maandag 12 juli 2021

Ooievaars

 Ik wilde een kaart sturen naar een stel dat in blijde verwachting is, maar ja, wat stuur je dan? Gelukkig kreeg ik een idee, ik had nog een ooievaar liggen die ik had uitgeprobeerd, maar die had donkerroze poten en snavel en een roze zak mét baby, dat kon natuurlijk niet. Ik maakte een nieuwe ooievaar met rode poten en snavel en een lege zak, het geslacht van de baby is immers nog niet bekend.


Deze kaart had nog wel wat voeten in de aarde, want het achtergrond papier is een heel mooi verlooppapier in beige, een kleur die het stel mooi vindt, met een mooie glans. En juist die mooie glans zorgde voor de problemen: de inkt ging "zwemmen". Nadat ik het een paar keer geprobeerd had (de eerste keer zelfs mét ooievaar,  ook die moest ik dus overnieuw maken) kwam ik op het idee om de achterkant van het papier te gebruiken, waar wel een mooi verloop in zat, maar zonder glanslaag.
De kaart is ontvagen en erg gewaardeerd.

De ooievaar  die als voorbeeld diende heb ik maar meteen op een kaart verwerkt. Ik gebruikte hetzelfde donkerroze papier dat ik voor poten en snavel gebruikt had als basiskaart.


Wie weet kan ik over een tijdje deze kaart naar het stel sturen, haha.

14 opmerkingen:

Elizabeth zei

Dat heb je handig opgelost met de achterkant van het papier. De roze kaart is wat sprekender, vind ik. En misschien moet je ook nog wel een blauwe maken...

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie kaartjes goed idee om de achterkant van het papier te gebruiken
groetjes ellen

Martha zei

wat een leuke kaarten Angelique!
Slim om het papier op deze manier te gebruiken!
Mooie ooievaars!
Liefs Martha

Annemarie en Merit zei

ach wat zonde is het dan van het werk he, maar de aanhouder wint.
Vreselijk van die inkt die overal heen glijd...maar het is je goed gelukt.
Liefs Annemarie en Merit

casa crea d' emilia zei

Ja, soms duurt het heel lang voor je precies weet hoe een kaart moet worden, en dan is het hartstikke makkelijk om hem nog eens te maken. Je kaarten zijn weer mooi als altijd. De ooievaar vind ik echt super leuk.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Trijntje zei

Wat een mooie kaart voor het zwangere stel. Ja,stempelen op glad papier is heel naar... ook als het wel lukt moet het lang drogen. Grlukkig had je een goede oplossing.. maar met extra werk. Fijn dat de kaart gewaardeerd Wordt!. De tweede kaart met roze poten is ook erg leuk. Je hebt er vast 1 in voorraad. Handig. Groeten Trijntje

Trudy zei

Het zijn allebei leuke kaartjes en nu maar afwachten of er een meisje geboren gaat worden!
Groetjes Trudy

Sarah zei

Leuk! De teskst loading is super tof bedacht! En ja als het een meisje is, dan ben je al klaar!
Ik wou je nog bedanken voor de tip van de pennenzak. Jaro vind het super tof hoe hij schuift! Xxx

zeeuwsmeisje zei

Ik vind ze allebei erg mooi. De 1e is alleen inderdaad wat neutraler als het geslacht nog niet bekend is.
liefs lisette

Kaartenkraam zei

Geweldig en heel natuurgetrouw de ooievaar en daarom vind ik hem ook mooier dan die met de roze poten en snavel ;-)
Leuk bedacht de tekst loading... en de lege luier natuurlijk!

groetjes van Ank

Ellen zei

Even een klusje maar dan heb je ook wat…mooi opgelost…leuk hoor!
Groetjes Ellen

Doris knippenenplakken zei

Leuke kaart heel mooie opgelost.
Groetjes Doris

bolletjelucky.blogspot.com zei

Dat was dus nog een hele bevalling om deze kaart te maken hihi. Ik vind hem wel heel mooi geworden en zo grappig dat "loading" erbij. Ook de kaart met de ooievaar mét baby is een plaatje en wie weet wordt het inderdaad een meisje.
Lieve groetjes Miranda

De Breimeisjes zei

Heel erg leuk, beide kaarten. Grappig met de roze poten :-)