zondag 4 oktober 2020

Bordeauxrood vest

 Eindelijk, ein-de-lijk heb ik mijn bordeauxrode vest af. Dat komt omdat ik dit project gestart was om te haken wanneer ik een simpel, zonder-na-te-denken project nodig had.  Ik had er geen haast mee en er werd dus alleen af en toe aan gehaakt. 


Hierboven is de kleur niet juist weergegeven, maar kun je wel beter zien hoe het in elkaar zit.

Het vest bestaat uit 2 rechte lappen van alleen maar stokjes waarbij je de rugnaad en zijnaden aan elkaar naait en 2 mouwen die er direct aangehaakt worden. Ik heb beide mouwen gelijktijdig gehaakt zodat ze hetzelfde werden. 

De rugnaad naai je dicht tot ongeveer 5 cm onder de schoudernaad, daarna haak je er een soort driehoek in zodat je een halsbreedte krijgt.

Tenslotte een rand van 7 toeren vasten rond voor-, hals- en onderrand met in de 3e toer wat knoopsgaten en klaar. O nee, nog een paar knopen aannaaien.


Voorruit, ook nog even laten zien hoe het mij staat.



Ik ga niet graag op de foto, dat is wel te zien, maar oké.

Het vest is gehaakt met acryl en haaknaald 5,5. Het weegt nog net geen 500 gram. Het was fijn om er van tijd tot tijd aan te haken en ik heb er weer een lekker warm vest bij.

Het zal even duren totdat ik hier weer haakwerk laat zien, ik ben namelijk net begonnen aan een deken en wel één waar ik mijn hoofd bij moet houden ook, dus geduld. Gelukkig staan er nog wel wat kaarten in de planning en misschien doe ik tussendoor nog wel met een challenge mee.

16 opmerkingen:

Remco zei

Het bordeaux rode vest staat je prachtig!
En je staat ook prachtig op de foto!
Moet je vaker doen, leuk...

Nou maar weer verder met je volgende lange termijn project.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een mooi vest en het staat je goed deze warme kleur Angélique. Het draagt vast heerlijk.
Lieve groetjes Miranda

Sarah zei

Wauw Prachtig! Het staat je beeldig. X

Ellen zei

Heel mooi hoor...mijn complimenten, ik doe het je niet na. Mooie kleur koos je...het staat je goed hoor!
Succes met de deken, groetjes Ellen

zeeuwsmeisje zei

Wauw wat een mooi vest. Het staat je ook erg goed. Ik vind de kleur ook erg mooi zo voor het najaar.
gr lisette

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een leuk vest. Staat je ontzettend goed. Mooie kleur rood. Leuk dat je ook lekker aan het haken bent, is prima te combineren met kaarten maken hihi. Ik ben benieuwd naar je deken :-) en je kaarten natuurlijk ook ;-).
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Elizabeth zei

Ik ben het echt he-le-maal met Remco eens! Wat een prachtig vest heb je gemaakt, Angelique...

Doris knippenenplakken zei

Wat een prachtige vest heb je gehaakt Angelique!
Je staat er prachtig mee hoor.
Ik heb ook al heel veel gebreid, heb alles op mijn instagram account gezet:)
Groetjes doris

De Breimeisjes zei

Heerlijk vest en het staat je prachtig! Leuk dat je jezelf laat zien!

Marga zei

Mooie kleur, die je heel mooi staat, warm.
Het heeft lang geduurd, maar precies op tijd klaar, want je kunt hem nu lekker dragen.
Geniet van je mooie haakwerk.
Liefs, Marga

Haakinformatie.nl zei

Hij zit je als gegoten. Staat je echt heel mooi. Mag je heel trots op zijn.
Ik ben benieuwd hoe je deken gaat worden.
Groetjes,
Lisa

Sandra zei

Wat een schitterend vest en wat leuk dat je deze foto’s deelt!
De kleur staat je fan-tas-tisch mooi!
Lieve groetjes,
Sandra

GerJanne zei

Ah, wat een gaaf vest! Mooie kleur heb je gekozen en erg leuk je op de foto te zien. Staat je ook mooi!
En de deken is dus ook een groot project. Ben benieuwd hoe het wordt en hoe lang je erover doet...

blauwruitje zei

Wat een fijn vest! Altijd lekker als het wat fris is.

Daphne zei

De kleur staat je héél erg goed!!
Wat een leuke foto's.
Soms is het heerlijk om zo'n project te hebben liggen, niet teveel nadenken en lekker haken.
En.... vesten zijn in deze tijd echt een must have!!

ineke zei

prachtig vest geworden !!!
en gekkie je ziet er geweldig uit... ook op fotoos !! :)
ben aan een jurk bezig met haken dat schiet ook niet op !!
vandaar ook alweer 2 weken niks geplaatst
maar ga nu beginnen aan de mouwen dus wie weet is het wel snel af.