vrijdag 1 oktober 2021

Vestje voor Ellemijn

 Eind oktober wordt Ellemijn, kleindochter van Remco en dus mijn "bonus kleindochter", 2 jaar.
Een hele tijd geleden, t.w. ergens in juni, begon ik aan een vestje voor haar, een patroon van Drops Design. Ik was niet veel aan het haken, had niet altijd zin en veel andere bezigheden, maar het vorderde langzaam. Helaas kreeg ik een zogenaamde tennisarm, geen idee hoe ik eraan kom en daar heb ik nu nog steeds last van. Het haken ging maar heel langzaam, heel af en toe een toertje. Maar het is af gekomen en ik vind het heel leuk geworden.




Ik zie alleen nu op de foto's dat ik de sluiting toch aan de verkeerde kant heb, dat moet ik nog in orde maken, dat wil zeggen: knoopjes afhalen, mouwnaden uithalen, vestje keren en mouwen en knoopjes opnieuw naaien. Komt goed. Het is ruim voor haar verjaardag klaar.
Het garen is Super Soft van Zeeman, gehaakt met naald 3,0.

Nu is het heel jammer dat ik met die tennisarm zit en haken niet echt genezend werkt, want eigenlijk wil ik nu heel veel haken, mijn hoofd heeft honderd projecten bedacht, want....
ik wordt in maart voor het eerst echt oma! (Wat klinkt dat opeens oud, hahaha) 
Mijn oudste zoon en zijn vriendin verwachten een zoon, zo ontzettend leuk! De kaart die ik hier postte was voor mijn eigen zoon en schoondochter. 

Hopelijk duurt mijn blessure niet al te lang meer, want de dagen gaan zo snel.

21 opmerkingen:

Daphne zei

Wat een schattig vestje 🥰.
Heel leuk patroon. Mooi gehaakt hoor
Wat balen zeg van je blessure, kan je er niet mee naar een fysiotherapeut? Ik heb ooit, lang geleden ook een tennisarm gehad, lang mee door gelopen en toen toch via de dokter naar de fysio, was ik er zo vanaf (was ik maar eerder gegaan!)
En dan het grote nieuws!!! Gefeliciteerd. Wat leukkkkkk😍.
Ik heb even op het linkje geklikt, maar dat werkt niet, je blog geeft aan dat die pagina niet bestaat.....
Ga jij maar lekker voor genieten, ontzettend leuk!

anja zei

Ik vind het een schattig vestje, jammer dat je er nu nog werk aan hebt, terwijl je geblesseerd bent.
Ik hoop dat het snel weer over gaat, want wat moet het leuk zijn om te kunnen haken voor kleinkinderen!
En nu wordt je "echt" oma, gefeliciteerd!

Irene zei

Het is beeldig en nog een prachtige herfstkleur ook, wát zal ze mooi zijn! En als jouw malheur -sterkte én beterschap - over is zal je eigen kleinkind bedolven worden onder de leukste knuffels én mooie kleertjes, héérlijk nieuws Angelique!
XxIrene

Martha zei

Wat schattig Angelique dit vestje
Vervelend dat je zo'n last hebt van je arm, succes ermee!
Ah wat een leuk nieuws je wordt oma, wat geweldig van harte!
Het kaartje met ooievaar is erg leuk!
Liefs Martha

Annemarie en Merit zei

Oh wat een schattig vestje is dit zeg, mooi in deze kleur!!
Wat ellendig dat je zoveel last hebt van je arm, hopelijk ben je er snel weer van af!
En wat een fantastisch nieuws dat je oma wordt, gefeliciteerd!!!

Liefs, Merit en Annemarie

Creaellenknutselsite zei

wat een schattig vestje leuke kleur heb je gebruikt
heel veel sterkte met je tennis arm kan goed last van hebben ben er gelukkig vanaf heb er ook een paar maanden geleden eentje gehad
groetjes ellen

Trijntje zei

Wat een mooi vestje heb je
Gehaakt. Pas maar op met je tennis arm... wat leuk dat je oma gaat worden
Gefeliciteerd. Groeten Trijntje

Haakinformatie.nl zei

Wauw superlief en mooi vestje zeg! Oma, wat leuk, gefeliciteerd!
Groetjes Lisa

bolletjelucky.blogspot.com zei

Oh wat een schattig vestje, heel mooi en fijntjes Angélique. Wat vervelend die tennisarm, dat kan lang duren, mij gaf een brace verlichting maar uiteindelijk moest er toch een spuit in. Toen was het zo over :)
Wat een mooi nieuws dat je van je zoon oma gaat worden van een kleinzoon, gefeliciteerd!
Lieve groetjes Miranda

casa crea d' emilia zei

Wat een schattig vestje Angelique. Wat leuk voor je bonuskleindocchter. En ik wist het natuurlijk al maar nogmaal GEFELICITEERD dat je oma wordt. Echt super, wat leuk. Hopelijk gaat het snel beter met je tennisarm.
Fijne avond.

Lieve groetjes,
Emily

Bernadet zei

Ooooh wat een schattig vestje heb je gemaakt voor Ellemijn. Geweldig leuke kleur is dit ook.
Die tennisarm komt wel op een heel verkeerd moment hè. Wil je lekker aan de haak en dan gaat dat ook nog niet daardoor. Hopelijk is 't gauw weer over.
En wat gaaf nieuws dat je oma word van een kleinzoon Angelique!
Wij worden een maandje later weer opa en oma, van alweer ons 5e kleinkind. Jee dat klinkt ook al heel erg veel haha. Maar ofdat het een jongetje of meisje word, weten we pas als het geboren word. Dochter en schoonzoon willen niet weten wat het word;)

Aankleedpopje zei

Wat leuk, Angélique, dat je oma wordt. Hopelijk kun je gauw weer aan de haak, want ze hebben vast bestellingen voor je. ;-)

Doris knippenenplakken zei

Wow wat een leuk nieuws he , dat zei ik ook wat word ik oud of ben al oud hihi.
Alvast gefeliciteerd oma , ik heb al 2 maal oma geworden en dat is echt genieten van die schatjes.
Wat een prachtig vestje heb je gemaakt.
Groetjes Doris

Kaartenkraam zei

Wat geweldig dat je oma wordt dat lijkt me zo bijzonder!!
Je hebt voor je bonus kleindochter een beeldschoon vestje gehaakt, heel schattig.

groetjes van Ank

ineke zei

gefeliciteerd met je komende kleinzoon!! oma zijn is zoooo leuk!! je mag het allemaal nog eens overdoen maar dan zonder stress :)
ik werd de 1e keer oma toen ik 40 was... en mijn kleindochter scheelde maar 3 jaar met mijn jongste zooon...en als klap op de vuurpijl was ik bij de geboorte en kwamen mijn dochter en kleinkind na een week mee naar mijn huis... daarna bleef kleindochter nog 12 jaar bij mij wonen, omdat haar moeder een zware studie deed en ziekelijk was..ik zie haar dus eigenlijk meer als mijn dochter dan mijn kleindochter !!
daarna volden nog 7 kleinkinderen 1 van mijn andere dochter en 6 van mijn oudste zoon.
het vestje is heel erg leuk geworden!! mooie kleur ook !
ik haak en hou 1 a 2 breidagen per week... dan belast ik met breien mijn armen en schouders anders dan met haken... helpt wel hoor, anders zou ik ook veel stil zitten wegens blessures.

Trudy zei

Wat super leuk dat je oma gaat worden! Je vestje is schattig en hopelijk is je tennisarm snel over want dan kun je voor je kleinzoon iets haken!
Sterkte en groetjes Trudy

zeeuwsmeisje zei

Jeetje wat een prachtig vest is dit geworden. heel mooi patroon en de kleur echt heel mooi.
Wat zal dat haar leuk staan.
liefs lisette

Elizabeth zei

Oei, ik loop achter zie ik... Wat een ontzettend lief vestje heb je gehaakt! Oh, en nu lees ik dat je ook echt oma wordt... dat is zo ongeveer het leukste dat je kunt overkomen hoor... zo bijzonder mooi...
Wat akelig, die tennisarm en pijnlijk ook. Inderdaad zoveel mogelijk doseren, maar als je enthousiast bent is dat bar lastig!

GerJanne zei

Oh Angelique!! Dit had ik door de drukte helemaal gemist! Wat een ontzettend gaaf nieuws is dit. Je krijgt dus een kleinzoon. Dan moet je een ander kaartje sturen dan die je in je post van 12 juli liet zien!
Het vestje is enig, en ik denk dat ik de knoopjes had laten zitten zo hoor. Wie let daar tegenwoordig nog op of het een jongens- of meisjessluiting is (ik heb dat nog nooit gedaan, zou niet weten hoe het hoort en vind het ook volkomen onzin).
En zeker met je tennisarm. Niets forceren. Het kan al zolang duren. En vaak krijg je het doordat je steeds een zelfde beweging maakt waardoor er overbelasting is. Dus...

Sarah zei

Oooo... Je wordt oma! Geweldig! Ik ben al zo blij dat ik tante wordt, hoe blij moet jij dan wel niet zijn! Maar mijn nichtje is heel bijzonder voor me, het is de dochter van mijn zus. Ze woont nog thuis bij mijn zus en het kindje is heel welkom, maar het was allemaal niet gepland.
Wat heb je mooi gehaakt! Succes met je arm . X

De Breimeisjes zei

O, wat leuk, gefeliciteerd!
Het vestje is echt prachtig, ik zie er niks aan dat niet goed is...