maandag 20 september 2021

Nichtje is verhuisd

 Één  van mijn nichtjes studeert in Nijmegen en is net verhuisd naar een studenten-appartement, ze komt van een studentenkamer.

Ik maakte natuurlijk een kaartje voor haar, formaat slimline.


Ze leest en puzzelt graag en veel, de uil heeft de nieuwe sleutel om zijn nek. Op de doos schreef ik "verhuisdoos", helaas valt dat deels weg onder de flap van de doos, maar zij kan het wel zien. Paars is één van de lievelingskleuren van het nichtje. De binnenkant bevat de tekst, die vond ik misstaan op de voorkant.


Vorige week heb ik nog iets heel bijzonders meegemaakt, ik had een vreemd soort visite.

Ik zat 's ochtends aan het ontbijt toen ik buiten  in de tuin wat lawaai hoorde. Ik keek op en zag... een enorme zwaan op mijn tuintafel zitten! Na een paar seconden stond het dier op, deed een paar stappen en keek over de rand naar beneden. Te hoog. Hij (of zij) ging weer zitten om na een tijdje weer op te staan. Nu stapte hij naar de andere kant maar zette zijn poot niet goed neer waarna hij van de tafel viel. Even keek hij verdwaasd, maar daarna schudde hij zijn veren en ging op onderzoek uit. Ik was opgelucht dat hij zich kennelijk niet bezeerd had, maar hij zou niet uit zichzelf uit de tuin kunnen komen, daar is niet genoeg ruimte voor. Nu weet ik uit ervaring uit mijn jeugd dat zwanen gemeen kunnen bijten,  dus liep ik maar om om de poort van de tuin open te zetten. Kennelijk vond de zwaan het wel gezellig in mijn tuin, hij ging er niet uit. Tsja, toen moest ik toch echt naar mijn werk en dus ging de poort weer op slot, die laat ik niet open als ik er niet ben.
Gelukkig voor de zwaan hoefde ik die dag niet zo lang te werken en toen ik een paar uurtjes later terug kwam zat hij geduldig op het tuinpad te wachten. Hij had in de tussentijd wel wat onkruid kunnen wieden met die handige snavel, maar kennelijk had ik met een lui exemplaar te maken, helaas. Ik heb de poort weer open gezet en toen had hij het wel door. Op zijn dooie gemakje strekte hij zijn poten, bleef nog een tijd zitten en stond toen maar op. Langzaam waggelde hij door de tuin naar buiten, waar hij zonder haast aan een nieuw avontuur begon. En ik kon meteen de tafel en de tuintegels schoonspuiten, wat een viezigheid had hij achtergelaten!



16 opmerkingen:

Elizabeth zei

Een zwaan in je achtertuin, het moet niet gekker worden... Hij heeft z'n lesje wel geleerd denk ik.
Je kaart vind ik erg leuk, ook dat formaat! En zo kon je een hele stapel boeken kwijt, echt gaaf...

Cornelie zei

Wat leuk je kaart, helemaal omdat je deze zo persoonlijk hebt gemaakt. Soms wordt een tekst teveel. Erg leuk zo aan de binnenkant.
Bijzonder die zwaan. Blijven toch prachtige dieren! Fijn dat hij het ruime sop weer koos ;-)

Irene zei

Oh díe boft van een kamer naar een appartementje, wát zal ze genieten en jouw leuke kaart een mooi plekje geven!
Jeetje dat was wel héél bijzonder bezoek...in dubbele zin: opgeruimd staat netjes 😉!
XxIrene

casa crea d' emilia zei

Hey angelique,
Wat een mooie kaart heb je gemaakt voor je nichtje. Oh, wat kan ik blij worden van persoonlijke kaarten maken. Deze is ook weer zo leuk. Dat met die zwaan vond ik zo bijzonder, vind het mooie dieren om te zien, maar liever van afstand hihi.
Fijne maandag.

Lieve groetjes,
Emily

Martha zei

Prachtig kaartje voor je nichtje, Angelique
Supermooi dat uiltje met die sleutel om de nek en die leuke puzzelstukjes

Zoo hee das best een avontuur, een zwaan in je tuin, ik heb diep respect voor die vogels, vroeger had edn vriend van mij een mep van een zwaan gekregen met als gevolg schouder gebroken... je hebt goed gehandeld door em maar te laten en uit eigen beweging je tuin uit te laten gaan....
Liefs Martha

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met het leuke uiltje leuk idee met de verhuisdoos en de boeken
wat een avontuur met de zwaan gelukkig is het allemaal goed afgelopen
groetjes ellen

Kaartenkraam zei

Prachtige kaart, erg mooi gedaan met al die boeken en de verhuisdoos. Leuk ook die puzzelstukjes rondom.
Wat een verhaal van die zwaan, hopelijk was ie helemaal gezond want dat is wel vreemd.

groetjes van Ank

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een avontuur heb je met die eigenwijze zwaan beleefd, wel komisch. Deze kaart voor je nichtje is superleuk met die uil op de boeken. Creatief bedacht om ze uit een verhuisdoos te laten komen en hopelijk is ze geen puzzelstukjes verloren LOL.
Lieve groetjes Miranda

ineke zei

Leuk die doos met losse flappen op die mooie kaart!
Die zwaan..vraag me nog steeds af wat de reden was dattie opeens op jouw tafel landde!

Trudy zei

Wat een avontuur met die zwaan in je tuin, ik heb hooguit een kat in mijn tuin!
Je kaartje is super leuk met die hele stapel boeken!
Groetjes Trudy

De Breimeisjes zei

Prachtige kaart!
En ja, dat is een vreemde bezoeker die jij in je tuintje had. En dan nog "stank voor dank" ook ;-)
Wel weer een sterk verhaal!

Trijntje zei

Wat een prachtige kaart voor je nichtje. Mooi dat ze een appartement gevonden heeft... kan heel lastig zijn. Wat een "leuk" bezoek... achter het raam.. ze kunnen zeker agressief zijn. Wij stonden van de zomer een paar bachten aan de Main op dd camping daar scharrelen ook drie rond .. heel leuk maar ze poepen ook.. Best veel. Maar goed dat je de zwaan weer kwijt bent uit je tuin. Groeten Trijntje

Corina zei

wow dat is wel heel bijzonder bezoek in je tuin!

Doris knippenenplakken zei

Wat een prachtige kaart Angelique, heel leuk met de uil tof gedaan.
He wat leuk de foto's met de zwaan dat zal een hele avontuur geweest zijn voor de zwaan.
Nog een ^prettige dag, groetjes Doris

Sarah zei

Mooi gedaan met de uil en de keuze van je materiaal.
Je zwanenverhaal daar heb ik van genoten! X

Daphne zei

Ik vind het altijd reuze knap zoals jij een kaart veel persoonlijke details weet te geven.. zo leuk, die dwarrelende puzzel stukjes, en dan de doos vol boeken en de sleutel om zijn nek, super goed bedacht allemaal.
Haha, wat een verhaal nog, over de zwaan.
Poeh, je zal raar opgekeken hebben, toen je die op je tuintafel zag zitten🤣.
Wel jammer dat hij niet even wat werk uit handen heeft genomen, hij heeft je, zo te lezen, juist werk bezorgt, haha.