donderdag 24 februari 2022

Lift in kerstsfeer

 Hebben jullie al beeld bij de titel? Naar de 12e etage, met langs de muren van de lift groene guirlandes, versierd met lampjes en ballen, in de hoek een kerstman en uit de luidsprekers "o, denneboom", met natuurlijk ergens een schaaltje kerstkransjes...

Maar dat bedoel ik dus niet.
Ik heb de te liften kaart van Lift Challenge , een kaart ontworpen door Ank, als kerstkaart gemaakt.


Washitape heb ik maar een paar rolletjes, maar ik dacht aan een pakket met stroken om sterretjes van te vouwen dat ik al jaren in de kast heb. De stroken waren echter niet allemaal even netjes bedrukt, dus ik heb ze wat smaller gesneden, dat gaf ook een leuker effect omdat er meer afwisseling is.
Zowel de basiskaart als het wit bovenop is van metalic wit cardstock. Ik vond het echter te wit worden en heb daarom een heel smal strookje groen onder de bovenste, verhoogd opgeplakte witte delen geplakt. Twee mooie poinsettia's (MD) onderaan geplakt met een goudkleurig krulletje erbij, dit maakte ik door heel smalle reepjes papier (ca 1,5 mm) om een dikke satéprikker te wikkelen.
Een tekst (ook MD) en nog 3 pearldrops in goudkleur maakten het geheel af.
O ja, de randstans is van Action.
Ik ben erg tevreden over deze kerstkaart, het ontwerp is erg origineel (mijn lift natuurlijk niet). Joepie, ik heb nu al 10 kerstkaarten!

Overigens doet de echte poinsettia op mijn salontafel het ook nog best aardig, kijk maar:

De kaart link ik natuurlijk bij de Lift Challenge en bij 52 Weeks to Christmas . 
Blogger laat mij weer geen links plaatsen, argh! (Gek genoeg lukte dit bovenaan dit bericht wel, ook al was dat met een omweg), mocht het later nog lukken dan doe ik het alsnog.
Blogger is sowieso irritant nu; als ik ergens reageer krijg ik een heel groot reactiescherm, heel vervelend.

27 opmerkingen:

Elizabeth zei

Op die manier kun je bijna je eigen washi tape maken. Handig, want zo heb je veel meer combinatiemogelijkheden.
Jij hebt alweer een kerstkaart in voorraad!

Annemarie en Merit zei

wat een mooie kaart heb je gemaakt met al die strookjes geeft een heel leuk effect!!
Lekker he iedere week zeker een kaart, kom je op een lekker stapeltje tegen de tijd dat het weer kerst is.
nou jou KERSTSTER (poinsettia) ziet er nog schitterend uit...ooit heel lang geleden er eentje gehad na een paar dagen al het groen eraf en een kaal stokje met bovenop wat rood, (totdat dat ook ging uitvallen, nee geen groene vingers).
Gezellig dat je vandaag weer meedoet bij 52WTC.
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

Caroline Cards zei

Super mooie kaart. Een goed idee om stroken papier te gebruiken, dit geeft een leuk effect!
Groetjes, Caroline

GerJanne zei

Hey Angelique,
wat een leuke kerstlift. Je hebt geweldig washitape! En wat doet je kerstster (poinsettia) het nog goed. Ik heb er ook eens een gehad die bleef maar mooi. Toen heb ik hem met Pasen maar buiten gezet...en vergeten natuurlijk.
Heb je al geprobeerd je computer opnieuw op te starten? Dus niet uitschakelen, maar opnieuw opstarten.
Of uitloggen bij Blogger en weer aanmelden? Bij mij is een week de robot aan het plagen geweest, tot nu. Maar het kan maar zo zijn dat ik vanavond weer zo'n melding krijg dat ik puzzeltjes moet oplossen...

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi lift kaartje met de vrolijke strookjes leuk idee om het zo zelf te maken dat ga ik onthouden want ik heb ook niet het geschikte washitape alleen van die hele dunne strookjes en die blijven ook niet zitten
groetjes ellen

Jantine zei

Wat een toffe liftkaart, Angelique. En inderdaad ik kreeg ook beelden van een lift die mooi versierd was door jouw titel.
Je poinsettia doet het nog hartstikke goed. Ik heb er eentje die nu zijn 2e jaar in gaat.
Vroeger wel van die dingen gehad maar die vielen inderdaad altijd uit. Vorig jaar kregen we er met kerst op het werk en heb ik gegoogeld hoe ik het het beste kon verzorgen...en nu doet ie het nog steeds :-)
Heel bijzonder.
Je kerstkaartje is hartstikke leuk met die mooie strookjes en inderdaad, lekker weer een kerstkaart klaar!
Fijn dat je weer meedoet met 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Anita van Deur zei

Zo knap dat je kerstster nog bloeit, de mijne sneuvelen heel gauw. Je kaart is super mooi! De dokterskaart was voor mijn arts in het ziekenhuis.

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een mooie kerstkaart heb je weer gemaakt. Deze liftchallenge wou ik ook gebruiken voor mijn kerstkaart haha. Ik moet er nog aan beginnen, drukdrukdruk deze week haha. Je kerstster is ook nog steeds heel mooi. Gezellig hoor.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Diny zei

Jij hebt er ook een leuke uitvoering van gemaakt Angelique....mooie kersttape!
Groetjes Diny

Martha zei

Prachtige kerstkaart, Angelique
Mooi klassieke kleurtjes, past goed bij de kerstroos die het nog supergoed doet bij je!
Liefs Martha

Trudy zei

Wat een leuke kerstkaart en wat een mooi gezellig papier heb je gebruikt!
Super goed dat je kerstster nog leeft! Misschien blijft hij wel leven tot de Pasen!
Groetjes Trudy

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een mooie lift in kerstsfeer Angélique, heel creatief met die strookjes. O heb jij dat scherm nu ook, ik heb er al twee weken last van. Blogger kan heel irritant zijn maar ja we doen het er maar mee. Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

marja kenter zei

Erg leuk gedaan en twee vliegen in één klap, 52wtc en liftchallenge
Ik heb ook nog steeds een witte kerstster staan, kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen. En blogger is zeker al weken aan het "plagen", heel irritant.
Groetjes en een fijne dag.

Irene zei

Wat leuk de lift in kerstversie met deze mooie strookjes en dát die plant er nog zó mooi bij staat is hélemaal leuk! Ik kon niet linken bij DCL, de andere challenge gingen wél..rarara..
XxIrene

Daphne zei

Haha, zelfde gedachte dus, ik maakte ook een Kerst lift.
Goed idee om deze leuke strookjes te gebruiken, het is net washi-tape trouwens.
De bloemen maken het af, ik kijk nog eens naar mijn kaart en bedenk dat ik misschien ook nog "iets" toe had kunnen voegen.
Ik heb ook last van Blogger. Ik plaats mijn links op een andere manier...... ik kan het alleen mogelijk uitleggen via hier, als je wil kan ik je wel een mail proberen te sturen met "uitleg foto's"?!

LisannesKaartenhobby zei

Een hele mooie kaart, erg leuk gedaan in de traditionele kerstklokken. Heel mooi jouw echte poinsettia, genieten hoor zo'n mooie plant op tafel maakt je huis gezellig

Hobbygroet Lisanne

De Hobbykamer van Petra zei

Superleuke lift Angélique. Vind je kaartje erg origineel bedacht en gemaakt.

Lieve groet, Petra

De Breimeisjes zei

De kaart is heel leuk geworden!
Bij mij gaat er ook wel eens iets niet lekker bij Blogger. Het helpt soms ook als je het afsluit en opnieuw opent.

Doris knippenenplakken zei

Heel mooie liftkaart Angelique!
Mooie traditionele kleuren,groetjes Doris

carla zei

Die kaart heb je heel mooi gelift Angelique.
Leuk om er een kerstkaart van te maken.
Vind ik heel mooi in de traditionele kerstkleurtjes.
Groetjes,
Carla

Henriët zei

Wat een mooi geliftte kerstkaart. Mooie strookjes heb je gebruikt.
Volgens mij praat jij iedere dag tegen je poinsettia. Die doet het nog goed zeg!
Groetjes van Henriët

Marjan zei

Strookjes mochten ook, dus helemaal goed zijn deze leuke kerst strookjes! Leuke lift en de kleine Poinsettia's maken het af! De echte doet het zeker nog heel mooi!
Dank je wel voor het meedoen met de Liftchallenge!

Nelleke zei

Leuk om een Kerstlift te maken, is erg leuk geworden. ik heb mij niet aan kerst tape of reepjes gewaagd, ik had er al 3 gemaakt. groetjes, Nelleke

Antjes kaartcreaties zei

Prachtige kerstkaart Angélique.
Goed idee om strookjes te gebruiken ipv washitape.
Als je het niet verteld, ziet niemand het....
Je kerstroos staat nog prachtig!!
Groetjes Antje

Nicole Parmentier zei

Inderdaad een heel geslaagd kerstkaartje Angelique! De strookjes zijn hier perfect voor. Ook heel leuk samen op de foto met de echte poinsettia. Dankjewel voor je bijdrage aan de liftchallenge.

Freubelmina zei

Wat een prachtig sfeervol kerstkaartje maakte je Angelique,knap uitgewerkt en wat een mooie poinsettia heb je daar staan.
Ik vind die prachtig maar durf die nooit in huis te zetten omdat ze giftig zijn voor huisdieren…
Fijn weekend xx

Trijntje zei

Ik loop even wat achter... je hebt een hele mooie kerstkaart gelift.. leuke streepjes. Je poinsettia ziet er nog goed uit. De mijn was helemaal verdroogd toen we thuis kwamen van vakantie... Groeten Trijntje