donderdag 9 februari 2023

4e kerstkaart 2023

 Ook deze week weer een kerstkaart. Ik werd nu geïnspireerd door Gerie, zij liet vorige week twee kaarten zien met het mooie raam van Marianne Design. Ik heb dat raam ook al jaren, maar weinig gebruikt. En nu kreeg ik zomaar een idee.


Vorig jaar kocht ik bij de Action een blokje met bijna-kant-en-klaar kaarten met uitdrukplaatjes. De plaatjes vind ik heel mooi, maar het uitdruk-effect..... deze plaatjes heb ik allemaal met de hand uitgeknipt en zogoed mogelijk ontdaan van het lelijke (vind ik dan) randje.
De tekst heb ik uit mat goudkleurig papier gestanst, de voorzijde van de kaart is dp uit een kerstblok van Craft Sensations. De ingewikkelde stans boven het raam heb ik uit wit papier gestanst en met Twinmarkers op kleur gebracht, de stans is een oudje van Yvonne Creations.
Achter het raam kun je het volgende tafereeltje zien:



Zijn de plaatjes niet mooi?

Natuurlijk wordt deze kaart gelinkt bij 52 Weeks to Christmas en over dat blog gesproken: mijn vorige kerstkaart met Mrs. En Mr. Claus is daar winnaar geworden van de maandchallenge, zo gaaf!

33 opmerkingen:

Margreet zei

Wat een enig tafereeltje heb je gemaakt, zowel aan de binnen-als buitenkant. Knap zoals je de uitdrukplaatjes hebt 'opgeknapt' en ge ruikt. Het zijn echte dotjes.
Proficiat met je winnende kaart!
xxx Margreet

Marjan zei

Ontzetten leuk en knus kaartje met heerlijk warm tafereeltje! Erg leuk dat raampje! Goed van je dat je de plaatjes verfraaid hebt door te knippen, zal nog wel een werkje geweest zijn, maar veel beter.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Leuk dat je geïnspireerd raakte door Gerie. Ik doe ook graag inspiratie op bij anderen. Je hebt hele mooie plaatjes op je kaart gebruikt en zo netjes uitgeknipt. Heel sfeervol, zowel de binnenkant als de buitenkant.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC Angélique.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

karin zei

Dat is mooi dat raampje met het gezellig tafereeltje erachter. Prachtig kaartje.
Proficiat met je topplaatsje.
Groetjes,
Karin

Anita zei

Angélique van harte gefeliciteerd met je winnende kaart bij 52 Weeks to Christmas.
Deze is ook leuk en ik stoor me ook aan die uitdrkplaatjes met al die puntjes en ongelijke randjes.


Gr. Anita

Kaartenkraam zei

Ja dat is het nadeel van die uitdrukplaatjes maar je hebt het perfect opgelost en er op deze manier een bijzonder leuke kaart mee gemaakt.
Gefeliciteerd ook met je winnende kaart!

groetjes van Ank

De Hobbykamer van Petra zei

Leuke kaart Angélique, toeval of niet...ik heb die mal ook en was er ook een kaart mee aan het maken. Kwam niet verder en heb 'm aan de kant gelegd. hahaha

Je kaart is prachtig en wat leuk dat jij de winnaar bent bij de 52weeks challenge. Gefeliciteerd.

Lieve groet, Petra

Antjes kaartcreaties zei

Heel leuke kaart met de open haard achter het raam Angélique.
Wel wat extra werk, maar de plaatjes heb je mooi uitgeknipt en ze staan schattig op je kaart.
Groetjes Antje

marian zei

Je hebt een prachtige kaart gemaakt met dat blokje, wat een leuk idee. Ik heb dat blokje ook gekocht en ik knip ook alles wat me niet zint er af. En probeer er ook een beetje mijn eigen draai aan te geven. Ik weet wat er is vandaag met blogger maar bij een aantal dames kan ik niet reageren maar via een oude reactie van jullie op mijn blog lukt het wel.
Gefeliciteerd met je winnende kaartje
Groetjes van Marian.

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
allereerst gefeliciteerd met je eerste plaats. Zeer verdiend.
Deze kerstkaart is ook weer zo mooi. Hoe heet dat raam als ik vragen mag?? Ben heel benieuwd. De plaatjes zijn te schattig gewoon.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Martha zei

Prachtige kerstkaart, Angelique
Ja die uitdrukplaatjes zijn ook niet zo mijn ding maar je hebt ze mooi uitgeknipt, heel gezellig tafereeltje
Liefs Martha

Anita van Deur zei

Wat een leuk tafereeltje, je brengt me op een idee, nu nog verwezenlijken.

Daphne zei

Ik heb dit blok ook en ik vind het super handig om een snelle kaart mee te kunnen maken.
Maar ik knip ook altijd iets bij, want ik blijf de kleine puntjes zien van waar het plaatje vast zit aan het blok, vind ik ook zo lelijk.
Ik vind dit doorkijkje zo leuk, je hebt bijna 2 kaarten in 1 gemaakt.

Daphne zei

Oh, en gefeliciteerd met je winnende kaartje, zeer terecht, het was ook een schatje.

De Breimeisjes zei

Wat een gezellige kaart, zo leuk om door het raam naar binnen te kunnen kijken in zo'n knusse woonkamer! Je hebt het prachtig gedaan. En ik snap wat je bedoelt, met die randjes, uitknippen is meer werk, maar beslist mooier!
Wat leuk dat je winnaar bent met die andere leuke kaart!

Henriët zei

Wat een gezellig kaartje heb je gemaakt!
Groetjes van Henriët

Anoniem zei

Prachtige gezellige kaart…warm sfeertje heb je gecreëerd al kostte het een hoop knipwerk…maar dan heb je ook wat!
Leuk dat je nog een winnaar was!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Scraptastisch zei

Geweldig dat je inspiratie kreeg van de ramenkaartjes die ik van Femminde heb gekregen. Ze hebben wel een week op tafel gelegen omdat ik het een behoorlijke uitdaging vond maar iedere dag kwam er iets bij en begon er toen wel lol in te krijgen. Ik herken deze plaatjes heb het blok zelf ook en knip ze ook uit want vind zo'n randje ook storend! Je hebt er een hele mooie eigen draai aangegeven en er een prachtig kaartje van gemaakt!!! Heel leuk en gefeliciteerd dat je de challenge hebt gewonnen bij 52 weeks en ik kijk uit naar je gastkaartje!
xx Gerie

Jantine zei

Leuke kaart, Angélique. Mooi met zo'n doorkijkje.
Fijn dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

GerJanne zei

Heel leuk kaartje is het! ja die randjes van de uitdruk plaatje knip ik er ook altijd van af.
Maar je had leuke plaatjes voor dit raam. Ik heb het raam ook en heb er wel eens verhuiskaartjes mee gemaakt. Vielen ook in de smaak...

Caroline Cards zei

Heel leuk doorkijkje en mooi papier en plaatjes!
Groetjes, Caroline

Elizabeth zei

Leuk dat je elkaar zo kunt inspireren hè. Het gebeurt zomaar onverwachts...
Je hebt wel gelijk met die lelijke randjes; het staat niet echt professioneel...
Mooie kerstkaart!

Annemarie en Merit zei

wat een super leuk tafereeltje heb je gemaakt van al die mooie uitgeknipte uitdrukplaatjes (:
Van harte gefeliciteerd met je 1 ste plaats bij 52WTC ...
Ik kan bijna nooit bij jouw reageren krijgen dan altijd zo'n droevig poppetje te zien .
Gezellig dat je er weer bij bent met je wekelijkse kerstkaart
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC

Freubelmina zei

Je kaartje is fantastisch mooi Angelique…je hebt de schattige plaatjes mooi gebruikt en het raam is super xx

Creaellenknutselsite zei

oooh wat een mooi kaartje met het schattige tafereeltje met het raam wat een gezellige binnenkant heb je gemaakt met het haardtafereeltje voor knipvellen vind ik dat witte randje ook niet mooi wel bij stempels
groetjes ellen

!neke zei

Wat een leuke kaart !!!!!
Groeten Ineke

Trijntje zei

Je hebt een hele mooie kaart met het raam gemaakt.leuk om inspiratie van elkaar te krijgen. Je binnenkant is erg leuk gemaakt. Groeten Trijntje

Trijntje zei

Ps gefeliciteerd met het winnen bij het kerst blog.

Frederika zei

Wat een leukerd. Zo zie je maar, de Action heeft mooi spul.
Groetjes Frederika

Doris knippenenplakken zei

Wat een leuke mooie kaart.
Fijn weekend, groetjes Doris

Gina zei

Leuke kaart met het konijntje voor het open raam. Ik probeer de randjes bij die plaatjes bij te werken met een heel zacht schuurpapiertje (zit met klittenband op zo een blokje van Joy?), of knip bij met een schaartje 😉. Groetjes, Gina

Monique zei

Je kaartje is prachtig! Leuk dat we elkaar zo inspireren. En je hebt gelijk hoor, ik vind die randjes ook verschrikkelijk en knip ze er negen van de tien keer af. Of ik kleur ze.
Dat kerstboompje heb je dan ook heel goed je best op gedaan. Top!!
Lieve groetjes, Monique

Nancy Soetaert zei

Tof zo'n doorkijkkaartje. Ik zie graag een klein randje rond diecuts, maar soms zijn die inderdaad echt wel té...
Proficiat met je winnende belletjeskaart! Je prijsje is vrijdagavond op de post gegaan.
Raar maar ik kan op. Je blog. Niet reageren op de laptop. Heb er dus maar even mijn gsm bij gepakt...
Groetjes
Nancy 52WTC