maandag 9 januari 2023

Remco's verjaardag

 Half december werd Remco 60, dat moest natuurlijk goed gevierd worden.
Normaal gesproken vieren we zijn verjaardag in het weekend voor Kerst met zijn zoon en dochter en aanhang, met mijn familie wordt het eigenlijk nooit gevierd omdat het al zo'n hectische tijd is, waarin je elkaar al regelmatig ziet.

Maar deze keer wilde ik er wat speciaals van  maken en in oktober reserveerd ik voor 20 personen in een restaurant halverwege het land, want, zoals jullie misschien weten, wonen Remco en zijn kinderen in het Oosten  en mijn familie, Remco's ouders en ik in het Westen.
Toen ik iedereen uitnodigde vroeg ik of iedereen een, al dan niet zelfgemaakte, bijdrage voor Remco's kerstboom wilde meenemen, wat inhoud een ijsje of ijscowagen.

Een week voor Remco's verjaardag was het verrassingsetentje, het was heel geslaagd, al was het natuurlijk heel jammer dat mijn vader er niet bij was. Mijn moeder had heel lief ook namens mijn vader een ijsje voor in de boom meegenomen.
Natuurlijk had ik zelf de bijdrage gemaakt, ik maakte zelfs 2 ijsjes. De eerste in een kerstbal:



En de tweede:



Het hoorntje maakte ik van designpapier, het roze ijsbolletje van satijnstof, de rode kers is een geschilderd piepschuimballetje, de slagroom is gemaakt van zigzagband en een roze sierlintje vormde de afwerking tussen ijsbol en hoorntje.

Maar ik maakte nóg een bijpassend cadeautje. 
Al maanden geleden kocht ik een lap stof met ijsjes, ik had toen nog geen vast omlijnd plan ervoor, maar Remco ging zelf ook in mijn bijzijn af en toe op zoek naar ijsjesstof. Heel handig vroeg ik hem eens wat ie daar nou mee wilde. "Ik wil een gilet van ijsjesstof" was zijn antwoord. Mooi, dan wist ik dat. Gelukkig vond Remco nooit ijsjesstof, maar met het etentje kreeg hij toch een gilet van ijsjesstof.


Hij deed hem meteen aan en het is de komende jaren onderdeel van zijn kerstoutfit, hahaha, je moet er maar van houden.

Ter verduidelijking plaats ik (met toestemming) een foto van Remco's kerstboom die ieder jaar voller wordt:


Zoals jullie kunnen zien is er nog plek genoeg voor ijsjes 🤣🤣🤣
De boom heeft zelfs in de krant gestaan als één van de vijf mooiste kerstbomen van Almelo en daar is Remco heel trots op! Je kunt het hier in de krant vinden.

Uiteraard maakte ik ook een kaart voor Remco,  die kreeg hij op zijn verjaardag, maar die zien jullie morgen want dit blogbericht is al lang genoeg.

22 opmerkingen:

Freubelmina zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van je lieve Remco en wat een leuke verassing organiseerde je Angelique.
Je ijs is erg leuk zeg en dan dat gilletje….geweldig! Ik had z’n gezicht wel eens willen zien! Lieve groetjes xx

Elizabeth zei

Hartelijk gefeliciteerd! Wat onwijs leuk dat je dit voor hem hebt georganiseerd zeg...
De ijsjes zijn er wel ingepeperd bij hem hoor, hahaha... maar dat krijg je als je extreem voor iets gaat.
Wat knap om zo'n gilet zelf te maken!

Irene zei

Wat is dit een gezellige blogpost om de week mee te beginnen Angelique, alsnog gefeliciteerd met jarige Remco die kennelijk dol op ijs is 🤣🤣🤣🤣🤣 en wat zijn jouw creaties gaaaaaf!!!
Fijne week XxIrene

Daphne zei

Daar ben je mooi druk mee geweest, met het organiseren en ideeën bedenken en dan allemaal "in het geheim".
Wat ontzettend leuk allemaal.
Je ijsje is prachtig geworden, net echt!!
En de gilet, wauw, dat heb je mooi gemaakt, dat is toch TE leuk voor een ijsjes fan.
Wat heeft hij toch met ijs, want hij is wel echt heel héél erg fan hè!🥰

De Breimeisjes zei

Wat ontzettend leuk, Angélique: het etentje en ook dat gezamenlijke cadeau, nog meer ijsjes voor in z'n kerstboom. Wat een unieke verzameling! En een geweldig stofje heb je gevonden. Heel leuk dat je een gilet voor hem gemaakt hebt.
Groetjes,
Akkelien

Creaellenknutselsite zei

als nog gefeliciteerd met Remco's verjaardag wat een gezellig verhaal en wat een leuke idee voor de kerstboom met ijsjes, het gilet vind ik supergaaf geworden wat zal ie er trots op zijn
groetjes ellen

carla zei

Wat een organisatie, maar knap gedaan.
Zo leuk bedacht met al die ijsjes en je hebt zelf een mooie gemaakt. Ook die gilet ziet er fantastisch uit.
Tof gedaan.
Groetjes,
Carla

Henriët zei

Wat een super leuk blogbericht is dit!
Leuk zo'n etentje voor de 60e verjaardag van Remco maar jouw cadeautjes zijn helemaal leuk!
Mooie kerstboom. Daar is vast geen tweede van in Nederland.
Groetjes van Henriët

Kaartenkraam zei

Wat leuk dat je Remco zo hebt kunnen verrassen. Heeft hij iets speciaals met ijs? Heb je misschien wel eens gemeld maar is mij dat ontgaan of ik volgde je nog niet?
Ik vind zo'n boom met een thema hartstikke leuk en dat er zoveel ijs-versieringen zijn daar had ik geen idee van.
Dat gilet is ook prachtig geworden.

groetjes van Ank

Margreet zei

Wat een gezellig verhaal om de week mee te beginnen. Alsnog proficiat met Remco en wat iet zijn kerstboom er gaaf uit. Wat een prachtig gilet heb je voor hem gemaakt. Blijer kon je hem niet maken, denk ik.
xxx Margreet

Martha zei

Ha die Angelique
Wat een leuk blogbericht, van harte met je lief en dat hij van ijsjes houdt weet nu iedereen....zo leuk die creaties in de boom!
En dat gilet heb jij dat zelf gemaakt?
Heel gezellig allemaal
Fijne dag liefs Martha

Anoniem zei

Geweldig Angelique…je hebt Remco zeer verrast miet ik zeggen! Ik wist niet dat Remco gek van ijs is…nu wel haha!
De gilet is supergaaf!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

karin zei

Zo leuk dat ijsje als kerstboomversiering, echt een leuk idee. De boom ziet er schitterend uit.
Je bent echt creatief dat je een gilet kan maken, heel leuk met die stof met ijsjes erop. Kan ook goed bij de carnaval.
Groetjes,
Karin

Franciens Haakwerk zei

Wat een ontzettend leuk bericht is dit, fijn om dit zo met elkaar te vieren, en je vader had er denk ik graag bij geweest. Nog gefeliciteerd hoor, en wat een leuke kerstboom! groet Francien

Trijntje zei

Wat een gezellige boom bij Remco met alle ijsjes. Een leuk idee van je. En het gilet erg grappig.Fijn dat hij er zelf blij mee is. Groeten Trijntje

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Nog van harte gefeliciteerd met Remco. Wat heb je dat leuk bedacht, een verrassingsdiner met alle familie bij elkaar. En dan heeft hem ook nog 1 van de mooiste bomen van Almelo opgeleverd. Super grappig. Mooi hoor. Dat gilet ook, voor iemand die van ijsjes houdt erg passend lijkt mij ;-).
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

bolletjelucky.blogspot.com zei

Alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van Remco en wat leuk om een etentje te organiseren voor deze mijlpaal. Wat gaaf om iedereen een bijdrage voor zijn "ijsjes-kerstboom" te vragen en ik vind dat jij een heel smakelijk uitziend ijsje hebt gemaakt Angélique. Het klapstuk is toch wel dat ijsjes-gilet whaha. Hij blijft wel consequent in stijl hè, maar het heeft hem wel de mooiste boom opgeleverd .
Lieve groetjes Miranda

GerJanne zei

Hoi! Wat ontzettend gaaf! Die boom is helemaal geweldig! EN wat heb je een leuk idee gehad om een restaurant te reserveren halverwege het Oosten en het Westen. Was je misschien wel in Apeldoorn? Jouw ijsje is top zeg! Wat leuk die kers en de slagroom.
Dat kleine boompje voor Ellemijn is trouwens helemaal leuk.

GerJanne zei

Vergeet ik helemaal te zeggen dat dat gilet natuurlijk de perfecte kerst outfit is voor Opa IJs!

Sarah zei

Wat een leuke post!
Genoten van je verhaal, want heb je Remco in de watten ( of beter gezegd, in de ijsjes) gelegd. De gilet heb je prachtig gemaakt en tof dat je iedereen een (nep) ijsje liet meebrengen. Ik dacht eerst echte ijsje😂.
De boom is heel uniek! Nu ben ik wel benieuwd naar je kaart!

Caroline Cards zei

Geweldig leuke cadeautjes en wat zal dat gilet een verrassing zijn geweest. Remco heeft een mooie ijscoboom!
Groetjes, Caroline

Corina zei

Wat origineel, een ijsjesboom, wel heel leuk. En wat een super toepasselijke cadeautjes heb je voor hem gemaakt, heel mooi!