woensdag 4 januari 2023

Jarige vogelfotograaf

 De man van mijn vriendin was vlak voor de kerst jarig en natuurlijk maakte ik een verjaardagskaart voor hem. Hij heeft als hobby vogels fotograferen, daar had ik wel een ideetje voor:


Het vliegtuigje refereert naar een andere hobby van hem, flightsimulator spelen.
De jarige houdt niet van allerlei tierenlantijntjes, dus ik heb de kaart strak gehouden.

De kaart werd erg gewaardeeŕd, een hobby op een kaart verwerken doet het altijd wel goed.

Gelukkig kwam deze kaart op tijd aan, heel spannend, want de post kan momenteel lang onderweg zijn, met flinke omzwervingen door Nederland. Vorige week kreeg ik, verspreid over verschillende dagen, post die al op 14 en 18 december was afgestempeld in Rotterdam, terwijl het in het Oosten gepost was. Maar ook mijn eigen post schijnt soms nog onderweg te zijn terwijl ik dit jaar wel heel vroeg was met de kerstpost, ik meen ook de 14e of 15e. Ik zag net in de app dat ik vandaag ook 2 enveloppen met kerstzegels mag verwachten, al blijkt dat ook niet altijd op te gaan.

Fijne dag iedereen!

21 opmerkingen:

Martha zei

Prachtig gemaakt, Angelique
Fijn dat je kaart gewaardeerd is!
Ja zucht die post....
Liefs Martha

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi strak kaartje met het vogeltje en het fototoestel leuk idee om het vogeltje ook terug te laten komen in het diafragma het vliegtuigje erbij is ook is ook leuk zo is het bij elkaar een leuke persoonlijke kaart geworden.
ja de post blijft een probleem, ik had ook kaarten die een week onderweg zijn geweest en moet er ook nog krijgen
groetjes ellen

GerJanne zei

Hoi Angélique,
het is een heel leuke, grappige persoonlijke kaart! Als je niet weet wat de hobby's zijn, is hij veel minder te begrijpen. Maar de man van je vriendin heeft dat zeker gesnapt.
En ja die post! Niet normaal hoor! Ik hoorde meer van dot soort geintjes. Hoe kan het?!
Nou ja, ik ben blij dat mijn kaart bij jou gekomen is, hoewel brengen op de fiets, sneller was geweest, hihihi. Misschien lopend nog wel...

Caroline Cards zei

Super leuke kaart en wat een geweldig idee om een kleiner vogeltje en takje voor de lens te plakken!
Groetjes, Caroline

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een mooie kaart heb je gemaakt. Heel erg leuk gedaan. Wat gek van die post. Ik heb ook zeker 2 kerstkaarten niet ontvangen helaas. De post heeft het echt niet op de rij momenteel.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Margreet zei

Wat een mooie persoonlijke kaart heb je gemaakt voor de fotograaf/flightsimulator.
Iets persoonlijks op de kaart doet het altijd goed bij de ontvanger.
xxx Margreet

Kaartenkraam zei

Wat een leuke toepasselijke kaart, daar zal de ontvanger blij mee zijn.
Post met kerstzegels is altijd een ander verhaal dan de gewone post volgens mij.
Maar het duurt tegenwoordig soms inderdaad wel langer, je kunt er zeker niet meer van uitgaan 'vandaag gepost morgen bezorgd'.

groetjes van Ank

Anoniem zei

Hele leuke en persoonlijke kaart maakte je voor de jarige…superidee zo!
Ja de post maakt rare sprongen idd.
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Sarah zei

Leuk deze persoonlijke kaart. Ik wacht ook nog op Kerstpost van Colien, voor de rest is alles vlotjes aangekomen. 😉

De Breimeisjes zei

Wat een mooie kaart!
Ja, bij mij deed de post er ook 2x lang over... Eerst met de bestelde kaarten, die kreeg ik echt pas vlak voor de kerst binnen. Vervolgens deden de kaarten er toen nog 4 dagen over om bij de geadresseerden te komen.
Maar goed, better let as net ;-)
Lieve groet,
Akkelien

!neke zei

Wat een gave persoonlijke kaart !!!!
Groeten Ineke

marmarel zei

Dat is een leuke en toepasselijke kaart geworden!
Groetjes, Marijke

blauwruitje zei

Een kaart waar je goed over nagedacht hebt. Heel geslaagd.
Groetjes Sandra

Freubelmina zei

Wat een leuke persoonlijke kaart maakte je Angelique! Tot in de details afgewerkt zoals je de genomen foto ziet in het toestel, gaaf hoor! Verder heb ik een heel stuk teruggelezen en alles bewonderd zoals de lieve muisjes en de schitterende lantaarns…teveel om op te reageren maar ik heb ervan genoten. Vanaf nu hoop ik weer bij te blijven xx

Elizabeth zei

Wat een heerlijk toepasselijke kaart! Ik vind het sprankelende geel ook zo'n mooi tegenwicht voor de sombere kleuren van het fototoestel. Een hele gave kaart!

Antjes kaartcreaties zei

Wat een gave verjaardagskaart Angelique!
Zo leuk dat je de diverse hobby's hebt gecombineerd op de kaart.
Nog de beste wensen voor 2023.
Groetjes Antje

Hetty P. zei

Mooie kaart heb je gemaakt voor een vogelaar, Leuk met het fototoestel.
Heel persoonlijk op deze manier
Fijne dag,
Hetty

Daphne zei

Heel leuk om hobby's op een kaart te verwerken.
Wat heb je dit leuk gedaan, door het vogeltje groot voor de lens te maken en dan in de lens hetzelfde tafereeltje in het klein terug laten komen, net echt.

Doris knippenenplakken zei

Wat een super mooi kaartje Angelique!
Groetjes Doris

Gina zei

Een superleuke kaart voor de vogelfotograaf ! Heel leuk bedacht ! Groetjes Gina

Angela zei

Wat een prachtige persoonlijke kaart Angélique! Hele leuke details!

De postbezorging is soms écht een ramp. Ik had de meeste kerstkaarten rond 12 december gepost... die voor Michelle (Beverwijk) was eerder bezorgd dan de kaart voor mijn vriendin in Goor 7 km verderop..... had ik beter op de fiets kunnen brengen 🙈....
Dit jaar gaan ze nog vóór Sinterklaas op de post 😉.