zaterdag 1 september 2018

Even op adem komen

(Vervolg van 28 & 30 augustus j.l.)

Ik heb het stel ook wel eens naar buiten gestuurd, hoor.
Ik ging op vakantie om tot rust te komen, maar met een aap aan boord kun je dat wel vergeten, want dat beweegt constant, om moe van te worden.
En de buurnannen bleven maar roepen wat we écht nog allemaal moesten zien in Tsjechië, afgewisseld met de juiste uitspraak van elk Tsjechisch woord dat ze tegen kwamen (Tsjechisch is voor ons onbegrijpelijk en ik had het al snel opgegeven om wat woordjes te herkennen). Ik weet niet wie vermoeiender was: de aap of de buurmannen, pffffff.
En het draakje, ach die is wel lief en rustig, maar zit de hele tijd te bekijken wat je doet, dat werkt op den duur ook op de zenuwen. Dus, hup! Naar buiten jullie!


Achteraf natuurlijk zo'n slecht idee! Ik had het kunnen weten.....
Want toen ik ze binnen riep om verder te rijden, kwamen er geen vier, maar vijf(!) figuren aanlopen!


Waar kwam die olifant in hemelsnaam vandaan?
Ach, laat maar, ik wil het niet eens weten!

Ik nam hem eerst even apart om hem toe te spreken, maar zeg nou zelf,


Hier kun je toch niet streng tegen zijn?
Vooruit dan maar, we knijpen wel weer een oogje toe.
En de buurmannen? Die heb ik eens heel duidelijk verteld dat ze nu echt niemand meer mogen meenemen, want anders verkoop ik ze. Ze keken me heel geschrokken aan, ik ben benieuwd of het geholpen heeft. Gelukkig wonen die twee al heel lang bij Remco, ik was anders waarschijnlijk al eerder gek van ze geworden.
Och och, wat staat ons nog te wachten?
Volgend jaar wordt elke amigurumi die als verstekeling aan boord klimt buitengezet, hoor, ik heb er thuis al genoeg en wil wel eens een tijdje amigurumiloos zijn!

Zou dit het einde van het verhaal zijn?
Welnee! Was het maar waar!

14 opmerkingen:

Franciens Haakwerk zei

Wat een dotje die olifant, nee, daar kan je niet boos op zijn. Groet F.

juffrouw Ooievaar zei

Tja ook weer zo’n lieverd, zeg daar maar eens nee tegen, ik begrijp je wel.
Toch heb ik het idee dat we er nog niet zijn ;)
Dat er nog meer amigurumi’s mee willen :)
Groetjes en een fijn weekend, Anita

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Poehh, wat een drukte. Maar wel lief dat je ze allemaal op hebt genomen <3 Wat een schattige olifant trouwens.
Fijn weekend.

Lieve groetjes,
Emily

ineke zei

oww buur en buur.. die wil ik ook nog steeds maken!!!! gewoon voor mezelf haha ik vond die filmpjes altijd zo leuk.. aaaajetoooooo ! kreeg er wel een opdracht van om ze ongeveer 5 a 10 cm groot te maken, maar dat kan ik niet, dan wordt het zo'n geprigel die armpjes en zo.. rest van je beestjes ook errruugg leuk!!

Ron Homan zei

Hahaha, jij kunt ze toch niet buiten zetten dus volgend jaar maar een aanhanger aankoppelen.

Céline zei

Wat een dolle boel bij jou! Ik zou ook gek worden van die Buurman & Buurman. Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Drora's minimundo zei

The elephant is so cute! I love all these little crochet characters!!
Hugs, Drora

HaakZaken zei

Mooie olifant en wat een leuke buurmannen. Aan gezelschap geen gebrek in jullie vakantie.

blauwruitje zei

Het is echt een dotje het olifantje. Maar die buurmannen, oef zeg wat een vermoeiend stel. Vonden ze geen leuk onderkomen in Tjechie om daar te gaan wonen? Veel sterkte met ze.
Groetjes Sandra

Preeti zei

Cute elephant! All are looking very cute:)

Ateljee de Kraal zei

ooo, wat een drukte, maar wat een dotje is het olifantje, succes met dat stel :-)

Corrie zei

Van die lieve olifant kon je volgens mij toch weinig last hebben. Wat een snoepie.

Sandra zei

Hahahaaaa, er is écht een Tsjechisch circus leeggelopen!:-)))

Christine W zei

Hahaha, het wordt steeds gezelliger!