vrijdag 19 februari 2021

Showtime!

 Haha, het kan eindelijk! Een fotograaf zal ik nooit worden (alhoewel, zeg nooit "nooit", dat zal ik binnenkort bekrachtigen), maar de foto' zijn goed genoeg om de deken te laten zien.


Een close-up van het kabelwerk. Aan de v-tjes zie ik dat de deken ondersteboven hangt, maar dat maakt niet zo uit.

Ook een foto van het geheel.


En nog eentje voor de rand, ik heb 4 toeren vasten gehaakt en afgesloten met de kreeftensteek. Deze steek had ik nog nooit gebruikt, ik vind hem heel mooi en absoluut niet moeilijk. Het is eigenlijk gewoon een vaste, maar dan achteruit gehaakt.

Deze deken heb ik gehaakt volgens het patroon Bernat Crochet Cablework Blanket. Het is een patroon waar je goed je hoofd bij moet houden, het duurde ook lang tot ik het uit mijn hoofd kende, het repeterende kabelpatroon bestaat uit 14 toeren.  Het patroon is in het Engels (Amerikaanse termen), daar heb ik opzich niet zoveel problemen mee, maar in dit geval kwam ik met de geschreven tekst niet ver. Gelukkig zit er ook een haakschema bij, daar kon ik wel mee uit de voeten.

Ik heb gehaakt met Saskia van de Wibra 100% acryl, er zitten bijna 14 bollen à 100 gram in en ik haakte met haaknaald 5,5. In het begin was het flink puzzelen met het aantal steken, welke maat haaknaald het mooiste resultaat gaf en natuurlijk het patroon, ik had regelmatig een flinke berg spaghetti op tafel liggen, haha. Maar hoe vaker ik moest uithalen, des te meer beet ik mij er in vast.

Deze deken is voor mijn jongste, nu zijn mijn 3 mannen allemaal voorzien van hun eigen deken (zie hier en hier). De wens was niet te breed, wel lekker lang, tamelijk zwaar en liefst met kabels, mooie ingewikkelde, repeterende kabels. Ik denk dat ik alle wensen heb vervuld. Ik had nauwelijks het laatste draadje weggewerkt of de deken lag al op zijn bed. 

O ja, de deken is ca. 110 x 185 cm. Mijn zoon is er superblij mee.

22 opmerkingen:

Franciens Haakwerk zei

Oh wow!! wat een project en wat is het mooi geworden. Je jongste kan lekker wegkruipen onder een heerlijke deken. Super gedaan, groet Francien

Jacqueline zei

Wauw.. Erg mooi!! Super gedaan..

Jacqueline zei

Wauw.. Erg mooi!! Super gedaan..

De Breimeisjes zei

Mooi! De foto's zijn super!
Ja, de kreeftensteek is ook echt leuk, makkelijk om te doen en geweldig effect.

juffrouw Ooievaar zei

Snap ik goed dat je zoon blij is met zijn deken, hij is dan ook prachtig!!
Een heel mooi project afgerond, ik ben benieuwd wat je nu gaat maken, of ben je al weer aan iets begonnen :)
Groetjes Anita

!neke zei

Super mooi gemaakt !!!
groeten Ineke

Ellen zei

Wat is hij mooi geworden zeg...mijn complimenten hoor en ook de andere twee heb ik even bekeken, geweldig! Fijn dat je boys er zo blij mee zijn...doet goed hè!
Groetjes Ellen

Knutselpret zei

Wat een pracht deken daar mag je trots op zijn

Aankleedpopje zei

Prachtig, Angélique!

Tinneshobbyworld zei

Een super mooi deken ... een pronkstuk!

Lindevrouwsweb zei

Wat is de deken mooi geworden!

Doris knippenenplakken zei

Wat een prachtige deken!
Super mooi gedaan, kan het geloven dat je zoon er heel blij mee is.
Fijn weekend, groetjes Doris

blauwruitje zei

Ik vind hem echt geweldig. Wat een mooie deken!! Ik snap dat hij er blij mee is.

Sandra zei

Fantastisch! En wat een mooi cadeau voor je zoon; elke steek met liefde gehaakt🥰

Trijntje zei

Wag een prachtige deken! Groeten Trijntje

Ria, zei

Wat een prachtige stoere deken is het geworden, Angelique. Mooi maar gecompliceerd kabelpatroon. Chapeau! Ik heb de vorige dekens ook nog teruggekeken. Allemaal even mooi.

Henriët zei

Wat een prachtige deken! Heel mooi patroon. Ik heb de link opgeslagen. Wie weet.....
Groetjes van Henriët

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie deken wat een klus zeg maar dan heb je ook wat mooi patroon
groetjes ellen

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw nou hij is práchtig Angélique. Wat knap om kabels te haken, ik vind het een schitterend patroon met een stoere uitstraling.
Lieve groetjes Miranda

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wauw, je deken is echt schitterend geworden zeg. Wauw wauw wauw. Die gehaakte kabels vind ik echt super tof. Een mooie stoere deken.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Daphne zei

Wauw, ik heb hier diep respect voor!!
Wat ontzettend mooi!!

Catherine zei

Het mag dan een enorme klus zijn geweest om deze deken te haken, maar hij is fantastisch mooi geworden, echt top haakwerk. Daar mag je gerust beretrots op zijn. Groetjes, Catherine.