dinsdag 23 juni 2020

Roodborstje

Toen ik een paar weken geleden mijn fotoboek aan mijn ouders liet zien, waren ze beiden erg enthousiast en wezen ze vanalles aan dat ze herkenden (meestal was dat wat ze zelf gekregen hadden). Mijn vader was op slag verliefd op de vogeltjes en dan met name het roodborstje. Bij zijn eerste bewonderende woorden bedankte ik hem, maar bij de volgende 3 keer dacht ik alleen maar "mooi vaderdagcadeautje", haha.
Ik zocht patroon, katoen en haaknaald bij elkaar (niet zo moeilijk hoor, ik ben daar best georganiseerd in), ging aan de haak (best wel weer fijn) en zo zat er een roodborstje in mijn tuin 😁



Gelukkig heeft hij mijn aardbeien laten hangen.

Het roodbortsje is een patroon van Mieks Creaties, ik mocht het in 2014 proefhaken, net als de koolmezen. Ik kreeg alleen nu commentaar van mijn jongste dat de pootjes niet klopten en hij had gelijk, dus ik heb hem geopereerd met dit als resultaat. Dit ziet er echt veel beter uit. Helaas heb ik voor jullie geen foto van vóór de operatie.

Overigens vind je hij Mieks Creaties niet alleen heel veel mooie patronen van vogels, maar ook een gave boom en prachtige vlinders.

Zullen andere deelnemers aan de poppendag ook wat te showen hebben?
Blauw en zo
Blauwruitje
Celine
Corina
De Breimeisjes
Juffrouw Ooievaar
Pippa's huis
Ria
Rita
Sandra

17 opmerkingen:

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi gehaakt roodborstje net echt zoals ie daar zit in het vogelhuisje
groetjes ellen

Crealice zei

wat leuk, je vader was er vast blij mee. En de pootjes zijn helemaal prima zo inderdaad.

De Breimeisjes zei

Wat een prachtig vaderdagcadeau! Ik had eigenlijk ook zelf iets willen maken, maar kon niks verzinnen.

casa crea d' emilia zei

Wat een mooi vaderdagcadeau. En vooral omdat hij zelf zei dat hij dat zo mooi vond. Echt super leuk.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Sandra zei

Prachtig zeg! Een heel geslaagd cadeau!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Ooh wat een schatje 😍. Dat was vast een heel geslaagd vaderdag-cadeau Angélique.
Lieve groetjes Miranda

Henriët zei

Wauw!! Wat een leukerd! Doet me er ineens aan denken dat ik ooit 2 patronen heb besteld bij Mieke (vlinder en vogels) maar er nog nooit iets mee gedaan heb. Maar eens tevoorschijn halen voor in de vakantie.
Groetjes van Henriët

Elizabeth zei

Ja, zo'n boek spreekt tot de verbeelding en is ook zò leuk; alles bij elkaar te zien...
Wat een mooi roodborstje, hij lijkt op een echte! Serieus waar hoor!

Vera zei

Je vader is vast heel blij met dit mooi roodborstje.

GerJanne zei

Hoi Angelique,
wat een prachtig roodborstje! Knap gemaakt! Ik kan wel haken, maar ik blijf steken bij pannenlappen en bloemetjes...
Leuk dat je vader het zo nadrukkelijk zei. Toch niet met voorbedachten rade?

zeeuwsmeisje zei

Je weet in ieder geval zeker dat je kado gewaardeerd wordt. Hij is ook erg goed gelukt.
gr lisette

Franciens Haakwerk zei

Oh... wat een lieverdje, haha. Bij ons zit ook ieder jaar een roodborstje in de tuin, ik roep dan, dit is de onze. groet Francien

Corrie zei

Hij is prachtig. En wat zal je vader daar blij mee zijn.

Doris knippenenplakken zei

Wat een schattig lief vogeltje heb je gemaakt!
Wat een leuk geschenk voor je papa echt een prachtig vogeltje.
Groetjes Doris

Haakinformatie.nl zei

Wat issie lief!
Ik heb hem zelf ook gehaakt. Hij staat vrolijk naast de tv. Mieks Creaties heeft zulke leuke vogeltjes en vlindertjes.
Groetjes,
Lisa

Ellen zei

Prachtig vogeltje haakte je...zo lief!
Ook je boek is supergaaf hoor en het verhaal erbij...super maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn op internet!
Leuk dat je volger bent geworden en ik heb jou toegevoegd aan mn lijst hoor en zal me bij jou ook aanmelden!
Groetjes Ellen

ineke zei

je roodborstje is levensecht !!
net als de andere vogeltjes van de ontwerpster.