maandag 3 januari 2022

Verrassing (16)

 Remco was niet gestopt met mij verrassingen geven met bijbehorende uitdagingen, ik had het alleen een beetje te druk om uit te voeren, dus zei ik dat ik eerst de laatste uitdaging moest vervullen voor hij mij een volgende mocht geven. En Remco had mij op 27 november nog wel zo'n leuke gegeven:


Nou had ik zelf al het ieniemini kerstmannetje van Joy/Noor, deze is nagenoeg hetzelfde, er zitten twee heel kleine verschilletjes tussen. Natuurlijk wist Remco niet dat dit een namaak is, niet alles uit China is nagemaakt, anders had hij hem vast niet gekocht.

Op nieuwjaarsdag kreeg ik opeens een leuk idee voor deze opdracht. Eerst had ik bedacht om voor een klein wijnflesje een etiket te maken, omdat het kerstmannetje zo klein is en wegvalt op een groot etiket. Maar toen bedacht ik mij dat ik er ook meerderen op een groot etiket, beter nog een koker die je over de fles kunt schuiven, kon maken.

In mijn hoofd kreeg het steeds meer vorm: de kerstmannetjes naast elkaar, sommigen een stukje omhoog laten springen, takjes bovenaan en de tekst "vrolijk kerstfeest" onder. Ik had de mannetjes voor mij liggen en was ze aan het rangschikken op het dp met houtnerf en goudkleurige glitters. De mannetjes leken steeds hoger te springen (want dat stond leuker) en gingen op den duur zelfs salto's maken en op hun hoofd staan, haha, tsja dat krijg je van teveel wijn en zo ontstond de tekst:


Zie hier het etiket voor vrolijke kerstwijn.
De "hohoho's" schreef ik met een zwarte stift. En wanneer je dat op z'n kop schrijft krijg je "ohohoh", dat paste er wel goed bij, haha.
Om jullie een beeld te geven heb ik hem om een lege fles gewikkeld en vast gezet met paperclips, ik wil hem namelijk netjes plat bewaren voor de volgende kerst.



Het is dus geen etiket om weg te geven geworden, maar hopelijk kan ik hem volgende kerst met wat meer familie delen.
Ik vind dat ik geslaagd ben voor deze opdracht, wat vinden jullie?

20 opmerkingen:

Elizabeth zei

Dat was een flinke uitdaging! Leuk zo'n proces dat eerst in je hoofd afspeelt en dan langzamerhand vorm krijgt.

Daphne zei

Haha, vooral dat ohohoh 🤣 naast het kerstmannetje.
Leuk bedacht en nog lekker uitgevoerd.
Zo werkt het bij mij ook, eerst in mijn hoofd, daarna pas op een kaart of op een etiket natuurlijk, kan ook. 😉
Ik zeg dan: "ik ga even broeden op een idee"
En als ik tijdens het maken gestoord wordt (mam, wat eten we, mam, ga je mee de hond uitlaten, mam kan je mij even wegbrengen, enz) dan zeg ik "niet storen, ik zit middenin een creatief proces"!😆

Martha zei

Helemaal geweldig Angelique
Wat heb je dat etiket leuk gemaakt
en het geeft zoveel plezier het ontwikkelen van zo'n leuke opdracht!
Fijne dag, liefs Martha

Remco zei

Ik was deze alweer vergeten, jammer dat je te laat was en ik de volgende weer mee naar huis kon nemen.
Maar goed deze komt je kant weer op komend weekend, met de opdracht om hem snel te maken hahaha, of in dit geval hohoho.
Hoe dan ook, hij is weer top gelukt, met uitzondering van iemand gelukkig te maken met het flesje (kerstgedachte)
Mooi op tijd voor de komende kerst, gelukkig nieuwjaar lieverd!

Kaartenkraam zei

Wat een leuke challenge had Remco weer bedacht en de uitvoering is zeer geslaagd! Het ziet er super vrolijk uit.

groetjes van Ank

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi etiket voor op de fles wijn leuk idee ook leuk als cadeaulabel
groetjes ellen

Trijntje zei

Wat een mooi idee. En superleuk uitgevoerd. Groeten Trijntje

Rajani Rehana zei

Beautiful blog. Happy new year ��

Ina ( Frysk Famke ) zei

Prachtig Angélique,

Ik heb nog op je gokprobleem bij GerJanne gereageerd.
Hoop dat je eruit komt en anders hoor ik het wel.

Groet Ina

Angélique zei

Hahaha, ik denk dat je "blogprobleem" bedoelt 😉 Dankjewel ik ga het proberen!

De Breimeisjes zei

Wat leuk! Ook leuk op kerstkaarten!

mahipatel zei

If I can write like you, then I would be very happy, but where is my luck like this, really people like you are an example for the world. You have written this comment with great beauty, I am really glad I thank you from my heart. online girl gurgaon
Gurugram Girl Number
Online Girl Number Dehradun
Gurgaon girl number
housewife Gurgaon
premium health
Health Tips

Ina ( Frysk Famke ) zei

🙈 ja inderdaad blogprobleem. Had het al gecorrigeerd maar helaas😅😅

bolletjelucky.blogspot.com zei

Haha, helemaal geweldig Angélique, zo grappig al die springende en buitelende kerstmannetjes. Heel leuk bedacht en uitgevoerd.
Lieve groetjes Miranda

Doris knippenenplakken zei

Wat een gaaf etiket Angelique, leuk gedaan!
Groetjes Doris

Sarah zei

Wat leuk! En hergebruik idee is altijd extra tof. Ik las je reactie van Remco, wat zijn jullie toch een lief stel.

GerJanne zei

Hahaha, dat heb je superleuk gedaan! Echt een bewaarfles op deze manier en dat mag ook wel, want het is best een werkje om die kerstmannetjes te maken.
En wat goed dat jij het zag van dat dier, dat miste.. Ik had het niet eens in de gaten. Ik had eerst een andere kaart gemaakt, maar wist niet of die door de ballotage zou komen qua pop-up..Afijn, ze zijn er ook achter gekomen bij DAK en ik kreeg al het verzoek om nog ene dier toe te voegen. Hij is allang bij Angela dus dat gaat niet. Misschien verwijderen ze hem nu wel....ach, ik kan me er niet zo druk om maken. Ik denk dat we maar weinig deelnemers krijgen. Te ingewikkeld.

casa crea d' emilia zei

Wat een ontzettend leuk idee zeg. En wat heeft Remco dat weer goed bedacht, heel creatief ;-). Super mooi hoor. Die kun je komend jaar mooi gebruiken. Je bent zeker geslaagd voor de opdracht.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Trudy zei

Je bent super goed geslaagd voor deze opdracht want het ziet er lekker vrolijk uit met al die kerstmannetjes!
Het is bijna jammer dat je nog zo lang moet wachten om hem te gebruiken voor een volle fles!
Bedankt voor je super snelle reactie op mijn babykaartje!
Groetjes Trudy

juffrouw Ooievaar zei

Wat mij betreft ben je zeker geslaagd, meestal laat je de fles niet op tafel staan, maar met dit etiket is dat alleen maar gezellig. Groetjes Anita