélique zei

Dit gietertje is maar 15 cm hoor!
Ja, het was een prima marktsag :-)

Renske zei

Wat een leuk idee met die gieter!
Maakt hij ook geluid als het een beetje waait?

En jullie marktkraam zag er leuk uit.

Groetjes,
Renske

Margaret zei

Grappig idee om zo water uit de gieter te laten stromen juist nu we zuinig met water om moeten gaan. Gezellig om zo samen de handgemaakte spullen te verkopen. Jullie hadden mooie spullen te koop. Voor ieder wel iets.

Groetjes, Margaret

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een leuk idee van die gieter. Echt super bedacht. En wat gezellig daar achter de kraam. Ik was op vakantie, dus kon ik helaas niet naar de weversmarkt. Anders was ik zeker gegaan. haha.
Fijne dinsdag.

Lieve groetjes,
Emily

femke zei

Heey Angélique,

dat is een heel leuk gietertje geworden!!!

groetjes Femke