dinsdag 4 september 2018

Praag

Natuurlijk hadden we ook Praag op ons lijstje staan. We stonden op een camping in een buitenwijk van Praag en konden heel eenvoudig met de metro naar het centrum.
Omdat de buurmannen zich na het vorige verhaal voorbeeldig hadden gedragen (zou mijn toespraak echt indruk hebben gemaakt?) mochten ze dit keer mee onder voorwaarde dat ze niemand zouden uitnodigen om mee te reizen en dat ze zich heel rustig en netjes zouden gedragen ("want jullie weten het hè, ik zet jullie zo in mijn virtuele winkeltje!").
En zo kwam het dat de heren tegenover ons in de metro zaten.


Binnen 10 minuten waren we in hartje Praag en stapten we nieuwsgierig uit.
Wauw, we werden direct overdonderd door de prachtige gebouwen, zoals het concertgebouw:


Natuurlijk bezochten we ook de Karelsbrug, hier gefotografeerd vanaf een andere brug:


We liepen over pleinen vol straatartiesten en door kleine straatjes, langs restaurantjes en imposante kerken en kathedralen


Van de meeste gebouwen hadden we geen idee van de functie, daar Tsjechisch echt voor ons onbegrijpelijk is en aan de buurmannen hadden we wat dat betreft niets, want die hadden het te druk met "toerist in eigen land" uithangen.



We moesten behoorlijk klimmen, de stad is tegen een heuvel op gebouwd, maar dat gaf wel prachtige doorkijkjes


En vergezichten over de hele stad


Ook zagen we prachtige lantaarnpalen.


We zijn lekker uiteten geweest voor weinig en hebben tussendoor nog een icecoffee gedronken.


Ahum, heren!
Nou ja, het was ook wel erg warm, ik vond het goed.
Nog een plaatje "by night" voor we moe maar voldaan terugkeerden naar de camping.


Ik moet zeggen, de buurmannen hebben zich netjes gedragen, ik denk dat de boodschap is overgekomen. Hopelijk groeit het reisgezelschap niet nog meer.

Ik ga jullie in ieder geval nog vertellen over 
wat wij het hoogtepunt van deze reis vonden
(en dat was niet Praag, al was dat ook geweldig mooi)

14 opmerkingen:

Haakinformatie.nl zei

Praag is zo indrukwekkend. Ik keek mijn ogen uit. Geweldig dat Buurman en Buurman mee mochten. Op Youtube staat ergens een filmpje over hoe de serie gemaakt wordt, leuk om te zien.

Angélique zei

Ja, ik ken het filmpje, erg leuk :-)

Franciens Haakwerk zei

Mooie foto,s uit een mooie stad. Ik wist niet dat de ,mannen, daar vandaan kwamen. Ik ga dat filmpje eens bekijken op youtube. Groet Francien

zeeuwsmeisje zei

Ik krijg door jou helemaal zin om ook een x Praag te gaan bezoeken. Het lijk me een prachtige stad.
gr lisette

Vera zei

Wat een mooie stad is Praag. Fijn dat B&B zich gedragen hebben, ze hebben al genoeg teweeg gebracht met alle onverwachte gasten, die overigens allemaal even leuk zijn. Ik ben nu wel heel benieuwd wat het hoogtepunt van jullie reis isgeweest.

Elizabeth zei

Ik heb maar eens even bij-gelezen... Wat een prachtige reis met de camper maakten jullie! En dan ook nog gezelschap van wat ondeugden...
met aantrekkingskracht voor nieuwe ondeugden. Jullie hadden vast veel bekijks...
Mooie foto's van al die prachtige plekjes (waar ik nog niet geweest ben..); leuk om te zien!
Groetjes, Elizabeth

blauwruitje zei

Mooie stad, Praag. Ik ben er heel lang geleden ook eens geweest. Fijn dat de buurmannen zich gedeisd hielden :).
Groetjes Sandra

Pippa's Hus zei

Praag staat ook nog op mijn lijstje, lijkt me prachtig! XX Esther

Ria, zei

Wat een schitterende reis hebben jullie gemaakt! Zulke prachtige gebouwen, en afwisselend ook, met zulke medereizigers.

De Breimeisjes zei

Geweldig! Praag is ook erg mooi. Ik ben er heel lang geleden geweest, 2 x, met school, heel andere tijd, heel indrukwekkend.
Groetjes,
Akkelien

Preeti zei

lovely pics! You had a good company to enjoy with:)

casa crea d' emilia zei

Wat een mooie foto's. Ziet er gezellig uit.
Fijne avond.

Lieve groetjes,
Emily

Sandra zei

Prachtige stad!

Christine W zei

Ja, Praag is een heel mooie stad! Vorig jaar met m'n man geweest. Ik ben benieuwd wat jullie hoogtepunt van de hele reis is.