zondag 15 juli 2018

Ongewoon maar toch leuk

Ik ben enorm, zoals dat tegenwoordig heet, uit mijn comfortzone gestapt met deze kaart. Dat komt omdat hobbywinkel De Egel een challenge heeft lopen met de opdracht: gebruik deze "sketch met een doily". Haha, door deze uitdaging is zelfs mijn hele blogbericht "uit mijn comfortzone", daar ik meestal Engelstalige woorden probeer te vermijden. Niet omdat ik geen Engels kan, maar omdat ik vind dat onze eigen taal steeds meer wordt overgenomen door hoofdzakelijk het Engels, maar ook door andere talen en dat vind ik jammer.
Ik dwaal af, terug naar de kaart.
Op één of andere manier werd ik gegrepen door deze uitdaging, misschien wel door de leuke voorbeelden die er bij getoond werden, en ben ik dus aan de slag gegaan, uitdaging aanvaard!
Hier het resultaat:


Een opsomming van wat voor mij ongewoon is:
* een "sketch" (vaste opmaak) gebruiken, nog nooit gedaan!
* de "doily", ik ken het woord van mijn haakhobby, maar heb het zelfs nog nooit gehaakt, wist niet dat het bij kaartenmaken ook bestaat.
* stempelen (is helaas te zien dat ik dat nooit doe)
* de Engelse tekst erop (ik heb nog geen Nederlandse stempelteksten)
* een kaart maken zonder bestemming vind ik lastig omdat je het niet persoonlijk kunt maken

En toch vind ik hem zelf heel leuk geworden.
De opmaak vind ik heel leuk en het viel me erg mee om het te gebruiken, misschien maakt het juist het maken wel een beetje makkelijker.
Het enige wat ik jammer vind is dat er voor deze kaart geen bestemming is, haha!

Deze kaart is dus speciaal gemaakt voor challenge 61 van Hobbywinkel De Egel.


Mijn volgende blogpost is weer haakgerelateerd. Tot dinsdag!

19 opmerkingen:

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een mooie kaart heb je weer gemaakt. Echt heel mooi.
Fijne zondag.

Lieve groetjes,
Emily

Franciens Haakwerk zei

Spannend om zo iets te maken en uitdagend, haha. De kaart is mooi geworden.... vindt ook zijn bestemming , zeker weten, groet Francien

Sarah zei

Heel goed gelukt! Mooi kaartje. De mijne komt morgen op mijn blog. Vandaag een naaiwerkje. Ik ben benieuwd naar dinsdag bij jou.
Fijne zondag!

Christine W zei

Superleuk kaartje!

Hobbywinkel De Egel zei

Wat gezellig dat je meedoet met onze '#61e' Challenge !
Bedankt voor je deelname en veel succes met de challenge.
{Challengeblog De Egel}
{Hobbywinkel De Egel}

Ron homan zei

Leuk gedaan��

Daphne zei

Ben jij even buiten jezelf gegaan😁, knap werk hoor.
Ik gebruik tegenwoordig juist graag sketches, omdat dan de opmaak van de kaart al bekend is, hoef ik daar mijn hoofd niet over te breken.
Wie weet is dit voor jou uiteindelijk ook wel fijn.
Ik vind je kaart echt héél erg leuk, hopen dat er snel een bestemming komt.

Vera zei

Niets mis mee om uit je “comfort zone” te stappen. En het gaat je goed af. Superleuke kaart en die bestemming komt er vast wel.

Sandra zei

Prachtige kaart! Je laat het rood zo mooi terugkomen door heel de kaart heen 👍🏼

De Breimeisjes zei

Heel leuk! Ik heb ook even doorgeklikt, wat veel verschillende kaarten ook!
Groetjes,
Akkelien

Preeti zei

The card is very cute:)

Pippa's Hus zei

Goed gedaan! Hij is prachtig. XX Esther

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Angélique.
Nou wat geweldig dat je zo helemaal uit je comfort-zone bent gegaan en leuk om te lezen wat allemaal anders is voor je. Ik vind de kaart top, heel fris en vrolijk.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
Lieve groetjes Miranda (dt De Egel)

Anoniem zei

Geslaagd hoor! Die kaart komt nog wel eens van pas :-) En ik wens je veel succes met de wedstrijd!
Wat je zegt over de Nederlandse taal zo Nederlands mogelijk te houden; daar heb je ook gelijk in! Ik heb dat met dialect. Als ik hier thuis dialect spreek, verbetert mijn dochter mij, alsof ik 'foute' taal gebruik. Ik heb haar nog niet kunnen overtuigen hoe waardevol een dialect is.

Corrie zei

Leuk geworden. En voor je het weet is ie verstuurd.

Unknown zei

Leuke kaart. Bedankt dát je mee doet met onze Challenge groetjes Sandra DT Egel

ineke zei

tis een heel leuk kaartje geworden!!! ben of eigenlijk was gek op die "doily" stansen.. ik maakte er kaarten mee met een gestempeld vrouwenhoofd en tekende er armen aan en gebruikte de doily's als kleding.. je weet wel zoals bij die ouderwetse flamincodansereskaarten !

Elizabeth zei

Leuk gedaan en die kaart is inderdaad heel anders dan ik gewend ben van je.

Tinneshobbyworld zei

Prachtige kaart. Groetjes!