zaterdag 25 juli 2020

Niet fotogeniek (maar wel lief)

Ik zei het al: ik heb weer een amigurumi te laten zien.
Dit olifantje blijkt totaal niet fotogeniek te zijn, hoezeer hij ook zijn best deed. Kortom, in het echt vind ik hem leuker dan op de foto, maar we moeten het er maar mee doen.





Dit olifantje is naar een patroon van (alweer) Kristel Droog en gehaakt met katoen en naald 2,25. Ook dit is een kraamcadeautje.
Zoals je kunt zien zijn de beentjes beweegbaar.
Ik heb dit olifantje wel meer baby-proof gemaakt dan het patroon aangeeft: sowieso geborduurde oogjes in plaats van veiligheidsoogjes, maar ook geen plukje op het koppie en niet aan de staart, daar haakte ik een moesje.


18 opmerkingen:

Henriët zei

Wat een schattig olifantje. En helemaal baby-proof. Top!
Groetjes van Henriët

Elizabeth zei

Ik vind hem heel erg leuk! En misschien dat deze lichtere kleurtjes wat minder fotogeniek zijn dan hardere middenkleuren, maar zò erg is het nou ook weer niet...
Het gestreepte shirtje staat zò leuk!

Franciens Haakwerk zei

Super lief! Jammer he, dat de foto,s soms niet de goede werkelijkheid aangeven. Groet Francien

zeeuwsmeisje zei

Ik vind het een heel mooi olifantje geworden. Op de foto vind ik mijn creaties ook altijd iets minder dan in het echt, maar we zijn natuurlijk ook geen fotograaf. Goed idee om hem wat meer babyproof te maken.
gr lisette

De Breimeisjes zei

Wat een leukerd weer!

Crealice zei

superschattig en ook de achterkant

Vera zei

Je bent maar druk met al die kraamcadeautjes. Maar ze zijn dan ook wel heel leuk om te maken.
Olifantje is toch echt wel fotogeniek hoor. Het is een schatje en je hbt er goed over nagedacht het babyproof te maken, dat ontbreekt er nog wel eens aan in de patronen.

GerJanne zei

Hahaha, dat kun je zo hebben. Hoeveel foto's je ook maakt...als je niet fotogeniek bent, word je het ook niet. Misschien is hij wel filmgeniek. Dat kan he, heb ik ontdekt. Op foto's kom ik zelf ook meestal niet zo goed uit, maar moet je me op film zien! Maar ik vind je olifantje wel heel erg leuk! Goed dat je hem babyproof maakt. Soms weet je niet half wat er kan gebeuren. Zo had mijn zoon als baby een lintje halverwege zijn luchtpijp. Zo klein als hij was, lintje van een beertje afgepeuterd of wet ik het, ik kwam net op tijd de babykamer binnen!

Margaret zei

Soms lukt het gewoon niet om een knuffel helemaal naar je zin op de foto te krijgen. Heel herkenbaar. Ik vind jouw olifantje wel een leukerd. Slim om hem baby-proof te maken.

Groetjes en fijn weekend, Margaret

bolletjelucky.blogspot.com zei

Aah, ik vind het wel een dotje hoor Angélique. Een lief en mooi cadeautje.
Lieve groetjes Miranda

Doris knippenenplakken zei

Och...wat een dotje zo schattig en lief en helemaal baby-proof top gedaan!!
Je bent een Artist in knuffeltjes maken, ik doe dit niet zo graag knuffels maken liever puls en zo heb zojuist een vest gehaakt. Nog een fijne zondag en aankomende week lieve groetjes Doris

ineke zei

hoezo niet fotogeniek.... ik en alle mensen die gereageerd hebben boven mij vinden het een schatje !!
die oortjes maken hem zooooo knuffelbaar !!

Ria, zei

Niet fotogeniek? Nou... ik vind hem een olijk kinderkoppie hebben hoor. Dat zal een ukkie zeker wel aanspreken. En dat moesje... hoe deed je dat? ik vind het een mooie oplossing voor het staartje.

Haakinformatie.nl zei

Wat een lieverd!

Corina zei

heel mooi en lief olifantje, en lekker veilig zo. super!

Marga zei

Wat een schatje en babyproef!

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een schatje is je olifantje. Echt te leuk. En mooi dat die babyproof is.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Daphne zei

Schat-tig!!
Die oortjes en dat spurtje, aaaah🤩