donderdag 20 oktober 2011

Verrassing!

Mijn lief is al de hele week hier bij mij, hij heeft een week vakantie. Vanmiddag kwam ik uit mijn werk en na wat rommelen in huis vond hij dat we maar even naar buiten moesten "gewoon een stukje rijden..."
Ik had door dat hij wat van plan was, maar ik kreeg er maar niet uit wát. We reden naar Zaandam en gingen naar Loods 5, een heel aparte woonwinkel, enorm groot, leuk om eens te zien.
Pas daarna kreeg ik te horen dat we om 6 uur bij De Buurman werden verwacht, dat is het restaurant waar zijn neef chefkok is. We zijn heerlijk in de watten gelegd met een verrassingsmenu; dat is maar afwachten wat je voor je neus krijgt. We kregen het volgende:
Deze weet ik niet precies meer, maar was een vismousse met croutons en een siroop.

Een bijzondere visfilet (weet de naam niet meer) op een bedje van Hollandse garnaaltjes, tomaatjes en sla.

Crème soep van wilde spinazie met basilicum, kervel en bieslook, met wilde zalm.

Tussendoor een spoom van appel, munt en champagne.

Europese hertenbiefstuk en hazenpeper met kruidkoek, afgedekt met purree, aangevuld met gebakken aardappeltjes in schil en groenten met een frisse dressing.

Als dessert een gevulde merengue met limoen-sorbetijs, vanille saus en chocolade mousse.

De beschrijvingen zijn niet helemaal compleet, maar zie dat maar eens te onthouden. Het was in ieder geval heerlijk en een superverrassing. Bleek dat mijn kids ook op de hoogte waren en keurig hun mond hadden gehouden. Mijn vriend had vanmorgen boodschappen gedaan, zodat mijn oudste het eten hier thuis kon verzorgen, dus die hoefden ook niet op een droge boterham te leven.
Wat een schat is mijn vriend toch!



14 opmerkingen:

Catherine zei

Wat een superidee van je lief. Ik heb zitten watertanden bij het zien van al dat lekkers op de foto's.

Hallo Peetje zei

Wat lief van je lief, Het ziet er allemaal heerlijk uit, Het feit dat hij jou wil verrassen met een lekker etentje zegt dat hij heel veel om je geeft. hou hem maar in ere ;-) Want zo lopen er niet veel meer rond (hihi) Nee zonder gekheid, je verdiend het gewoon. En de jongens zonder zorgen achterlaten wetende dat alles thuis doorgaat. Dan geniet je er des te meer van. ;-) fijne avond
lieve groet Petra

Jacomijn zei

Ziet er heerlijk uit !! Jij hebt een lieve lief !! :o) !!

Elizabeth zei

Wat lief en zorgzaam van je vriend..., dat vind ik echt toppie.. En hoe hij dan ook nog aan je kids denkt!
Ik kan me voorstellen dat je er nog een hele poos van kunt nagenieten. Leuk dat je alle gerechten op de foto hebt gezet, voor jezelf natuurlijk, maar ook dat wij er van mee mogen genieten!

Liefs, elizabeth

Andina zei

Oh wat heerlijk romantisch, lief dat je ons laat meegenieten.

Rachel zei

Oh, wat super leuk van hem! De Buurman is leuk he? Kom er ook soms wel eens.

Goed dat hij je zo lekker heeft verwend.

Linda zei

O,wat romantisch, heerlijk toch om zo verwend te worden en het zie er allemaal super lekker uit,houd hem maar in ere zo'n lieverd!!

Moos zei

Koesteren zo'n vriend meid!
Helemaal heerlijk!!!!!!

gerrie zei

Dat is pas romantisch en wat een heerlijk eten!!!

Jacqueline zei

Ha.. 'k zie je al bezig.. eerst een foto maken, hoor! dan pas gaan eten! Wel super-gezellig zo saampjes.. en het ziet er allemaal goed uit!
Groetjes Jacqueline

mums zei

Wat een superleuke verrassing!
Genieten!

Edith zei

Wat heerlijk om zo verwend te worden! Het is je van harte gegund!

Betsy zei

Wow, wat een verrassing! En dat je zoons ook nog in het complot zaten is helemaal geweldig!
Heerlijk verwennerij. Het diner ziet er ook wel heel aantrekkelijk uit....

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Marjo zei

Ohhh wat een leuke verrassing..en ook dat je vriend de hele week al bij je is ...

Geniet er maar goed van ...en blij dat je de Give Away leuk vond .....en dattie goed is aangekomen ...want met die postduiven van tegenwoordig weet je het maar nooit ....

Liefs
Marjo