woensdag 17 juni 2020

Tulpen

Dank jullie wel voor de beterschapswensen, volgens mij helpen ze, want het gaat iedere dag een klein stukje beter.

Ik heb afgelopen dagen een kaart gemaakt voor een mevrouw die 75 wordt.
Ik had wat in mijn hoofd, maar het verliep niet zo gesmeerd als in mijn hoofd.

Vanwege het linken naar de Marianne Design challenge eerst een foto van het eindresultaat.



Met moederdag kreeg ik prachtige tulpen stempels, daar stempelde ik het volgende mee:


Daar ben ik aardig wat uurtjes mee zoet geweest, maar het was leuk om te doen.
Ik gebruikte heel glad karton, wat een onverwacht leuk aquarel-effect gaf, maar waardoor de droogtijd van de inkt ook wat langer was. Geeft niets, ik moest toch steeds tussendoor lopen voor mijn rug en overdag kan ik toch niet naar mijn hobbykamer, want mijn zoon is daar nu aan het thuiswerken.
's Avonds mijn grote letters erbij gepakt en "gefeliciteerd" uitgestanst en dat bleek dus nét niet te passen, daar kom je pas bij de laatste letters achter, dus mijn stempelwerk kon ik weggooien. Ik heb de letters wel bewaard, misschien kan ik die nog eens gebruiken.

Gisteren een nieuwe poging gedaan, weer de nodige uurtjes stempelen (gelukkig nog steeds erg leuk om te doen), met dit als resultaat:


Hm, die vind ik mooier dan de eerste, dat valt dan weer mee. Gisteravond weer gaan stansen en het paste nét! 


Ik sneed nog wel een klein reepje van de linkerkant, ik was iets te ruim begonnen.
Ik plakte het geheel op een groene basis.


En legde de letters, verhoogd met 3d-tape, terug.
Nog even het mooie getal 75 erop en ik was tevreden.
De kaart is trouwens wel van een behoorlijk formaat: 24 x 9 cm (dat komt door de grote letters), vandaag nog even een envelop bij maken, haha. 


Met deze kaart doe ik mee aan de challenge van Marianne Design, een hele leuke, waarmee ze letters én cijfers vragen. 
Hieronder nog een vermelding van de gebruikte materialen.

Tulpen stempels: MD CS1054
Vlindertjes: MD CS1048
Libelle: MD CS1047
Letterstansen: MD COL1449
Cijfers: MD CR1282
Inkt: Memento
Papier uit eigen voorraad

22 opmerkingen:

De Breimeisjes zei

Echt prachtig!
Het klinkt een beetje als therapie, je werkwijze, al zou het voor mij niet werken.

Judith zei

Super leuke en vrolijke kaart.
Gezellig dat je mee doen aan onze challenge "cijfers en letters".
Groetjes van Judith
DT Marianne Design Challenge blog

Ela zei

Wauw, het resultaat mag er zijn hoor! Even een gepruts maar dan heb je ook wat. Fijn dat het beter gaat met je rug! Groetjes Ela

Anita zei

Het kostte wat tijd alles bij elkaar maar een schitterend resultaat Angélique.
Gezellig dat je meedoet met onze challenge.

Groetjes
Anita
MDblog

Daphne zei

Oooooh, daar zou ik zo van balen!!
Ik plak de letters meestal eerst op, met van die lila/paarse tape, die kun je makkelijk weer los peuteren en meet zo uit of het past, als het dan niet past kun je over gaan op plan B, bijvoorbeeld HOERA stansen😉.
Of ik snijd de letters van een anders papier en leg ze op de kaart, kijken of het past. Als het dan past is het wel van belang dat je de letters precies snijd daar waar je ze gepast hebt (gratis tipjes van Daphne😁😂)
Het is een prachtige kaart.
Heel knap dat je er nog 1 gemaakt hebt nadat je wist hoelang je bezig was met de eerste.
Rustig aan verder opknappen hoor, niet teveel willen doen!!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Oh je extra werk heeft wel tot hele mooie resultaten geleid Angélique. Mooie kleuren en heel mooi zoals de bloemen gerangschikt zijn. De kleine lichte bloemetjes op de achtergrond maken er echt één geheel van vind ik. Die mevrouw zal het vast schitterend vinden. Ik blijf duimen voor je rug, beterschap. Met je vader gaat het ook goed?
Lieve groetjes Miranda

Gerlinde zei

Wat een schitterende bloemenkaart, Angelique!! Onwijs mooi!
Gezellig dat je meedoet met onze challenge.
Groetjes Gerlinde
DT MD challenge blog

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een schitterende bloemenkaart. Wauw. Echt super mooi. Ik heb direct even je materialen bekeken hihi. Ik had net weer nieuwe dingen besteld. haha.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Suzan zei

Prachtig kaartje heb je gemaakt Angelique!
Groetjes Suzan
DT MD Challenge blog

Wybrich zei

Super mooi is je kaart!
Dank je wel voor het meedoen
Gr Wybrich
DT MDchallenge blog

Elizabeth zei

Mooie en vrolijke kaart heb je gemaakt... Maar ik snap dat je baalde! Ik meet het soms helemaal uit als ik letters ergens op wil maken. Soms begin ik achteraan om te weten of ik wel uit kom, of juist in het midden...
Fijn dat het beter gaat met je rug! Goed je oefeningen blijven doen hè.. Ja, daar zegt er één wat; zodra het beter gaat stopt een mens met oefeningen...:)

Aniet zei

Geweldige kaart Anqélique, helemaal top!
succes met de challenge
groetjes van Aniet
DT MD Challenge blog

Henriët zei

Wat een werk heb je gehad aan deze kaart maar hij is dan ook wel erg leuk geworden!
Bedankt voor het meedoen.
Groetjes van Henriët
DT MD Challenge blog

Vera zei

Een prachtige kaart, in het echt nog mooier. Ik mocht hem vanmiddag even bewonderen. Het heeft je veel tijd gekost, maar dan heb je ook wel wat moois.

GerJanne zei

Oh wat leuk dat je even laat zien hoe de stappen waren. Ik vind het een heel gaaf kaartje geworden. Mooie stempels zijn het en je hebt heel mooie kleuren gekozen. Fijn dat het met je rug beter gaat.

Corrie zei

Eind goed, al goed zullen we maar zeggen. Hij is prachtig geworden.
Maar soms moet je er wel wat meer moeite voor doen.

Epie zei

Superleuk , zo je dit hebt gemaakt ik ben je volger geworden ;)
Fijne donderdag van Epie

Doris knippenenplakken zei

Wow echt wel prachtige kaart Angelique!!
Fijne dag, groetjes Doris

ineke zei

mooie stempels die tulpen !!
en je kaart is heel mooi geworden... balen dat het de eerste keer niet lukte !!

Aankleedpopje zei

Kun je niet eerst de letters uitstansen en daarna pas stempelen? Of zeg ik nu iets heel doms?

Angélique zei

Dan zijn de letters niet bestempeld en dat wilde ik nu juist wel.

Angélique zei

Dank je wel en welkom!