donderdag 4 augustus 2022

Kerst zonder rood of groen

 Op het blog van 52 Weeks to Christmas loopt er nu de juli-challenge, deze luidt: geen rood of groen, wel een vleugje zilver.
Ik doorzocht eerst de blokken met kerstpapier welke geschikt waren, daaruit koos ik een blok met blauw en wit. Daarbij leek het mij mooi om het nieuwe knipvel van Marianne Design te gebruiken, maar dat zijn alleen achtergrondjes, de tomte/gnomes zouden daar heel leuk op staan. Het ronde plaatje leende zich uitstekend voor de challenge van Creative Sketchy Girls, die stond ook op mijn lijstje van challenges waaraan ik mee wil doen dus daar link ik de kaart ook.
Het vleugje zilver voegde ik voornamelijk toe door wat onderdelen (hoeden, schoentjes, wantjes en hulsttak) te stansen uit zilverkleurig glitterkarton. Ik kan jullie verzekeren dat het heel schitternd is, haha, een heel leuk effect geeft het (vind ik dan). De drie kleine sterretjes bovenin zijn ook zilverkleurig.


De tekst heb ik gestempeld met Versamark en bestrooid met embossingpoeder Wow white glitz, ik vind dat nog best lastig, dat heatembossing. 
Deze kaart heb ik gisteravond gemaakt, op zolder, waar de thermometer 27,5°C aangaf,  wat een contrast met de kaart. De heattool had ik bijna niet eens nodig, haha.

21 opmerkingen:

Henriët zei

Wat een mooi tafereeltje op deze kaart. Erg mooi!
Groetjes van Henriët

Caroline Cards zei

Geweldig leuke kerstkaart met de lieve gnomes!
Groetjes, Caroline

Freubelmina zei

Wat een ontzettend leuk en lief kerstkaartje maakte je en ja dat heatingembossing vind ik ook niet zo gemakkelijk hoor,gebruik van alles maar krijg toch vlekken….en het effect is altijd zo mooi xx

Anita van Deur zei

Pff dat is warm bij je op de zolder, je kaart is super leuk met de lieve gnomes!

Trudy zei

Super mooi kaartje met de leuke gnomes!
Groetjes Trudy

Ellen zei

Heel leuk gedaan hoor met deze gnoompjes en in mooie tinten blauw!
Groetjes Ellen

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met de leuke kabouters erop leuk verwerkt in de sketch leuk dp heb je gebruikt
groetjes ellen

bolletjelucky.blogspot.com zei

Heel mooi Angélique. Gave sketch en mooie tinten blauw heb je gebruikt. Heel feestelijk met die zilveren accentjes. Die gnomes zijn op hun kerstbest gekleed hihi. Ik houd ervan.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Daphne zei

Haha, nou inderdaad, de kaart doet heel koud aan, door de kleuren en de sneeuw vlokjes die erop te zien zijn. Als ik dan lees dat het 27,5 graden was terwijl je het maakte vind ik het nog knapper dat het zo goed gelukt is.
Dat heat embossing vind ik ook zo'n dingetje...... soms komt de tekst niet mooi tevoorschijn en dan haalt het de hele kaart naar beneden. Bij jou is het goed leesbaar en daar gaat het om toch?

Antjes kaartcreaties zei

Wat een gave kerstkaart met de Gomes Angélique! Leuk de blauwe en zilveren tinten samen met het wit.
En wat komen de Gnomes mooi uit op de ronde achtergrond. Leuk idee om het zo te maken.
Groetjes Antje

Marijke zei

Een heel mooi kaartje en zeker mooi in deze kleuren voor de uitdaging van 52 WTC. Heel leuk ook die gnomes ervoor! Gezellig dat je meedoet met de uitdaging van 52 WTC. Groetjes Marijke

Martha zei

Heel leuk dit kerstkaartje, Angelique!
Mooi in de blauwe tinten en die gnoomes komen er lruk op uit!
Oei 27,5 graden das een beetje veel van het goede
Ik knutsel altijd in de woonkamer waar het nu zo rond de 23graden is
Liefs Martha

Elizabeth zei

Ja, ik moet zeggen dat ik heel erg van deze combinatie houd! Blauw en zilver is prachtig bij elkaar en vind ik ook minder kitsch...
De strookjes papier achter de cirkel zijn leuk gedaan!

Annemarie en Merit zei

wat een ontzettend leuk kaartje is dit, die twee staan er gezellig bij...
Ja het was dan echt HEAT embossen bij jouw, zo warm..pff
Gezellig dat je er bij bent vandaag, en dat je meedoet met de uitdaging.
Liefs Annemarie en Merit DT52WTC.

Trijntje zei

Wat een leuke kaart met deze twee mooie gnoompjes. Knap om in die warmte zo'n leuke kaart te maken. Groeten Trijntje

Jantine zei

Wat een prachtige kaart met al dat blauw, Angélique! Leuke kabouters er ook op.
Bedankt voor je deelname aan onze uitdaging bij 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

De Breimeisjes zei

Echt super leuke kaart!

karin zei

Echt mooi met de gnomes erop. Leuk met de zilveren mutsen.
Groetjes,
Karin

GerJanne zei

Hoi Angélique, wat een leuke kaart met die gnomes en hun zilveren mutsen.
Leuk gedaan zo met die sketch.

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een mooie winters tafereeltje op je kerstkaart, en wat mooi die gnomes erop. Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid.

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een prachtige kaart heb je weer gemaakt. De kleuren zijn prachtig. Leuke sketch ook zo. Mooi met het zilver glitterkarton. Een hele chique kaart.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily