zaterdag 9 mei 2020

Portfolio

Een week of twee geleden kreeg ik een mailtje, waar ik eerst nogal sceptisch over was. Er werd gevraagd of ik wilde samenwerken.
Nu had ik net een vervelende ervaring op internet (gelukkig tot dusver zonder nare gevolgen), dus mijn eerste reactie was een "nee" (dat mailde ik niet direct terug, liet het even links liggen). Maar mijn nieuwsgierigheid won en ik ben eens op de website van fotofabriek.nl gaan kijken. Ik ben niet thuis in de wereld van fotoboeken maken, maar de website zag er zeer professioneel en betrouwbaar uit. Ik mailde voorzichtig terug dat ik wel wilde weten wat de samenwerking zou inhouden. Het bleek dat ik helemaal gratis een hardcover A4 fotoboek met 24 pagina's mocht maken en bestellen, in ruil voor dit blogbericht. Huh? Dat was toch te mooi om waar te zijn? Mijn zoon vertelde mij dat bedrijven dat alleen doen wanneer ze zeker weten dat ze een goed product afleveren, tsja, daar zit natuurlijk wel wat in.

Maar ik had nog nooit een fotoboek gemaakt, wat moest ik als onderwerp nemen? Ik kreeg de beschikking over 24 pagina's, dat zijn behoorlijk wat foto's!
Opeens wist ik het: ik wilde een fotoboek van mijn haakwerk! Voor mijzelf (het gebeurt mij nog weleens dat iemand zegt: "kijk, die heb ik ook nog" en ik dus echt niet meer weet dat ik dat ooit gemaakt heb, oeps!), maar ook om aan anderen te laten zien, want veel creaties heb ik niet meer.

Enfin, ik toog weer naar de website, koos "fotoboek maken", klikte op "ontwerp je fotoboek", koos voor "online editor" (ik doe alles met mijn tablet), selecteerde "hardcover", "A4 staand" en het feest kon beginnen!
Ondanks dat ik nog nooit zoiets gedaan had en op dit gebied vrij snel denk "dat kan ik niet", kon ik direct aan de slag. Heel knap gedaan, alles wijst zich vanzelf.
Veel werk was het wel, maar gelukkig werd mijn werk steeds opgeslagen.
Eenmaal af moest ik mijn bestelling in het winkelwagentje plaatsen en mailen dat ik klaar was, Linda van Fotofabriek zou mijn bestelling afronden.
En toen lag het boek (zeer snel) op mijn mat....
Wauw, wat is 'ie mooi geworden!
Natuurlijk zijn er dingen die beter konden, maar dat kwam allemaal door mijn onervarenheid, het zijn leerpuntjes voor mij. Zoals het feit dat op veel foto's mijn blognaam staat, ik had veel originele foto's weggegooid om geheugen te sparen met het idee dat ik het toch nooit meer nodig zou hebben.

De kaft, lastig te fotograferen door de glans, maar zo mooi!

De achterkant






Gaaf hè? Niet alle foto's zijn mooi scherp, maar dat komt doordat het oudere foto's zijn en ik geen goede fotograaf ben.

Ik ben er echt superblij mee! Als dat niet zo was had ik dat ook geschreven, maar het is wel zo.
Ik kan jullie dit bedrijf echt aanraden.

Wat trouwens nog wel grappig was, toen het boek in productie was, kreeg ik korte filmpjes van het productieproces toegestuurd, waarin mijn eigen fotoboek te zien was.

Dank jullie wel Fotofabriek voor de samenwerking, jullie hebben mij hiermee erg blij gemaakt!

17 opmerkingen:

De Breimeisjes zei

Gaaf! Ook heel leuk om zo'n boek met al je haakwerk te hebben.
Ik hik er ook tegenaan om zoiets te maken. Zodoende houden de fotoboeken van zoon op rond z'n achtste verjaardag :-) Hij is nu twintig!

GerJanne zei

Nou wat leuk! Ik zou ook heel voorzichtig zijn als ik zo'n vraag kreeg hoor! Verstandig dat je erover nadacht. Maar wel heel leuk dat je zo'n boek mocht maken voor een blogbericht waarin je reclame maakt...
Jij een mooi aandenken en zij weer naamsbekendheid. Goede deal!

zeeuwsmeisje zei

Waue wat ziet dat er mooi uit. Een echt mooi naslagwerk. Daar kun je met recht trots op zijn. En wat heb je in de loop der tijd mooie dingen gemaakt.
Ik hou het in gedachten.
gr lisette

juffrouw Ooievaar zei

Echts suuuupppeeerr leuk, nog leuker vind ik het dat ze bij jou uit kwamen, het is je van harte gegund!!
Je fotoboek is echt heel erg mooi geworden en inderdaad een mooi naslagwerk van wat je allemaal gemaakt hebt :)
Groetjes Anita

blauwruitje zei

Wat gaaf zeg! En ik snap je twijfel in eerste instantie maar goed dat je er voor gegaan bent. Ik heb hier ook al eens aan gedacht maar ik geloof dat ik het gewoon moet doen. Zo leuk om alles terug te kunnen kijken.
Fijne zondag nog.
Groetjes Sandra

casa crea d' emilia zei

Wat gaaf ze. Ik snap wel dat je eerst twijfelde. Maar hij is echt heel mooi geworden. Leuk dat je alles terug kunt kijken.
Fijne avond.

Lieve groetjes,
Emily

Daphne zei

Oh, wat eng hè, zo'n vraag, je denkt dan gelijk van alles.
Maar wat goed dat je er toch over nagedacht hebt en je uiteindelijk een heel mooi boek hebt liggen!!
Het ziet er heel tof uit.

Creaellenknutselsite zei

oooh wat een mooi fotoboek is het geworden, wat een geweldig aanbod altijd goed om eerst erover na te denken maar u heb je ook wel wat moois
groetjes ellen

dalton zei

supercool zus, ziet er mooi uit. ik heb met nonno en nonna gekeken en wij vinden het alledrie een mooi boek.
Leuk om er een aantal artikelen uit te herkennen.

ineke zei

heel mooi boek!!! en ja ik zou ook denken waar is het addertje onder het gras ??
dat je alle fotoos nog had !!!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Logisch dat je in het begin sceptisch was maar gelukkig zijn er ook nog leuke bonafide aanbiedingen. Je hebt er een prachtig professioneel uitziend boek aan overgehouden en wat een mooi naslagwerk vormt dit. Smaakt dit niet naar méér hihi?
Lieve groetjes Miranda

Franciens Haakwerk zei

Onwijs leuk, en meteen een mooie herinnering aan al je haakwerken in 1 boek, groet F.

Doris knippenenplakken zei

Wat een leuke aanbieding, heel mooi boekje met al je handwerkjes erin tof gedaan.
Groetjes Doris

Elizabeth zei

Dat is tof! Ja, ik snap je aanvankelijke reserve bij zo'n mailtje. Meestal mik ik ze meteen weg... Maar jij bent wijzer en denkt er eerst over na. Anders had je dit avontuur toch mooi gemist!
Er zijn bloggers die elk jaar een boek laten afdrukken van hun blogjaar. En mijn schoondochter doet het van elke vakantie. Het is toch wel erg leuk om terug te zien. Ik heb het zelf nog nooit gedaan. Maar wie weet...

Crealice zei

wat leuk, je eigen haakboek!

Corrie zei

Wat leuk dat ze jou daarvoor uitkozen. Lijkt me ook best lastig om zo'n boek te maken. Ik doe het ook nooit maar het is wel heel leuk. Je pakt zo'n boek snel even op om door te bladeren.

Vera zei

Ik denk dat ik niet op zo’n mailtje in zou zijn gegaan, ben er best huiverig voor. Maar jij hebt het wel gedaan, meer lef 😉 en je hebt er een prachtig fotoboek aan over gehouden. Geniet ervan en ik krijg het vast nog wel eens te zien als we weer eens gezellig bij elkaar op de thee kunnen.