donderdag 4 februari 2021

Harry

 Ik schreef al in mijn vorige blogbericht dat ik een kaart had gemaakt waar ik zelf wel erg tevreden mee ben, hier komt hij (na een inleidend praatje, niet zo ongeduldig, haha).

Het begon weer met een stans die ik met Kerst (of mijn verjaardag, dat weet ik niet meer) van Remco kreeg: een grote stapel boeken (dit werd creatie 11 van mijn uitdaging). Leuk, ik had nog niet zoiets, maar ja, wanneer gebruik je dat? Onlangs dacht ik terug aan een pin op mijn pinterestbord waarbij iemand met Kim's buddies (voor de hiermee onbekenden: een stansset om poppetjes mee te maken) van MD een Harry Potter had gemaakt. Ik had deze set jaren terug op de KreaDoe gekocht voor een habbekrats. Ik heb er geheel mijn eigen draai aan gegeven en mijn inbeelding zijn gang laten gaan. Ik ben geen groot fan, maar heb wel de eerste 3 boeken gelezen, de 4e is nooit verder dan de helft gekomen. Maar ik weet dus dat Harry, wanneer hij naar de tovenaarsschool gaat, de trein vanaf perron 9 3/4 moet nemen. Natuurlijk heeft hij zijn toverboeken mee, Hedwig (zijn sneeuwuil) en onmisbaar, zijn Nimbus 200 (Vliegende bezem), uiteraard in vol ornaat met tovenaarsmantel en rood-geel gestreepte sjaal.


Om op het perron te komen moet hij door een voor gewone mensen (dreuzels) onzichtbare doorgang in een stenen muur. De stenen muur heb ik met een embossingfolder gemaakt, ik heb daarbij de voegen en groeven in de stenen bewerkt met inkt. Ik vind de achtergrond heel goed gelukt, in het echt is het nog veel mooier dan op de foto.

Voor degenen die Harry Potter niet kennen: hij heeft een litteken op zijn voorhoofd in de vorm van een bliksemschicht. En haar dat altijd rommelig zit, rommeliger dan dit kreeg ik het niet.

Ik vind de kaart gaaf geworden, maar wat ik zeker net zo gaaf vind zie je hier onder, de achterkant van de kaart.


Ik heb mijn eigen stempel laten maken! Superblij ben ik ermee, echt een "finishing touch" voor de kaarten. Mijn jongste zoon heeft het ontwerp gemaakt. Natuurlijk heb ik meteen alle kaarten die ik in voorraad heb (zijn er niet zoveel) voorzien van een stempel. Chique staat het, hè?

17 opmerkingen:

Céline zei

Wat een mooie Harry kaart!
En je eigen stempel, wat geweldig.

Creaellenknutselsite zei

oooh helemaal geweldig leuke details en een leuk verhaal ik heb ook een eigen stempel staat inderdaad sjiek op je kaart
groetjes ellen

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een hele gave kaart en zeker voor een Harry Potter fan. Dat heb je allemaal mooi bij elkaar verwerkt. Die stapel boeken vind ik zowiezo superleuk, zo'n stans zoek ik al zo lang (weet je het merk Angélique?) Ik had laatst zoiets bij Ali besteld maar die is nooit aangekomen. Je eigen naamstempel, en zo'n mooi is zeker top. Ook leuk om bij je gehaakte spulletjes een labeltje te maken.
Lieve groetjes Miranda

Elizabeth zei

Ik ben geen Potter-fan, maar je kaart ziet er wel leuk uit. Genoeg te zien en te ontdekken. Leuk zo'n enorme stapel met boeken!

Trijntje zei

Het is zeker een prachtige kaart geworden. Zeker voor een Harry Potter fan. Superleuk samengesteld. Ik heb indertijd wel al boeken gelezen. Vond het leuke boeken . Je kaart is een toppertje geworden. Groeten Trijntje

Daphne zei

Wat leuk!!!!!!
Zo ontzettend leuk bedacht en alles klopt.
Wat zal je een plezier hebben gehad met het maken van deze kaart.
Leuk dat alles dan klopt en past he, dat geeft een heel voldaan gevoel.
Je stempel is super!
Hoe stempel je dat nou in het wit? Of is het embossing poeder?
Maakt het inderdaad echt helemaal af.

De Breimeisjes zei

Geweldig, wat een mooie kaart!
En de stempel is ook prachtig, dat maakt het helemaal af.

GerJanneke zei

Oh wat ontzettend leuk. Ik ken Harry Potter (natuurlijk zou ik bijna zeggen) en je hebt hem heel goed gemaakt met dat littken...hihihi... het is vast Harry die voor het eerst is naar Zweinstein gaat. En zo grappig te lezen dat je bent blijven steken in deel 4 op de helft. Ik ook!! Zo leuk dat ik niet de enige ben, hihihi.....
je stempel is heel mooi. Waar heb je hem besteld? De mijne wordt wat slechter...
En oh ja, als je tijd hebt, kun je eens kijken naar de nieuwe foto op mijn blog van de kerstkaart. Je schreef blauw en het is donkergrijs. Ik zag het ook op mijn mobile, dat het blauw leek. Komt door het binnen fotograferen. Ik heb meteen een nieuwe foto gemaakt.

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wauw, die kaart is zooooooo gaaf. Ik heb een stel vrienden die echt grooooooot fan zijn van Harry Potter, zelf heb ik ook alle boeken en films gezien, maar ben niet zo'n grote fan als hun. Echt zo gaaf hoe je alle verschillende mallen hebt gecombineerd. je stempel vind ik echt heel erg tof geworden. Heel professioneel ook hihi. Leuk hoor.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Doris knippenenplakken zei

Wat een geweldige Harry kaart Angelique.Zo mooi gedaan met de stencils en dan nog een eigen stempel erop leuk he.
Groetjes Doris

juffrouw Ooievaar zei

Wat een super mooie, geweldige kaart, echt heel mooi gemaakt, zo gedetailleerd!
Een groot succes deze kaart en je stempel, heel goed, dat je je eigen stempel hebt laten maken, maakt een kaart helemaal af. Groetjes en een heel fijn weekend, Anita

zeeuwsmeisje zei

Die stempel is echt een item wat de kers op de taart is. Ik ben ook geen harry potter fan, maar kan zeker wel deze kaart waarderen.
gr lisette

Crealice zei

wat een prachtige stempel. Vroeger schreef ik altijd achterop de kaarten die ik verkocht mijn gegevens. Maar een stempel is natuurlijk vele malen mooier.

blauwruitje zei

Wat een leuke kaart met groots effect.

ineke zei

leuke kaart en ik zie zoveel mogenlijkheden met die boekenstans...voor iemand die gek op lezen is.. of een kind dat slaagt voor een examen enz enz
je eigen stempel is prachtig.. had ook zoiets,niet zo mooi.. gewoon fabrieksontwerp... maar mijn stempels liggen zo ver weggeborgen..

Catherine zei

Een topkaart voor een Harry Potter fan, alles zo mooi bij elkaar gezocht en verwerkt. De chique stempel maakt het helemaal af. Groetjes, Catherine.

dalton zei

De kaart werd zeeeeer gewaardeerd, zeker in deze C-tijd waarbij echt bezoek niet binnen de regels viel. Ze was echt jarig!
Deftig ook je stempel. Doe je goed!