zondag 30 juni 2024

Gebleekte inktkippen

 Haha, wat een rare titel hè?
Vandaag wil ik jullie de kaart laten zien die ik tijdens mijn vakantie bij GerJanne heb gemaakt. GerJanne had bedacht dat we met inkt gingen spelen en dat was een schot in de roos, want ik had zelf alleen Memento inkt en een paar doosjes Versafine Clair en ik was razend benieuwd naar distress inkt en distress oxide inkt. 
Ik mocht ook stempeltjes lenen en er stond bleek op tafel, daar had ik al helemaal nog nooit wat mee durven doen.


Eerst maakte ik met aanwijzingen van GerJanne en Nelleke de achtergrond: inkt deppen op de craftsheet (de onderlegger) en dat natspuiten met water en een wit correspondentiekaartje er een beetje doorhalen. Dat herhalen met een andere kleur en na droging met een daubertje een beetje inkt sponzen op de witte plekken. Met een stencil maakte ik wat accentjes. Toen kwamen de stempels aan bod, ze werden gekleurd met dezelfde inkt als de achtergrond. De witte stipjes op de kippen en de streepjes op de bloemen zijn met bleek gedaan.
De gele bloemen heb ik verhoogd opgeplaakt.
Thuis maakte ik de kaart af door er een tekst bij te plakken en het geheel op een basiskaart te plakken.
Ik vond het superleuk om te doen en daarom ben ik enkele dagen na de knutseldate naar Hobby Vision gereden om mijzelf op wat doosjes distress oxide te trakteren 😊
Die mochten mee op vakantie naar Duitsland. Ik kocht er nog wat simpele stiften, gelpennen en stempeltjes bij, want ik had alleen kleurpotloden en digi's bij me en ja, nu wilde ik natuurlijk graag met inkt spelen, haha.
De resultaten laat ik de komende dagen zien.

19 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

O wat een leuke kaart en gaaf dat je er zo enthousiast van werd dat je ook spulletjes aan ging schaffen. Mooie kleuren heb je gebruikt en met bleek heb ik ook nog nooit gewerkt, spannend. Het effect is wel heel leuk. Ik ben benieuwd wat je nog meer gaat maken, veel plezier met spelen :)
Lieve groetjes Miranda

Ellen zei

Wat heb je dit leuk gedaan zeg en mooie kleuren…goed gelukt hoor voor de eerste keer, top!
Leuk dat je er nu mee aan de slag wil. Ik vind dat geknoei met de inkt ook wel leuk inmiddels, had er niet zoveel mee eerder maar als iets goed lukt krijg je er zin hè. Ik wil ook wat kleuren erbij kopen!
Hebben jullie een leuke vakantie gehad in Duitsland?
Fijne dag, groetjes Ellen

Marjan zei

Superleuk dat jullie met inktjes gingen spelen en wat een mooi resultaat, Angelique! Distress inkt en -oxides zijn zo leuk en veelzijdig! Bleek geeft ook een leuk effect! Veel plezier met je nieuwe aanwinsten!

Margreet zei

De leuke titel intrigeerde me wel hoor! Wat leuk dat de dames je zo enthousiast gemaakt hebben zodat je zelfs nog materiaal aan ging schaffen.
Je kaart vind ik geweldig leuk geslaagd en ik snap dat het daarna naar meer smaakte.
We gaan het zien!
xxx Margreet

karin zei

Mooi kaartje met de gestempelde achtergrond.
Die distress inkt heb ik niet, en hier bij de hobbywinkel hebben ze maar weinig spullen voor kaartjes te maken.
Groetjes,
Karin

!neke zei

Helemaal leuk geworden !!!!
Succes met je aankopen !!
groeten Ineke

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje is het geworden, altijd leuk om iets nieuws uit te proberen
succes met je nieuwe aankopen en ik ben benieuwd wat je ermee gaat maken
groetjes ellen

Frederika zei

Wat een schitterende kippetjes. Helaas dat je dan weer nieuwe materialen moet kopen (lol🤣🤣🤣) nietwaar.
Succes met je aankopen

Remco zei

Zo leer je nog eens wat, ik zou zeggen ga vaker naar zo een hobbydate.
En ik heb de kaart in het echt mogen bewonderen, gaaf effect hoor!

Trijntje zei

Wat heb je e3n supe4mooie kaart gemaakt Met distress inkt en bleekwater. Leuk opgemaakt met de stempeltjes. Groeten Trijntje

juffrouw Ooievaar zei

Sorry, maar bij de derde zin haakte ik al af ;)
Je doet even dat, dan met een visitekaartje zo en dan wat bleek, ha, ha
Ik vind je kaart prachtig, nog leuker vind ik het dat je jezelf verwend hebt met leuke nieuwe hobby spulletjes.
Ook een beetje eigen belang hoor, want dan krijgen wij nog meer mooie kaarten te zien ;)
Groetjes Anita

De Breimeisjes zei

Geweldig leuke kaart met de kipjes! Ja, altijd inspirerend om met anderen aan de slag te gaan!

marian zei

Wat een super leuke kaart heb je gemaakt met die inkten bij Ger-Janne, en met bleek .
Ik ben niet goed met bleek, vaak pech mee op mijn kleding.
Leuk dat je de Heamiel-feesten hebt opgezocht. Toen ik hier kwam wonen was ik 60 en deed nog met alles mee en ging overal naar toe, maar inmiddels niet meer.Ik ben wel zaterdagmiddag naar het straat theater geweest in de stad, maar het was er zo verschrikkelijk druk en warm dat ik snel weer naar huis ben gegaan.
Groetjes van Marian.

Anita van Deur zei

Vind het zo mooi deze kaart het is je goed afgegaan. Ook een keer geprobeerd maar dat werd niets bij mij.

Elizabeth zei

Ik las je bericht titel en dacht 'oh nee hè..., wat heeft Angelique nu weer gedaan?'
Maar gelukkig alleen op papier!
Je hebt heerlijk zitten 'spelen' en wat is daar een leuke kaart uit voort gekomen.
Fijn om zo materiaal van elkaar te kunnen proberen een tips te krijgen!
En natuurlijk bere-gezellig !

KarinsArtScrap zei

wat een leukerd Angelique........gr karin

Daphne zei

Je hebt goede onderwijzeressen gehad, hihi.
Het resultaat is een mooie kaart.

GerJanne zei

Het was ook zo leuk jou bezig te zien en te ontdekken en te experimenteren. Er gaat een wereld voor je open he? Dat hebben wij ook gehad. En het is een superleuke kaart! En nu sparen voor de AS....of ergens inkt scoren. Bij Sandras's Hobbyshop hebben ze ze ook en zou je ze af kunnen halen (of Remco) Ze zit in Wierden....google maar eens

Caroline Cards zei

Een leuke kaart in gezellige kleuren. Heerlijk dat spelen met inkt hè! Distress inkt is voor mij onmisbaar en vaak gebruik ik dit om wit papier de juiste kleur te geven.
Groetjes, Caroline