maandag 24 februari 2020

Nog een deken

Ik vertelde hier over de bankdeken voor mijn oudste zoon, Remco reageerde daarop al met "brrr koud hier". Hij wist niet dat ik toen al wist dat hij niet heel lang meer hoefde te wachten op zijn bankdeken.
Ik zou op maandag 27 januari beginnen, maar kreeg maandagmiddag opeens een spoedopdrachtje (hierover in een ander blogbericht meer), dus moest de deken even wachten. Woensdagmiddag kon ik dan echt beginnen, ik kon even door en het ging lekker. Een week later kondigde Remco aan dat hij op donderdagavond al zou komen voor het weekend; oeps, dat was weer een dag korter. Ik had namelijk bedacht dat ik de deken met Valentijnsdag zelf zou brengen naar Almelo als verrassing en dan kon ik er niet aan haken als hij hier was.. Gelukkig heb ik het gered, ruim zelfs nog, want op 12 februari was de deken 's middags klaar. En nee, ik had geen vakantie en alle dagelijkse beslommeringen gingen ook gewoon door, dus de turbo erop 😵

Remco wilde graag een retro-deken, passend bij zijn bruine bank, zie hier het resultaat:

Ik haakte met Saskia-garen van de Wibra met haaknaald 5,5.
De beige banen zijn in de dekensteek (blanketstich), daartussen 2 toeren vasten in bruin, 2 toeren halve stokjes in beige en weer 2 toeren vasten in bruin. De rand bestaat uit een aantal toeren vasten (ik dacht 4) in bruin.

Hieronder zie je een stukje ingezoomd.


Remco is blij met zijn deken 😊

15 opmerkingen:

Sandra zei

Wat snel!! En deze mooie deken verdient inderdaad de close up die je maakte. Geweldige structuur met de blanketstitch. Daar heeft Remco vast veel plezier van!👍🏼

casa crea d' emilia zei

Wauw Angelique. Wat een gave deken. en wat snel gedaan. Ik doe het je niet na. De structuur is echt geweldig. Daar gaat Remco vast veel plezier van hebben.
Fijne nieuwe week.

Lieve groetjes,
Emily

Elizabeth zei

Wat een prachtige deken heb je gemaakt! En nog een flinke ook, tjonge... daar zitten een heleboel uurtjes werk in, maar natuurlijk met veel liefde gemaakt...:) 't Is ook een echte stoere mannendeken!

Haakinformatie.nl zei

Stoere deken!

De Breimeisjes zei

Mooi gedaan, wat een fijn cadeau! Heel leuk, met deze structuursteken!

juffrouw Ooievaar zei

Mooi en lekker warm :)
Dat is inderdaad haken met de turbo erop ;)
Het zal prachtig staan op een bruine bank met of zonder de heer des huizes eronder ;)
Groetjes Anita

blauwruitje zei

Mijn hemel je hebt echt de turbo erop gezet! Maar het heeft weer een hele fraaie lekkere deken opgeleverd. Remco boft maar.
Groetjes Sandra

marmarel zei

Wat een project! Zo leuk om dat voor je zoon te maken. Ik heb hier ook een deken voor mijn zoon in de maak. Tijd om daar ook eens de 'turbo' op te zetten. :-) Jij hebt in elk geval een prachtige deken gemaakt. Ik kan mij voorstellen dat je zoon er blij mee is!
Groetjes, Marijke

Aankleedpopje zei

Goed bezig! En een mooi resultaat, zoals gewoonlijk.

Vera zei

Remco een retro-deken??? Geen ijsjes??? Gaat het wel goed met hem???
Hij is mooi geworden.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Jeetje dat is echt met de turbo erop gehaakt. Mooi Angélique, vooral die structuur steek is lekker stoer. Daar was Remco vast blij mee ;)
Lieve groetjes Miranda

Daphne zei

Sjonge..... Ik ben er stil van!!
Wat een snelheid.
Het is een prachtige, stoere, retro deken.
Zal hij veel gebruik van maken.

Doris knippenenplakken zei

Wat een prachtige deken, Heel mooie steken echt top hoor.
Mijn pull is ook al af nu nog wat afwerken en laat de lente maar komen.
Groetjes Doris

ineke zei

ahhhh de turbonaald !!! als we die toch niet hadden !!!
mooie deken in mannenkleuren !

Pauline zei

Nog wat oranje bloemen er op en je bent helemaal retro! haha maar wat zal hij er voortaan warmpjes bijzitten!