maandag 4 mei 2020

Voor een motor-panda

Een facebook-vriend van mij heeft het nu niet makkelijk; hij is COPD-patiënt en is daardoor aan huis gekluisterd ivm het coronavirus. Dit te lezen ging mij erg aan het hart, daar deze man altijd voor anderen klaar staat. Zo heeft hij een motor met zijspan waarmee hij zoveel mogelijk aan georganiseerde tochten voor gehandicapten meedoet om de mensen een onvergetelijke dag te bezorgen en hij onderhoudt heel veel contacten met mensen die anders eenzaam zijn of minder goed mee kunnen komen in de maatschappij.
Wat ik zelf nooit vergeten zal, is dat hij ruim 10 jaar geleden helemaal vanuit de regio Rotterdam naar Hoorn reed om mij in het ziekenhuis te bezoeken, maar ik liep hem mis omdat ik eerder die dag ontslagen was. Ik wist totaal niet dat hij zou komen en hoorde het achteraf van hem. Ik heb hem nog nooit ontmoet en toch maakte hij zo'n rit voor mij om de ziekenhuisopname wat kleur te geven. Het is zo'n bijzondere man!

Ik weet dat zijn bijnaam "Panda" is, soms heeft hij zo'n grote knuffelpanda achterop de motor. Daarom vond ik het leuk om een panda-sleutelhanger voor hem te haken.


En natuurlijk een kaartje erbij, waarop ik zijn liefhebberijen (voor zover bij mij bekend) probeerde te verwerken. Hij houdt van motorrijden, ik zag hem op een foto eens zo'n vestje dragen, muziek en fotograferen. En natuurlijk moest er ook een panda op.





Ik hoop dat ik nu een beetje kleur heb kunnen geven aan zijn situatie.

Gelukkig gaat het met mijn vader steeds een beetje beter, het blijft lastig dat ze zo ver weg zijn. Hopelijk duurt het niet al te lang meer totdat ze naar Nederland kunnen.

20 opmerkingen:

De Breimeisjes zei

Wat een lief cadeautje! Met een super leuk kaartje erbij, hoe kan het anders :-)
En wat fijn om te lezen dat je vader opknapt!

Liefs,
Akkelien

Panda zei

ik was er ook heel blij mee !!-Jan (Panda)

Remco zei

Hij is gaaf geworden, echt iets voor Panda Jan!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een leuk cadeautje en mooie kaart Angélique. Ik lees hierboven dat hij er blij mee was dus missie geslaagd;)
Fijn dat je vader steeds verder opknapt, dan helpt het duimen hihi.
Lieve groetjes Miranda

Ela zei

Wat een bijzondere man zo te lezen! Die verdient wel wat aandacht inderdaad. Dat heb je leuk gedaan voor hem. Ik lees nu ook over je ouders. Wat naar dat je zover weg zit dan, zeker voor je vader die geopereerd moest worden. Heel veel sterkte! Groetjes Ela

Corrie zei

Wat leuk om deze man zo in het zonnetje te zetten.

Vera zei

Gaaf Pandaatje. Dat de ontvanger er heel blij mee is, spreekt voor zich. Wie wordt er. U niet blij van zo’n persoonlijk cadeau met mooie bijpassende kaart.
Fijn dat het langzaam wat beter gaat met je vader. We appen gauw weer 😘

Tinneshobbyworld zei

Wat zal panda-man blij zijn als hij dit ontvangt. Zelf heb ik ook copd en kan me zijn situatie goed inbeelden.
Fijn dat je vader terug aan de betere hand is. Hopelijk kunnen jullie elkaar snel terugzien. Hou je goed, liefs Tinne

zeeuwsmeisje zei

Wat een ontzettend lief gebaar. Wat is het toch mooi om te horen dat er zoveel mensen zijn die voor elkaar klaar staan. Die mogen ook wel eens in het zonnetje gezet worden.
gr lisette

Daphne zei

Dat is héél lief van jou!
De kleine panda aan zijn sleutelbos zal goed passen bij de grote broer die wil eens achterop zit.
Do leuk en goed bedacht om op zijn Facebook pagina te kijken wat nog meer hobby's zijn van deze man.
Zal zijn dag helemaal goed gemaakt hebben denk ik!

Franciens Haakwerk zei

Wat lief en leuk , iemand opbeuren in deze tijden, hebben we allemaal nodig op zijn tijd, met groet

casa crea d' emilia zei

Wat een lief cadeautje, ook zo persoonlijk, super schattig. Ja, ik ken het van de organisatie waar ik werk, hebben ze ook elk jaar een motorspektakel, altijd een grote hit bij de bewoners. Volgens mij altijd in september dus ben zelfs bang dat dat niet door zal gaan. Echt super leuk om iemand op deze manier te verassen en op te beuren.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Jan Makker zei

Ik ken die motorrijder al heel lang, maar wist niet dat z'n bijnaam Panda is. Wel 'n heel leuk initiatief van je!

GerJanne zei

Wat een mooi en bijzonder verhaal! EN dan verdient hij zeker iets, iemand die altijd wat voor naderen doet. Dat hij zelfs helemaal naar jou in het ziekenhuis reed. Kippenvel. Een goed mens, zo te lezen. Je kaart en cadeautje is erg leuk! Zal hij vast heel erg waarderen..

Doris knippenenplakken zei

Wat een lief knuffelpanda beertje, met een heel mooi kaartje.
Super leuk lief idee van je.
Groetjes Doris

Elizabeth zei

Te gek Angélique... Jij weet ook precies de details op te pikken en daar iets leuks mee te doen!

Creaellenknutselsite zei

wat een gaaf kaartje leuk de knuffelpanda erbij
groetjes ellen

juffrouw Ooievaar zei

Een ontzettend leuk cadeau zo, een mooie kaart én een leuke panda
Maar als ik je bericht lees, ook zeer verdiend :)
Leuk dat jij hem in het zonnetje zet!
Groetjes Anita

ineke zei

leuke sleutelhanger !!

Panda zei

drie jaar geleden kwam Pandaatje bij ons wonen , Angelique vond dat ik wel goed voor hem zou kunnen zorgen .
Nu zijn we drie jaar verder en kleintjes worden groot , Panda heeft verkering !!
En dus is ze ook direct bij ons ingetrokken ...